Chenle bersiap turun bawah ingin sarapan tapi kaki nye terhenti saat melihat para Hyung dan jisung gelak tawa tanpa nye dia membuang niat dan pergi ke dapur untuk mengambil roti dua keping lalu berlari keluar rumah
dia berhenti saat renjun menahan dirinya untuk berlari dan mengatakan satu benda jika dia lupa hukuman menanti saat balik "lambat lima minit dari waktu sepatutnya kau kene"
renjun menajamkan mata nye untuk memberi paraturan
Chenle terus memakai kasut dan pergi ke sekolah dengan berlari kerana hari yang di takuti dirinya adalah EXAM
Jika dia tidak membuat dengan betul habis dia kene.Chenle ingin naik ke tangga tapi dia terserempak dengan felix si tukang buli chenle, felix memberi arahan tangan untuk geng nye ke arah stor seperti biasa.
Ha sudah dirinya harus pergi jawab exam tetapi jumpe dengan mereka dirinya ingin hentikan tingkah geng itu tapi kerana tahan dia masih luka, dia tak dapat buat ape dan pasrah. Tapi dia takut jika dia tak buat exam itu.Bugh chenle di tumbuk di muka nye hingga hujung bibir nye berdarah, dia memegang bibirnya itu dan melihat darah dia terkejut kerana satu pukulan felix dapat membuat mulutnya berdarah.
Han dan leeknow memegang tangan chenle untuk felix menumbuk sesi kedua nye, tak bibir darah ape kah tubuh nye jugak begitu chenle sudah lemah saat felix memukul dirinya sampai mulut nye keluarkan darah, felix terus keluar dari stor sekolah biarkan dirinya yang sudah baring lemah. Dia mengingat sesuatu, EXAM.
{YA CHENLE PABOYA KAU LUPA ADA EXAM KE SELEPAS KENE PUKUL AYISH JEBAL, BAGAIMANA AKU BOLEH LUPA?} bisik hati chenle sambil memaki dirinya..
Tapi dia pun lupa jugak jika dirinya tidak boleh menapak dirinya yang terluka berdarah di sekolah dia harus duduk di situ sampai habis sekolah dia jugak kene jumpe dengan cikgu untuk exam ulangan bagi diri dia sendiri.
Kring Kring!
habis waktu sekolah chenle lari dahulu sebelum diri nye di temukan oleh budak sekolah atau guru.
Dia pergi ke taman selepas dirinya membeli pembalut dan ubat untuk balut perut nye dan tangan nye.
Selepas balut dia terus lari ke rumah cepat sebelum lima minit terlambat. Dia hairan saat dia melihat ada kasut lebihan,Tok tok tok,
chenle dah balik, kata chenle lemah lesu semua Tekejut saat melihat wajah chenle dan balutan di tangan itu, orang itu pun Tekejut jugak depan wajah chenle yang luka darah.
"aku rasa dia balut semalam dekat bahagian lengan tetapi kenapa dia balut sampai ke tapak tangan" kata haechan bisik ke jeno dan di balas angguk oleh sesama sendiri.
"YA CHENLE ASAL MUKA KAU?."
marah renjun dan di balas oleh haechan
"lah Hyung takyah tanye pun dah tahu kalau si chenle ni buli orang tapi saja acah dia yang dibuli"
HAHAHA ke empat adik beradik gelak, jeno, jeamin Mark dan jisung. Renjun hanya smirk dan mendekatkan dirinya ke chenle
"kau jangan sampai aku dengar dari cikgu kau, kau buli, aku akan buat lebih dari ini faham?"
chenle hanya angguk kan dirinya dan ingin ke atas tapi dia Tekejut melihat seorang yang dia rindu
"kun Hyung"
kun hanya senyum dan memeluk chenle.
Chenle tidak balas peluk melainkan menangis, kerana chenle dan kun yang tidak bertemu lima tahun kerana kun yang sambung belajar, sape tak happy and teruja bila sepupu fav tiba tiba muncul.
"chenle kenapa luka luka ni? Ada yang buat chenle? Bagi tahu Hyung"
kata kun sambil senyum
Chenle hanya senyap dan berkata dia baik sahaja lalu dia ke atas"oh ye Hyung duduk sini sebab mak Hyung bagi, bilik Hyung dengan chenle"
chenle hanya senyum dan angguk. Kun tahu jika sepupu nye ada masalah dengan keluarga dan dia la orang melihat Sintuasi waktu tu tetapi dia tidak boleh terus ungkap melainkan dia harus mencari tahu dan dia muncul balik untuk membongkar rahsia serta semua benda yang sepupu nye tidak tahu.
"Hyung kenapa temenung?"tanye jisung yang hairan dengan kun. Kun hanya balas dengan geleng dan senyum dia jugak benci jika hal ini terjadi, jika sepupunya bergaduh dan tidak baik baik sahaja.
Chenle terus mandi dan memakai baju selepas balik sekolah, dia merasa lega jika kun ada untuk dirinya. Dia ingin memakai baju tetapi kun sudah masuk bilik nye dan teke melihat bekas luka di belakang badan chenle. Kun hanya dapat menutup mulut nye Tekejut ape yang ada dekat badan chenle.
"ya chenle sini duduk" arah kun untuk duduk di kerusi.
Kun menyuruh dirinya cerita hal sebenar saat dia tiada selama 5 tahun, chenle awal nye teragak agak untuk cerita tapi dia tahu jika kun Hyung yang boleh di percayai daripada Hyung kandung sendiri.
Dia bercerita A sampai Z jadi begini keadaan chenle saat dirinya tiada dengan chenle.
betapa sabar nye chenle menghadapi tingkah abang abang ye dan adik Twin nye itu. Chenle tergelak
"ya Hyung jangan nangis la buruk la Hyung nangis"
Ye kun menangis sedikit mendengar cerita itu.
chenle saja mengejek Hyung nye agar kun tidak menangis. "ya chenle orang tengah sedih kau boleh pulak ejek Hyung" balas kun sambil lap air mata.
{aku dah balik chenle, aku akan tunjuk siapa dalang sebenar "} bisik hati kun sambil mendengar chenle yang mengejek nye
Yang lain hanya diam mendengar mereka bercakap dari pintu yang halang mereka untuk melihat tetapi mendengar suara gelak tawa.
Rindu nye mereka mendengar gelak tawa chenle tetapi ape boleh buat jika diri mereka sudah terlanjur dengar jika itu tuduhan sebenar atau tipu mereka tetap akan berkata
Kau pembunuh
Kau tak pantas duduk di sini chenle
Kau tak layak untuk hidup beban!
Kau lembam, lemah di keluarga kamiItu lah yang menutup telinga mereka dari sebenar yang ingin chenle kata kan.
YOU ARE READING
DAY CHENLE
RandomAku berjanji akan cari siapa dalang di sebalik ini dan tunjukkan siapa orang nye pada semua orang yang buta di tutup tuduhan bodo tu! ~QIAN KUN Apa ini hari terakhir ku kun Hyung? ~zhong chenle Air mata boleh di tahan, tapi tidak semua, kita boleh...