Part 1

99 6 1
                                    


BANG!

Bunyi pintu yang di hempas di bilik itu membuat kepala nye melihat ke arah itu, hairan setelah melihat kelakuan Hyung nye itu.

senyuman chenle mati kerana Tekejut dirinya di tumbuk dan dia terjatuh dalam keadaan duduk  dia di tumbuk laju dan berkali kali sehingga dia tidak dapat mengeluarkan satu kata pun.

Di di tumbuk di perut dan disepak lalu rambut chenle di tarik dengan automatik chenle menahan rambut nye dari Mark yang menarik rambut chenle.

"hyu-hyung ape terjadi kenapa tiba tiba? Chen-chenle ada buat ape ape ke?" balas chenle dengan blur saat tiba tiba di terjah lalu menumbuk diri nye itu.

"kau jangan tanye aku kenapa dan jangan buat tak tahu, kau pembunuh, dah jadi pembunuh ko dah membuli felix ape kene dengan kau beban? YA! Kau gila ke ko buat budak tu sampai berdarah? Kau akan kene hukum dengan aku," dengar saja sudah gementar badannye

Tekejut chenle saat dirinya di tuduh memukul orang yang buli dirinya sendiri tapi kenapa dia yang kene?.
Chenle terus gelabah saat Mark mencari alatan untuk menghukum chenle,

" hyu-hyung jangan, chenle boleh bagitau Hyung-" bugh

Dirinya di sepak lagi

" KAU DIAM, KAU BUKAN ADIK AKU, KAU PEMBUNUH"

sambil menyepak chenle yang kini sudah berdarah akibat terlalu parah, dia lupa dan tidak langsung ambil kisah jika yang dia pukul itu adik nye sendiri antara adik beradik yang paling lemah. Mark kini sudah jumpe iaitu pembaris besi di atas meja, mata chenle melihat ke arah itu membuat chenle menahan kaki Hyung nye itu dari mengambil alat itu,

"HAJIMA! HYUNG, CHENLE BOLEH TERANGKAN JANGAN HYUNG!" jerit chenle sambil menahan tangisan dari Hyung nye mengatakan dirinya lemah dia terus mengoncangkan kaki Mark untuk tidak melakukan itu, jika  Hyung nye tahu kondisi badan nye itu mungkin lebih parah dari ini.

" YA JENO JEAMIN PEGANG DIA SEKARANG "arah Mark yang melihat adik adik nye menonton kejadian itu sambil gelak tawa

kecuali renjun yang hanya melihat begitu sahaja tanpa reaksi di depan pintu bilik jisung dan chenle. Jisung hanya gelak dengan haechan sambil mengatakan abang kembarnya itu pabo

" ya chenle pabo lemah "

chenle yang melihat itu hanya pasrah di katakan begitu oleh adik kembar nye.

Dirinya terbaring selepas di hukum nasib hanya kaki dan tangan jika badan chenle akan terkantoi dengan ulah felix yang membuli dirinya di stor belakang sekolah.

Dirinya hanya pasrah dan melihat kondisi tangan kaki nye yang darah.

"nasib dengan Mark Hyung, kalau renjun Hyung mungkin icu aku macam keadaan dulu aku hahah"

dia mengingat diri nye yang di hukum saat balik lewat kerana chenle lepak dengan teman teman nye aja.
diri nye membalut tangan dan kaki walau dia masih lemah dia membasuh tangan nye yang berdarah di sebab garisan luka yang panjang terbentuk di lengan nye..

"uh felix, ko memang dah merancang sesuatu, aku je lalai jika aku tahu aku akan bagi tahu Hyung ku cepat, tapi ape fungsi nye mereka tetap tidak mendengar kan diri aku ni kan lemah, pabo, gila, bagi mata mereka aku hanya beban di rumah ini, aku harap mereka tahu hal sebenarnya. Kenapa harus aku"

Chenle pergi ke arah tingkap bilik nye yang biasa dia pergi jika ingin luahkan sesuatu.

"oma, appa, chenle rindu, kenapa chenle yang harus dituduh bunuh kalian? Kenapa harus chenle yang kene? Mereka langsung tidak mengetahui hal sebenar tentang itu tapi mereka menuduh ku, chenle harus kuat untuk oma appa,"

Chenle hanya luahkan perasaan di sana sambil menangis merindukan ibu bapanye. Tanpe sedari salah satu beradik di antara mereka mendengar saat ingin mengambil barang yang tertinggal di bilik itu, barang kepunyaan Mark.

Sausana makan sangat sunyi saat Mark makan sambil menghentak sudu dan garfu, jeamin yang tak tahan dengan bunyi itu terus menegur Hyung nye itu dari bising. "Hyung kalau nak pecah kan barang tu bukan kat sini, jea nak makan- awww sakit la pabo "

jeno terus mengijak kaki jeamin dari terus mengacau mood Hyung nye itu. Jeamin hanya jeling ke arah jeno yang makan sedap tetapi kaki masih pijak ke arah kaki jeamin. Mereka hanya jarak satu tahun umur bagi mereka itu tidak kisah jika mereka berkata kasar antara jeamin dan jeno. Renjun yang melihat tingkah mereka dua hanya memandang dengan mata yang membuat dua j itu terdiam dan makan.

"haechan, tolong ambil fhone Hyung dekat atas meja beban tu boleh?" arah Mark

yang membuat dia mengeluh patut ke dia pergi?

"ahh, Hyung suruh la jisung, chan taknak masuk bilik tu tah budak tu tengah wat drama kat situ"

sambil  membuat aegyo dekat Mark. Renjun tak suka ada yang bantah percakapan atau tidak ikut walau chenle atau adik beradik yang lain "Ya! Chan kau pergi cepat Hyung kau suruh an?"

marah renjun yang membuat Chan terus lari ke atas takut dengan renjun sekali cakap jangan harap dapat lepas dari renjun.

Sintuasi haechan

Aku hanya naik tetapi mendengar sesuatu dari bilik seperti chenle bercakap, aku hanya mengambil fhone lalu curi mendengar ape yang chenle sedang bercakap. "jika tidak semua ini tidak berhasil" lepas ayat chenle itu aku terus blur dan memikir ape yang chenle cakap, bila sudah dapat aku terus gelabah saat chenle ingin ke dalam bilik itu. Aku hanya pura pura tidak melihat budak tu lalu lari keluar bilik. Aku harap dia tak nampak aku...

Kembali ke chenle

{haechan Hyung? Sejak bila dia ada? Omo apekah dia dengar aku cakap? Tapi kalau dgr pun ape masalah an dia an tak kisah hal aku}

bisik hati chenle yang melihat haechan lari macam tak cukup tanah..

Tekejut chenle saat renjun menjerit "YA HEACHAN! SAPE SUH KAU LARI HA!"
Mian Hyung Hehe. Hanya itu yang di dengar chenle sebelum dia menutup pintu.

⚠️Jangan lupa share cerita ni kat orang lain yang minat chenle atau nct dream au

Mian kalau banyak typo 😪

And yeah author akan post seminggu dua atau tiga part InshaAllah 😘💪

DAY CHENLE Where stories live. Discover now