Part 21

16 2 0
                                    


Selepas sarapan, mereka bershopping dulu di mall untuk keperluan di rumah,

Kun memberi arahan dan kumpulan untuk membeli barang dalam rumah serta barang dapur

"Hyung, chenle, renjun, jisung,dan haechan beli barang dapur, jeamin, jeno, Mark beli barang keperluan rumah, ingat tengok kualiti serte harga"

pesan kun kepada yang lain lalu mereka mula berpecah mengikut barang yang harus di beli.

"Hyung dan haechan pergi beli ikan ayam dan udang kalian beli carrot, buah dan yang lain" kun memberikan kertas barang dapur yang harus di beli

Chenle terus bergerak selepas melihat barang dapur di kertas yang di pegang renjun, yang dua orang di belakang hanya ikut sahaja dengan terpaksa.

"Hyung, chenle tu laju sangat nak pergi mana?" tanye jisung sambil menolak troli ke arah chenle untuk di letak barang barang itu.

"entah, dah cepat beli sibuk tanye hal orang" kata renjun sambil memegang carrot dan melihat lihat yang mana bagus tidak busuk serta rosak.

Chenle datang membawa plastik yang berisi cili, bawang serta Brokoli, renjun melihat barang barang yang di pegang chenle dengan hati hati takut yang di pilih chenle rosak dan buruk.

"jangan risau, chenle tak ambil makanan yang ada racun serte buruk dan busuk" kata chenle sambil meletakkan barang barang itu di troli. dia tahu ape kepala renjun pikir kan.

"erm" dia hanya angguk lalu melihat balik carrot

"Hyung macam mana nak pilih buah buah ni?" tanye jisung tetapi renjun tidak melayan kerana dia sibuk memilih lagi carrot serta limau.

"ish pergi suruh chenle la, Hyung nak pilih ni." kata renjun rimas bila disuruh adiknya menolong pilih buah

"alaa" dia sebenarnya tak suka bila menyuruh chenle kerana dia tidak suka,

"takpe, meh sini jisung, chenle ajar macam mana nak pilih, ikut kan jisung dah pandai dah haritu pilih buah" kata chenle sambil menolong pilih buah

Jisung hanya garu kepala malu kerana lupa kalau dia dah pandai tapi lupa balik bagaimana pilih buah.

"dengar baik baik, chenle nak jisung ambil buah yang jisung nak" jisung hanya ikut sahaja dia memilih buah mangga

Chenle jugak memilih buah mangga untuk melihat perbezaan, lalu buah yang di ambil jisung itu dia ambil lalu menunjukkan kepada jisung.

"focus, jisung nampak buah yang di ambil chenle dan buah yang di ambil jisung mana paling cantik  dan tidak busuk" kata chenle sambil menunjukkan ke depan buah itu

Renjun memerhati mereka berdua

"erm yang chenle pilih" kata jisung sambil menunjuk jari ke arah buah yang di pilih chenle.

"sebab ape jisung pilih buah yang di ambil chenle?" chenle ingin menguji jisung sambil kening sebelah ke atas.

"sebab buah yang kau ambil tidak busuk serta cantik"bukan jisung yang jawab melainkan renjun yang dari tadi memerhati.

" yup betul, dah ambil buah ni "kata chenle lalu beri buah itu ke jisung untuk kira di kaunter

" weh chenle, kau rasa buah tu ada dalam list ke "kata renjun sambil melihat jisung Yang membawa satu buah mangga ke kaunter untuk kita.

" jisung nak "kata chenle lalu melihat ape yang harus di beli lagi.

Selepas memilih barang, troli yang di bawa jisung terus menuju kun dan haechan yang memilih ayam, udang dan ikan sudah berada di plastik yang di pegang heachan.

" Baik lah anak anak, kita sudah beli barang jadi mari balik" kata kun,

Tangan kun sudah penuh plastik jadi Mereka membawa seorang satu plastik untuk bawa ke kereta.



Votes comment likeDAY [CHENLE]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Votes comment like
DAY [CHENLE]

DAY CHENLE Where stories live. Discover now