{yang yang?!}"Oh anyeongg chenle, kun Hyung "sapa seorang sambil tersenyum manis di depan mereka berdua.
Adik beradik chenle meninggalkan mereka untuk borak, tinggalah chenle kun dan seorang yang bernama yangyang?
" korang sihat? "tanye dia kepada mereka yang melihat sahaja orang itu bercakap.
" yangyang kenapa kau muncul lagi setelah tujuh tahun?" tanye kun dingin apabila orang yang bernama yang yang itu hilang dan muncul setelah 7tahun untuk pemeriksaan soal jawab waktu itu. Dan sewaktu itu soal jawab di lakukan satu tahun sehingga dua tahun selepas itu selepas kematian dan waktu chenle hilang ingatan juga. Mengapa lama sampai dua tahun? Kerana mereka yang banyak alasan.
Banyak alasan di beri untuk mengelak dari soal jawab
Kun tak tinggal diam selama ini, dan yangyang muncul sendiri di hadapan jadi dia tidak akan diam dan akan bersuara."ape maksud Hyung muncul?" tanye yangyang seperti tidak ade yang terjadi pada 7 tahun lepas itu.
"ape maksud kau tanye balik? Aku tanye jawab je la" kun menanya lagi dengan suara menahan amarah
"ya Hyung, slow slow Hyung jangan la marah dia" chenle menahan amarah abang sepupunya itu, dia sendiri tidak tahu ape yang mereka berdua bahas.
"ya Hyung yangyang baru baik dan balik ke sini, Hyung kenapa?"
Kun terus menarik baju yangyang sehingga tuan baju itu bangun sekali.
"Ya! Yangyang, kau jangan buat lupa la 7 tahun lepas sewaktu kau ada dengan bapak kau di dalam satu ruangan dan -"
"sewaktu kematian ibu bapanye" kun sambung ayat tetapi dia perlahan kan suara sambil memandang chenle yang blur melihat kelakuan kun dan yangyang.
"Hyung Hyung, jangan tarik baju dia Hyung koyak nanti baju tu" kata chenle menahan kun yang mengerat pegangan pada baju yangyang.
Lantas kun melepas kan dengan kasar dan menatap tajam pada yangyang yang masih tidak paham juga mengapa kun tiba tiba begitu.
"jawab soalan aku sekarang" dingin kun mengarah yangyang untuk menjawab soalan
"pada kejadian waktu chenle datang dan melihat kalau waktu itu kau dan bapak kau bunuh tu, kau mengambil sesuatu dan membuat sesuatu di kepala chenle kan?" tanye kun sambil tangan nye bersilang dan dengan mata tajam.
"ha?" hanya sepatah ayat sahaja yangyang dapat cakap, dirinya sekarang tidak tahu apa apa otak nye kosong.
"ha?!, tu je kau jawab?!" marah kun
"jap Hyung bi-biar yangyang cerita kan dari awal" gagap di buat nye apabila melihat kun yang marah
Sehingga petang mereka berborak chenle sudah naik keatas penat melayan kun Hyung yang kejap marah kejap lembut, nanti dia tanye kun Hyung sendiri ape yang terjadi.
"HILANG INGATAN?!"
"nee Hyung, yangyang waktu tu hilang ingatan dan koma jadi yangyang duduk di hospital selama dua tahun" dia ulang kali kedua apabila kun Tekejut semacam.
"mwo?! Jadi siapa yang beri mesej pada Hyung kalau kau koma waktu tu?"
"ah tu appa, dia yang balas chat sewaktu yangyang koma, jadi yangyang lupa akan kisah itu"
"bagaimana kau boleh coma?" tanye kun kepastian kerana hairan appa yangyang balas chat dirinya?
"entah appa taknak cerita pasal tu"
Semasa yangyang menjawab dan bercerita pasal tu, bermaksud ada masalah dengan pakciknya.{ Ugh tidak mahu aku ada pakcik aku khianat macam dia ,.} kata kun dalam hati.
"Hyung minta maaf sebab bertindak kurang ajar pada kau yangyang" merasa bersalah tapi tidak 100%kerana dia lah punca chenle hilang ingatan , eh tahu tahu yangyang juga kena karma.
"tak mengapa, dah petang pukul 2, yangyang balik dahulu
nanti yangyang datang lagi , mian kalau hal yang Hyung cakap tu yangyang tak tahu tapi yangyang cuba mengingat balik""erm hati hati" lalu kun menutup pintu dan kunci lalu dia naik keatas selepas soal jawab dan akhirnya (yangyang hilang ingat Hyung) membazir dirinya keluar air liur banyak banyak,
"Mengapa tidak cakap dari awal sahaja aih " lalu dia berfikir jika cakap awal pun dia mungkin tak percaya dan juga kalau dirinya tidak bagi chance pada yangyang habis anak orang tu dia belasah.
Dia buka pintu bilik slow dan melihat chenle yang tidur dengan nyaman bersama bantal peluk milik kun yang di peluk oleh yangyang, dirinya hanya menggeleng kepala sahaja melihat sepupu nye sudah tidur, nyaman agar nye tidur di rumah berbanding tidur di hospital
"aish budak ni awal nye tidur orang baru nak cerita kat dia pasal yang yang"
lalu kun mengganti baju nyaman lalu berbaring di katil sebelah chenle, di bilik itu kun membeli katil single untuk dirinya kerana last kun buka mata dirinya sudah tidur di lantai kerana
Lasaknye chenle tidur.
Pukul 5 kun bangun lalu pergi ke toilet untuk bersihkan muka, lalu sekelas dia lap mukanya yang basah dia melihat
Chenle yang masih terlelap lantas bangun kan chenle yang tidur.
"ya zhong chenle, palli bangun dah pukul 5 petang"
dalam proses bangun kan chenle dan mengambil bantal menghempuk badan badan kecik chenle yang masih tidur.
"ahh Hyung, chenle tengah tidur ngantuk laaa" merengek apabila dirinya dikacau oleh kun,
"ya! Hyung siram kan kau air sejuk kat bilik air tu nak tak? Dah pukul 5 petang laa" dengar sahaja perkataan air di dalam bilik air terus membuka mata dan bangun
Bukan chenle tak pernah kene, sekali kene siram air sejuk auto menyesal dirinya.
"nee nee chenle bangun" chenle terus masuk ke tandas bersih kan muka.
YOU ARE READING
DAY CHENLE
RandomAku berjanji akan cari siapa dalang di sebalik ini dan tunjukkan siapa orang nye pada semua orang yang buta di tutup tuduhan bodo tu! ~QIAN KUN Apa ini hari terakhir ku kun Hyung? ~zhong chenle Air mata boleh di tahan, tapi tidak semua, kita boleh...