"PENYAKIT YANG DI ALAMI CHENLE SANGAT SUSAH DI HAPUSKAN DI DALAM BADAN LAGI LAGI DIA MASIH BERUMUR MUDA"
Ayat doctar mashiho pada akhir ayat selepas dia mengatakan persen untuk chenle pulih.
ayat itu terngiang ngiang di kepala kun membuat kun stress dirinya teringat pesan terakhir seminggu sebelum makcik pakcik nye chenle a.k.a parents chenle.
"kun, boleh tolong jaga kan chenle? Makcik tahu kun boleh jaga dia,"
Siapa sangka ayat itu adalah ayat terakhir iaitu pesan kepada kun untuk menjaga chenle dan jugak makciknya menyuruh tengok tengokkan ketujuh anak anak nye,
Dan jugak makciknya ada pesan jika dia ada satu file kesemua bukti penyakit chenle tetapi kun lupa dimana letaknya saat makciknya memberi tahu,
Mungkin dengan itu kun boleh bagitau mereka untuk berhenti kacau chenle."HYUNG! Jauh termenung nye pergi bulan ke?" tanye chenle melihat abang sepupunya itu termenung jauh
"ah aniyo tak kan la sampai bulan chenle ni," balas kun yang sedar selepas chenle memanggil tadi.
"ye ke habis orang panggil lima kali, Hyung tak sedar lagi tu termenung latu" balas chenle membuat muka.
Ye dari tadi chenle memanggil dekat lima kali tetapi tidak sahut panggilan chenle tadi membuat kali kelima itu chenle menjerit sedikit agar kun Hyung sahut.
"eh la yeke chenle panggil lima kali? Mian Hyung tak dengar" balasan kun membuat chenle merajuk dengan tangan selang dan muka hadap kanan
Yang membuat kun pandang rasa geram sebab comel sangat walau umur dah cecah dua kepala."tak nak kawan Hyung la macamni" membuat kun gelak kuat kerana kecomelan sampai dia jatuh kerusi membuat chenle yang merajuk gelak lebih kuat.
"aish suka kau erk gelak kan Hyung jatuh bukan tolong pun" kata kun sambil bangun dari jatuh tadi
Ketawa kuat chenle berhenti dan buat muka pasrah, sepupunya pura pura tak tahu ke atau memang tak tahu ni? Dia tak nampak ke chenle duduk di katil ape?
"ah ye Hyung lupa nak cakap, doctar kata esok dah boleh balik"
"erm" hanya satu jawapan membuat kun hairan dengan adik sepupunya itu kenapa tidak gembira.
"wea?, kenapa macam tak suka je balik rumah" tanye kun yang hairan tadi.
"hospital ni dah macam rumah kedua chenle dah, nak tidur je kat sini tidur je kat sini" kata chenle tidak gembira
"ha? Tidur? Rumah?" kun masih tak paham maksud chenle
"ye Hyung maksud chenle tidur tu pengsan, rumah pulak sebab kenapa orang lain pengsan duduk rumah tapi chenle pengsan je masuk hospital, orang lain dia pengsan sedar dah boleh balik, chenle mesti nak tunggu tiga hari dua hari waktu chenle kecil pun pernah sampai seminggu sebab ape entah "
Kun tahu sebab ape sampai seminggu sebab waktu tu kesihatan chenle menurun bermaksud penyakit nye datang di waktu itu membuat doctar mashiho lah yang rawat dari kecil.
" Hyung janji akan jaga chenle ni "kata kun sambil mencubit pipi chenle sedikit
{bagaimana pun janji mak chenle akan aku turuti, kerana kau lah satu satu nye budak baik yang menahan amarah dan tidak melawan, walau ingin melawan tetapi tidak berjaya} dalam hati kun berkata ingin melakukan janji makciknya itu.
"ya! Hyung berapa lama Hyung nak cubit pipi chenle ni? Sakit la" kata chenle yang mengadu sakit kepada kun yang cubit tidak henti.
