Pukul 10
Selepas sarapan pukul 8.30 mereka borak sampai pukul 10.
Lalu kun bercadang ingin membawa chenle jalan jalan di taman kawasan hospital ini, selepas mashiho memberi chenle dan kun jalan di taman hospital, kun terus mengambil kerusi roda kerana chenle masih lemah untuk berjalan jalan
Kun menolak kerusi roda di taman itu sambil melihat lihat kanak kanak yang berbaju hospital bermain. Sekarang mereka sedang duduk tidak dengan chenle hanya duduk di kerusi roda
"akhirnya chenle boleh keluar jugak dari bilik itu walau melihat lihat sahaja di sini"
Sambil mengambil nafas lalu kun memandang chenle yang melihat ke awan biru indah sambil rambut hitam chenle menutupi mata nye sedikit.
"chenleshi~ cerita la pada Hyung tentang mimpi chenle"
Kepala yang menghadap ke atas untuk melihat awan terus menatap wajah abang sepupunya itu dengan senyuman tipis.
"nee, baik Hyung."
Chenle pusing kan kerusi roda nye itu menggunakan tangan nye, lalu badan nye mendekatkan abang sepupunya agar abang sepupu itu mendengar cerita, kun yang menunggu chenle bercerita tentang kisah mimpi dirinya hanya betul kan rambut dahulu sebelum mendengar kisah mimpi chenle.
Chenle tekun bercerita sambil mata nye sekejap menghadap kun kejap menghadap langit, kun hanya mendengar mata nye tidak lepas dari chenle yang seronok bercerita.
"lalu mereka juga kata pada chenle kalau mungkin setiap malam mereka akan datang mimpi chenle"
Kun senyum manis melihat sang adik sepupunya gembira jika mimpi itu akan datang balik.
"chenle, Hyung nak tanye boleh?"
"ofc la boleh aduhh Hyung ni hahaha" mesti la boleh mereka kan seperti adik beradik tidak salah jika menanya satu sama lain,
"chenle rindu abang abang dan adik kembar chenle yang dulu tak?"
Mulut chenle seakan ada batu di dalam mulut, kelu tidak terkata, ingin buka mulut juga tidak sanggup hanya dirinya saja tahu bagaimana rasa rindu pada orang yang benci kepada dirinya.
"ke-kenapa Hyung tanye?"
"mian kalau ayat tu -" ayat kun potong apabila chenle memotong ucapan kun dengan perkataan
"NEE rindu sangat, chenle rindu pada orang yang di benci oleh orang itu"
Siapa sangka ayat yang chenle kata kan itu terselit ayat sindir.
"chenle nak tak kembali pada masa lalu tetapi bukan menggunakan waktu"
Chenle tidak paham ape yang kun katakan "bukan menggunakan waktu?" dan "kembali pada masa lalu?" apa ni?
"ape maksud Hyung haha, mana ada zaman macam ni lakukan begitu Hyung"
Chenle seakan tidak percaya apa yang kun katakan, malah kun tersenyum sahaja.
"senang, guna kan cara iaitu jujur dan terangkan pada seorang benda sebenar" chenle yang mendengar hanya buat muka handalan nya tanda tidak faham
"aish kamu ni chenle, maksud Hyung kalau kamu nak hidup gembira seperti dahulu bersama yang kamu sayang, kamu harus jujur dan cerita dari A sampai z faham ke tidak zhong chenle?
Kun terangkan panjang lebar tetapi chenle tidak faham sampai kun hadiah chenle satu jentik di kepala.
"oh faham faham"
{kene jentik baru faham budak ni} kun hanya pandang dengan sabar nye dia mengadap sepupu blur.
"jadi Hyung, macam mana nak terangkan pulak?"
PAK
"Aduh sakit Hyung! "
Chenle menghaduh sakit pabila diri nye di tepuk kuat di lengan hadiah kedua di beri
"ish kamu ni chenle, Hyung mana tahu, kamu nak terangkan macam mana, ikut la chenle nak terangkan kan sambil terbang ke sambil baring ke sambil masak ke, ni soalan budak tasak la"
Balas kun sambil menahan kaki dari sepak anak orang yang sah sah soalan tu budak taska boleh tanye tapi chenle nye pun umur dua kepala tanye soalan taska.
"ye Hyung chenle punye telinga nanah sebab Hyung cakap banyak -"
"-NI SEBAB KAMU BLUR ZHONG CHENLE! "potong kun apabila chenle dengan sedap kata begitu sambil memegang telinga seperti sakit telinga itu
Jarum tajam pada jam menunjukkan waktu petang pada pukul 2.30
Mashiho dan nurse masuk untuk check kesihatan chenle,
" chenle nak balik bila? " tanye doctar mashiho
" bunyi macam halau je mashi Hyung" chenle balas sambil tersenyum lebar
"itu lah ikut kan Hyung nak baling je kamu kat luar tingkap ni" kun dan mashiho menahan dari gelak pabila melihat muka masam chenle.
"hehe Hyung gurau je la, ikutkan kamu boleh balik esok" balas doctar mashi yang masih menahan diri dari gelak nye keluar
"YA HYUNG! NAK GELAK GELAK JE LA ISH" masih bermasam muka di depan mereka dua
Mereka dua apabila mendengar izin boleh gelak terus bilik itu bising mendengar kun dan mashi gelak, chenle hanya buat muka pasrah.
CAHAYA di luar menjadi makin gelap.
"Hyung buat ape tu" tanye chenle yang melihat kun sedang mengemas baju letak dalam bag.
"oh chenle, tak nampak ni? Hyung tengah masak ikan untuk malam ni" dah sah sah kun tengah lipat baju di depan chenle
"aish salah aku jugak pergi tanye" bisik chenle sambil buat muka
"tahu pun salah dah pergi tidur Hyung nak kemas baju kamu ni" walau chenle berbisik pun masih boleh didengari kun.
Tiba tiba...
YOU ARE READING
DAY CHENLE
RandomAku berjanji akan cari siapa dalang di sebalik ini dan tunjukkan siapa orang nye pada semua orang yang buta di tutup tuduhan bodo tu! ~QIAN KUN Apa ini hari terakhir ku kun Hyung? ~zhong chenle Air mata boleh di tahan, tapi tidak semua, kita boleh...