Sudah sebulan berlalu chenle kehilangan abang sepupu yang menjaga dirinya, walau selalu menangis kerana rindu akan wajah abang sepupu. Dia tetap akan kuat macam mana kun katakan, dia tidak ingin kun risau dari atas sana."Hyung chenle nak pergi makam kun Hyung, nanti chenle balik"
Chenle meminta izin kepada Hyung nye yang berada di ruang tamu. Hubungan mereka semakin baik dari sebelum ini,
"ouh nak kami teman kan?" tanye Mark sambil kepala menghadap muka chenle
"ani, chenle boleh pergi sendiri" dia tidak mahu Hyung nye lihat dia menangis cukup malu baginya.
"nee hati hati, kalau ada apa apa call renjun atau Hyung"
pesan Mark sambil mengusap kepala adik nye perlahan.
Chenle hanya tersenyum tipis lalu dia membuka langkah untuk keluar dari rumah,
Memandangkan dia sudah ada lesen jadi dia membawa kereta milik kun yang di parking di depan rumah, mereka menjaga kereta itu walau tuan kereta tiada.
Chenle memanaskan kereta sebelum dia memandu kereta. Untuk pertama kali dia membawa kereta kun, bau kun yang sangat wangi dapat melekat di kereta ini membuat dia makin rindu akan tuan kereta ini.
Terbayang senyuman, gelak tawa dari kun di dalam kereta sewaktu dirinya di ajar kun untuk memandu dan bagaimana
cara memandu,"Hyung ni macam mana? Ni ape Hyung? Ape tu Hyung? Bagaimana nak berhenti? Kya Hyung jangan gelak la!"
"HAHAHAAH ok ok macam ni yang ni simbol berhenti, ni bergerak, yang ni pulak parking, dan ni untuk lampu depan dan ni lampu belakang, faham?"
"nee faham"
"ok cuba gerak kan kereta ni, Hyung nak tengok"
"ok Hyung"
Kereta bergerak sempurna membuat kun tersenyum gembira.
"wah Hyung, chenle dah pandai"
"mesti lah chenle pandai," ujar kun sambil mengusap rambut chenle.
"hisk rindu Hyung..." banjir air mata nye mengingat memori dirinya dan kun yang terlintas tadi.
Kereta yang di pandu chenle sudah pun di parking sebelum dia ke makam abang sepupunya..
"hai Hyung, hisk, Hyung nak tahu tak chenle dah dapat hadiah tu hisk.... Nih tengok ni, hadiah terakhir yang Hyung bagi ni chenle jaga tau" sambil menunjuk satu gambar dia dengan anjing comel yang di hadiah oleh kun..
"tengok ni Hyung, chenle pandai jaga dia tau.... Hyung hisk.... Dah sebulan Hyung tinggal kan chenle, mesti best kan kat sana hisk" air mata yang di turun itu di lap dengan perlahan.
"izinkan chenle ikut Hyung please, chenle nak jumpe Hyung...." dia mencengkam tanah di sebelahnya menahan tangisan lebih kuat.
Tanpa dia sedari ada satu Hyung dan kembar nye jisung melihat situasi itu dari jauh.
"renjun Hyung... Kesian jisung tengok chenle" ye renjun lah yang bersama jisung melihat chenle di sana dari jarak jauh
Dia tak membalas melainkan memandang langit "Hyung... Kenapa pergi dulu? Chenle setiap malam menangis kerana Hyung... Dia rindu Hyung" renjun lap air mata yang tak sengaja jatuh saat memandang langit.
Mereka cepat sorok di belakang pokok apabila sosok tubuh chenle bangun dan gerak keluar dari kawasan makam itu dengan keadaan mata berair,
Tiba tiba....
"chenle! Hati hati lori!!!!" jerit renjun saat melihat lori besar yang laju akan melanggar chenle nanti.
Tapi chenle tidak dapat mendengar kerana kawasan yang jauh, renjun ingin menyelamatkan chenle tetapi batu di tengah jalan membuat dia jatuh dan....
Air mata renjun laju mengalir melihat chenle yang terbang dan jarak yang sangat jauh selepas di langgar, jisung tak dapat melihat chenle yang di langgar lori besar yang memandu sangat sangat laju.
"CHENLE HYUNG!!!" jerit jisung sambil berlari ke arah chenle yang berdarah di kepala serta hidung, sempat dia tersenyum ke arah jisung yang meletak kan kepala nye ke peha jisung
"chenle hisk... Hyu-hyung cepatlah panggil ambulans!" jerit jisung kepada renjun yang menangis itu.
Lantas renjun yang kaki nye berdarah akibat terlanggar batu besar itu menelefon ambulans dengan kadar segera takut kehilangan orang kedua selepas kun.
"ji-jisung, jangan nangis la, Hyung ok -" tiba tiba darah keluar dengan sangat banyak dari mulut chenle.
"hisk ani Hyung jangan la macam ni, bertahan sedikit ambulans akan datang tak lama lagi bertahan please hisk" air mata jisung banjir.
"ta-tapi Che-chenle rindu kun Hyung.... , che-chenle ak-akan rindu kalian" chenle dengan lemah memegang pipi jisung yang menangis.
"hyu-hyung sakit, Hyung nak tidur ... Boleh?" mulut lemah makin lemah
tanpa cakap panjang, jisung dan renjun berbisik sesuatu di telinga chenle dengan perlahan sebelum mata nye menjadi berat.
"selamat tidur Hyung..... Rihat la kau di sana" ujar jisung sambil memeluk chenle
"rehat lah kamu di sana adik ku sayang, pergi la berjumpa kun Hyung di sana shhh" renjun berbisik dengan tangisan dan mencium dahi chenle yang hampir menghembus nafas.
{apa ini hari terakhir ku kun Hyung?} ujar chenle dalam hati sambil menangis sakit untuk menghembus nafas nye.
"rehat la kamu dengan nya, datang di mimpi kami nanti" serentak jisung dan renjun mengatakan saat dia melihat chenle yang akan menghembus nafas nya dan berakhir dengan air mata menurun, tangan yang memegang pipi jisung jatuh saat badan kecik chenle tidak bernafas.
{selamat sayang ku, aku akan merindui mu} kata seseorang di sebalik pokok.
"Hyung akan merindu kan kamu di sini , kamu rehat di sana ye hisk" ujar kun sambil menangis melihat badan kecil yang tak bernyawa di sana.
Selepas pemakaman petang itu, kun datang ke makam chenle, dengan tangisan sayang akan adik nye.
"Hyung hisk jangan risau chenle akan rehat tenang di sana" ujar jisung sambil menepuk perlahan bahu kun yang terhincut menangis
"rehat la kau di sana, datang lah mimpi kami, aku akan merindui mu zhong chenle ku" pesan terakhir kun sambil melihat gambar yang indah di depan nya chenle yang tersenyum.
"maaf membuat mu menangis setiap malam,"
End
-------------------------------------
Akhir nya tamat lah kisah DAY[CHENLE]
Terima kasih yang support author, sayang korang.....
YOU ARE READING
DAY CHENLE
RandomAku berjanji akan cari siapa dalang di sebalik ini dan tunjukkan siapa orang nye pada semua orang yang buta di tutup tuduhan bodo tu! ~QIAN KUN Apa ini hari terakhir ku kun Hyung? ~zhong chenle Air mata boleh di tahan, tapi tidak semua, kita boleh...