Terus terbuka Luas mata mereka saat kun dengan tenang buka lampu di kawasan itu sampai melihat barang dan alatan tajam di gantung.
"Wow" serentak mereka berkata lalu memandang kun dengan wajah tidak percaya.
Kun yang rasa di padang hanya memasang wajah kosong tanpa riak wajah
"kenapa?" tanye kun
"ani... HYUNG!! macam mana Hyung tahu tempat ni dan ape semua ni??" tanye jeamin tidak percaya sambil melihat pisau yang di gantung di sebelahnya, raut wajah jeamin jadi takut melihat pisau itu.
"rilek jeamin, ni tempat Eomma kalian dan Eomma Hyung simpan barang macam ni, mungkin Eomma kalian tak bagitau korang sebab masih muda untuk semua ini waktu itu." cerita kun sambil meletakkan satu peta di meja, meja untuk ibu ibu mereka sewaktu itu berbincang di tempat ini.
Mereka terus bergerak mendekati peta di atas meja itu,
" ini lah tempat Hyunsuk berada, Hyung dah buat peta ini mengikut location yang di beri Hyunsuk tu" ujar kun sambil menunjuk Phone nye itu.
Mereka tak tahu nak kata ape melihat Hyung nye bersungguh sungguh untuk buat revenge, mungkin nampak biasa di luar sedangkan dalam hati kun banyak luka dendam dan marah.
"kita akan ikut jalan ini lebih selamat, Hyung dah pergi semalam" ujar kun tenang
"Oh ok nice eh wait what? SEMALAM?!" raut wajah haechan yang tenang tadi bertukar wajah terkejut.
Mereka berenam turut terkejut juga dengan ape yang keluar dari mulut kun tadi. Bila kun pergi???
"Hyung pergi pagi buta pukul
3 waktu korang tidur hehe" ujar kun sambil sengih tak bersalah.Ye mula dia tutup mata tapi tak puas memikir jadi dia bersiap semalam dan pergi ke location itu sendiri untuk melihat sekitar, mujur tiada ramai sangat orang pada waktu itu.
"ok now focus ape yang Hyung nak cakap, betul kata chenle, Hyung tak perlu terus bertindak tadi, jadi kita perlu plan, walau {Hyung tahu kalau balik nanti Hyung bukan bersama kalian... Maybe}" kun sambung berbicara di dalam hati dengan raut wajah sedih.
"walau ape Hyung?" tanye renjun
"eh takde apa apa" dia lupa dia bercakap dalam hati selepas kata walau "tanpa sebarang shak mereka terus angguk paham.
" now plan nye kita kene berhati hati kan Hyung? "tanye jisung
" nee betul kata jisung, ok now new plan..... "
Lalu mereka berborak di bawah tanah itu selama 1 jam,
Tiba tiba semasa mereka berborak, chenle mengeras saat dia ingin beri plan lain.
Membuat mereka risau dengan keadaan chenle." hyu-hyung sakit.." chenle terus jatuh ke lantai sambil memegang erat baju renjun di sebelah nye,
Semua terkejut melihat chenle jatuh dengan keadaan badan mengeras.
"pa-panas Hyung" dia mengeratkan tangan nye yang genggam baju renjun itu, kerana sakit.
Renjun terus memegang badan chenle yang mengeras, terkejut dirinya saat chenle gementar hebat.
"renjun! Bawa dia ke atas cepat" ujar kun risau melihat chenle mengerang sakit di lantai, berpeluh pada dahi chenle dapat di lihat mereka.
Lantas renjun angkat chenle dan di tolong oleh mark.
"jeno call doctar mashiho sekarang, Hyung nak tengok chenle sekarang!" arah kun pada jeno yang memegang Phone.
Setelah 10 minit, doctar datang pada waktu itu. Mashiho terus melihat keadaan chenle di atas sofa.
"chenle... Dia tak boleh panas dan terlampau gelap membuat dia tak boleh nafas kerana cuaca dan badan nye panas sedikit, ni ubat demam dan ubat tahan sakit" kata kun sambil beri kedua ubat itu pada kun. Lalu dia meminta izin untuk balik ke hospital.
Kun terus membawa doctar mashiho sampai ke depan, Tiba tiba mashiho balik ke kun lalu mengatakan sesuatu.
"jaga mashiho, esok kami datang macam mana yang korang suruh, dia dah sangat lemah sekarang hanya ubat itu sahaja dapat menahan sakit badannye." ujar mashiho lalu masuk ke kereta,
Kun hanya memandang kereta yang makin menghilang dari kawasan perumahan itu sambil memikir keras ape yang doctar mashiho cakap kan dia dah sangat lemah?
Dia terus mengunci pintu lalu datang ke arah enam adik sepupunya yang memandang chenle dengan raut wajah risau.
"Hyung.. Ape doctar cakap tadi?" tanye haechan yang melihat kun datang ke arah mereka. Lebih tepat chenle
"doctar kata dia tak boleh cuaca atau suhu yang panas" kun terus berfikir bagaimana nanti chenle mahu ikut kerana di kawasan itu sangat panas, kun semalam sempat masuk ruangan Hyunsuk kerana kosong, boleh tahan panas tapi tidak dengan chenle nanti.
Mereka hanya angguk.
"ingat ape Hyung kata tadi," kata kun sambil melihat keenam adik sepupunya,
Plan yang akan mereka pakai untuk esok, dia tahu dia mungkin gagak untuk menjaga jadi biar dia ke hadapan dahulu, dia di dalam hati berkata, bahawa jangan mereka yang mati biar kan dirinya yang mati tapi dia turut merasa kasihan jika dia pergi dahulu.
.........
Chenle sudah pun sedar petang semalam, dan harini mereka merasa gugup kerana mereka akan pergi ke kawasan itu harini, mereka takut gementar, tidak dengan kun yang biasa sahaja dia bersumpah akan bunuh Hyunsuk seperti mana mereka buat pada makciknya dan pakcik dan Eomma appa nye.
"Hyung riba tiba rasa takut la pulak Hehe" ujar haechan
Kun yang membawa kereta yang muat untuk lapan orang itu hanya senyap dia pun mungkin takut, tapi bukan takut di dibunuh melainkan takut tak dapat menjaga adik adik sepupunya.
"Hyung tahu, korang siap kan diri masing masing, kita datang ke sini untuk ape?" tanye kun sengaja untuk buat mereka sambung perkataan nye.
"revenge" kata mereka serentak dengan penuh semangat, chenle sebenarnya rasa tidak sedap hati.
"untuk siapa?" tanye kun lagi sambil memandang cermin
"Eomma dan appa kita semua! " kata serentak mereka lagi
Kun sudah tersenyum gembira....
YOU ARE READING
DAY CHENLE
RandomAku berjanji akan cari siapa dalang di sebalik ini dan tunjukkan siapa orang nye pada semua orang yang buta di tutup tuduhan bodo tu! ~QIAN KUN Apa ini hari terakhir ku kun Hyung? ~zhong chenle Air mata boleh di tahan, tapi tidak semua, kita boleh...