Part 31(day 3)

19 3 0
                                    

Pejam celik sudah hari ketiga mereka menerima kotak hitam, tetapi mempunyai isi yang ringan, sempat berfikir jika di dalam kotak itu tidak mempunyai apa apa,

Jadi mereka buka kotak hitam itu, hanya ada satu diary dan surat,mereka memandang satu sama lain sebelum kun mengambil buku diary dan jeno di sebelahnya mengambil satu surat,

"kotak besar, barang nye ringan" ujar jeno sambil garu kepala yang tidak gatal,

Mereka tak faham dengan orang ini, takut pulak nanti beri gajah kotak kecil pulak,

"diary? Siapa punye ni? Kenapa beri kepada kita" tanye renjun sambil melihat luar diary yang bercorak bintang serta tulisan "diary"

Mereka mula membuka diary itu dengan berhati hati kerana mungkin dia letak sesuatu di dalam diary itu , besar mata mereka melihat pemilik diary ini,

"eomma?!"

serentak tujuh beradik, sejak bila ibu mereka pandai dalam hal diary begini

Kun hanya memandang tujuh beradik baru tahu yang dia pegang itu diary milik makciknya.

"nak baca?" tanye kun pada mereka di sebabkan mereka anak kepada pemilik ini jadi dia harus meminta izin untuk baca diary milik makciknya.

Kun baca setelah di izin mereka bertujuh

Buku diary yang di baca mereka, mempunyai luahan hati dan tentang keluarga.

Ibu, abang ingin kan harta kami ibu....dia pernah ugut kami berdua untuk beri kepada nya kesemua harta yang sudah menjadi milik kami,

Dia mungkin membunuh kami jika tidak memberi, dia jugak mungkin melakukan hal buruk pada kami.....

Ibu.... Irena tahu akan ada masanya Irena dan wendy akan jumpe kalian di sana, kerana abang sudah bertindak.....

Untuk anak anak Eomma yang jumpe buku diary milik Eomma, Eomma nak cakap satu secret pada kalian.

Mungkin kalian jumpe buku milik Eomma waktu Eomma tiada , jadi Eomma cakap dalam buku ni sebab Eomma tak tahu macam mana nak cakap dengan anak anak Eomma......

Eomma terdengar plan dari pakcik kalian ye, abang Eomma... Dia ingin bunuh Eomma serta adik Eomma wendy.

Untuk dapat kan harta pemberian nenek dia sanggup bunuh isterinya dan seterusnya adalah kami, jika kalian menerima satu surat serta kotak, itu adalah pakcik kalian.

Harap dengan ini kalian dapat tahu siapa dalang di sebalik pembunuhan kami berdua serta kotak itu..

Kun, Eomma kun ada kata jika dia ingin kamu bahagia jangan sedih jangan simpan dendam.

Sekian dari Eomma tercinta kalian dan makcik tercinta kun serta yangyang.

Tekejut mereka mendengar pengakuan yang di tulis oleh Eomma mereka /makcik dia.

{ja-jadi yang bunuh Eomma appa aku waktu aku nak belajar kat luar negara, orang tua tu?! Kau cari mati Hyunsuk!!!}

Cepat jeno menahan kun yang berdiri dengan tiba tiba , kun mengenggam penumbuk menahan marah.

"Hyung sabar sabar kita settel kan satu satu dulu" ujar jisung sambil menolong jeno menahan kun yang ingin keluar dari rumah itu.

"Sabar?! PENAT AKU CARI ORANG BUNUH IBU BAPA AKU RUPENYE ORANG TU PAKCIK KITA! KAU NAK SURUH AKU SABAR MACAM MANA?!, LEPAS LEPAS AKU NAK CARI ORANG TUA TU SEKARANG"

Pertama kali mereka mendengar kun jerit marah, tak kelip mata mereka melihat kun begitu, kun yang terkenal dengan orang lemah lembut rupanye ada sisi marah nye.

"Hyung... Sabar kita kene plan dahulu, chenle tak nak Hyung ke sana seorang sahaja , biar kita pergi sama sama esok, harini kita plan dahulu untuk orang tua itu"

tiada kata hormat lagi pada diri chenle, dahulu lembut pakcik pakcik sekarang pakcik yang mereka kenal bukan yang macam ini membuat mereka hilang rasa hormat sebagai anak buah Hyunsuk.

Chenle menarik tangan kun suruh duduk dahulu,

"Hyung, cuba baca surat tu" arah chenle pada jeno.

"nee araseo" lantas jeno buka surat itu dan baca di depan mereka,

Mereka yang melihat jeno buka kertas lantas tadah telinga mendengar setiap kata kata yang di keluarkan dari mulut jeno,

From : secret person
To: orang yang aku sayang semua nya haha!

Tekejut? Mestilah terkejut orang yang kalian percaya rupanye orang yang bunuh orang tersayang, HAHAHA.

Aku tak sangka kalian percaya kata kata aku, tak sabar nak jumpe kalian semua besok!!

Elok elok tau anak  ku takut nanti tertidur masa main haha bye~

"Ceh secret person kau pikir aku tak tahu itu kau Hyunsuk?! " ujar renjun dingin

"aku lagi tak sabar jumpe pembunuh tu" ujar haechan tenang.

Mereka membuat plan semasa datang ke sana, kun menyuruh jeno dan renjun untuk call polis dan ambulans ke sana esok, dan yang lain membawa alatan untuk berjaga jaga,

Kun membawa mereka bertujuh yang blur ke bawah tanah di mana dahulu itu tempat simpan barang dan jumpe chenle di sini saat mereka dera chenle.

Tanpa mereka tahu di dalam bilik bawah tanah ini mempunyai satu bilik, bagaimana kun boleh tahu bilik ini sedangkan ini bukan rumah nye. Pertanyaan bermain di kepala mereka bertujuh.

"macam mana Hyung tahu ada bilik lagi di sini, sedangkan kami yang duduk di rumah ini pun tak tahu..." tanye Mark sambil melihat satu ruangan yang akan mereka bertujuh pergi mengikuti kun



DAY CHENLE Where stories live. Discover now