"eh hihi mian mian" kun terus melepaskan tangan nye dari pipi chenle.
"oh ye sahabat chenle nak melawat chenle" kata kun tiba tiba membuat chenle yang membaca buku terhenti
"ha? Hyung bagitau kawan chenle ke yang chenle ada kat hospital?"
"aniyo, mereka tanye Hyung kenapa chenle tak balas chat mereka itu diorang chat Hyung"
"heh bagitau la jugak tu" sambung chenle baca buku
Ye waktu chenle di hantar ke hospital sebab pengsan di sekolah itu, mereka mengambil number kun untuk ape ape terjadi.
"mereka datang pukul berapa Hyung?"
"Antara pukul lapan hingga sembilan malam macam tu"
"oh mana Phone chenle Hyung?" tanye chenle bila dia sedar perkataan kun Hyung cakap pasal chat itu membuat dia memikir dimana Phone itu.
"aip jangan mengada baru sedar dari pengsan nak main Phone, Hyung simpan Phone kat laci meja Hyung"
"alaaa-" chenle terdiam bila kun Hyung memandang dirinya dengan mata tajam. Langsung dia membaca buku
Chenle memandang jam yang mendarat hujung jarum yang menunjuk Pukul 8. 10, tiba tiba dia mendengar ketukan pintu
Chenle dan kun memandang sesama sendiri lalu kun bangun dari kerusi untuk melihat siapa, tetapi belum dia pergi untuk buka pintu
Dua orang muncul berbeza jantina satu lelaki satu perempuan membuat mata chenle bersinar iaitu sahabatnya yang melawat
"anyeongg yedam, ningning"
sapa chenle dahulu kerana gembira mereka datang, sahabatnya membawa belon di tangan yedam dan bunga di tangan ningning.
"YA! Kenapa kau tak bagitau kitaorang, yang kau masuk hospital-PAK"
"YA gila ke yedam, chenle pengsan macam mana dia nak bagitau kita pabo"
rupanye bunyi PAK tadi bunyi kepala yedam di tepuk oleh ning ning kerana tidak memikir sebelum berbicara.
Kawasan di situ penuh gelak tawa bila ningning menepuk kepala yedam.
"ah ye mian aku mana tahu aku main cakap je aduh sakit la tangan kau ni buat dari ape ningning" kata yedam sambil memegang kepala takut bengkak atau lebam.
Ningning hanya jeling yedam sahaja yang mengadu sakit di kepala,
"ni chenle, aku dengan yedam beli kau balon dan bunga, aku letak sini tau"
"oh gomawo, korang susah susah je" chenle berterima kasih kerana beli kan dia bunga dan balon.
"hahaha, takpe Chenle yang susah nye kami bila dengar kau masuk hospital tiba tiba"
kata yedam lalu selamat tangan ningning mendarat di sebelah kepala yedam , tadi di kiri sekarang di kanan.
"ningning berhenti la tepuk yedam tu kesihan aku tengok anak orang ni kene tepuk dengan kau punye tangan."
"takpe chenle kau macam tak biasalah lak dengan ningning ni biasalah tangan besi an an" kata yedam sambil menyuruh chenle setuju akan percakapan nye itu.
"AUCH" kalini perut yedam di sepak oleh ningning
"pilih kau nak cari mati ke cari penyakit?"
Kata ningning membuat semua Terdiam membuat kun yang melihat mereka pun ketakutan bila sahabat chenle yang perempuan ini kata begitu.
Jika banyak typo sorryyyyy
Bagitau rakan anda yang minat story chenle 🤧🙏🏻
YOU ARE READING
DAY CHENLE
RandomAku berjanji akan cari siapa dalang di sebalik ini dan tunjukkan siapa orang nye pada semua orang yang buta di tutup tuduhan bodo tu! ~QIAN KUN Apa ini hari terakhir ku kun Hyung? ~zhong chenle Air mata boleh di tahan, tapi tidak semua, kita boleh...