"nanti turun makan" arah kun untuk makan petangKun sempat masak selepas bangun dan memasak di bawak sementara chenle hampir tertidur di tandas.
"ah ani ani, chenle makan kat sini je"
tolak chenle apabila dia takut kalau makan dengan mereka di bawah, last dia makan bersama 7 tahun lepas sebelum kejadian jadi dia rasa tak yakin serta takut makan bersama.
Membuat dirinya terasing dari adik beradiknya
"lah jom la chenle tak best la kamu makan kat atas seorang diri"
"aniyo chenle tak nak, tapi kalau makan kat bawah chenle makan kat ruang tamu je la Hyung"
dia tidak selesa makan dengan orang yang anggap dirinya tidak wujud.
"erm yela ye la asal kan kamu makan di bawah" terpaksa dia setuju dari adik sepupunya makan di atas seorang diri.
Terus mereka dua turun kebawah melihat adik beradiknya sudah penuh kan kerusi hanya tinggal dua kerusi itu pun dia tidak tahu untuk siapa melainkan satu kerusi itu untuk sepupu nye itu, Qian kun. Di meja itu merasa ada yang tiada di situ
Sepupu nye memberi speggeti dan air oren kepada chenle, lalu chenle ingin membuka mulut ingin mula makan satu suapan tetapi merasa dirinya di tatap
"renjun Hyung kenapa duduk dengan budak tu, meh la sini makan sama sama" ajak jeno yang dah lahap makanan di pinggan nye itu.
Ye renjun yang tatap dengan mata tajam melihat chenle yang ingin makan sedangkan renjun tatap sambil mulut nye sudah penuh dengan mengunyah speggeti di dalam mulut nye.
"hyu-hyung kenapa tengok chenle macamtu?" kata chenle perlahan tapi boleh di dengari renjun yang tatap nye.
"ani, makan la makan, aku tengok je kau makan, tak hamak aku nak duduk sini sebenarnya tapi aku saja duduk sini sebab nak tengok tv"
Chenle pelik dengan tingkah Hyung nye satu ini, kejap lembut kejap harimau, tapi bukan lembut betul kalau lembut betul juga akan terselit ayat pedas
Chenle sambung makan dan minum lalu basuh pinggan nye dan naik keatas tapi di tahan renjun
"Ya! Phone kau beban, ambil ni sebelum aku bakar" renjun menjatuhkan kan Phone ni kat tangan chenle seperti memegang Phone seperti sampah, chenle hanya menadah tangan sahaja. Lalu naik keatas.
"Oh chenle dah makan? Sedap tak Hyung masak?"
kata kun yang mendengar pintu buka, dia sudah tahu kalau hanya mereka berdua sahaja yang duduk bilik itu.
"nee sedap, pandai Hyung masak" puji chenle sambil tunjuk jari tanda sedap,
Kun hanya senyum dan angguk lalu sambung tengok drama sambil baring.
Chenle ambil tempat di sebelah abang sepupunya,
"Ya Hyung, Hyung tengok cerita ape? Macam Best je"
Tanye chenle sambil melihat leptop kun."oh ni hi bye, mama" lalu kun sambung tengok selepas jawab soalan chenle.
"hi bye, mama?, Takpelah Hyung! Sana sikit chenle nak tengok jugak" kata chenle sambil cuba alih badan kun ke tepi dinding.
Mereka habis kan masa dua jam di leptop lalu kun melihat jam di tangan nye lalu dia bangun,
"Hyung nak pergi mana?"
"Oh nak masak untuk korang semua, chenle tunggu kat bilik tengok dulu cerita lain jangan kau buka cerita fav Hyung, Hyung belum habis tengok" kata kun sambil jari nye beri amaran.
"hahaha nee nee Hyung" lalu chenle sambung tengok membelakangi pintu.
Lalu mendengar pintu buka
"ye, Hyung nak apa lagi Hyung"
kata chenle tetapi tidak melihat kebelakang melihat siapa tuan badan yang membuka pintu itu."ya zhong chenle, aku nak kau cerita pasal yangyang" terkejut chenle apabila dengar suara yang bukan milik kun lantas dia bangun dan menutup leptop.
"ne-nee jeamin Hyung kenapa?"
"aku nak kau cerita la beban lain kali kau dengar aku cakap tu boleh tak?"
Dia sudah biasa perkataan beban, sebab bagi dia itu kurang dari panggilan lama dahulu.
"Oh mian, jadi kun Hyung cerita kat chenle kalau yangyang selama satu dua tahun begitu dua coma dan hilang ingatan macam chenle"
kata chenle tapi muka menghadap lantai.
"ohhh faham, eh? Macam kau? Sejak bila kau hilang ingatan beban?"
Dia baru teringat kalau mereka tidak tahu dirinya pun sama
"ah nee tak ada apa apa, Hyung nak tanye ape lagi"
tanye chenle lalu dia memukul mulut kerana cakap terus tak berfikir.
"erm takde, aku keluar la duduk bilik ni panas"
lalu jeamin ingin keluar bilik selepas melihat kawasan padahal dah letak kipas pendingin dan tempat udara.
"chenle rasa selepas dia masuk baru rasa kawasan ni panas, ni dia keluar rasa la sejuk sikit"
kata chenle padahal jeamin baru ada kat depan bilik selepas dengar perkataan yang keluar dari mulut chenle.
"YA ZHONG CHENLE! aku dengar la beban" marah jeamin terus dia masuk bilik nye sendiri.
Chenle hanya memasang muka seperti [oops] lalu sambung melihat cerita di laptop kun Hyung.
YOU ARE READING
DAY CHENLE
RandomAku berjanji akan cari siapa dalang di sebalik ini dan tunjukkan siapa orang nye pada semua orang yang buta di tutup tuduhan bodo tu! ~QIAN KUN Apa ini hari terakhir ku kun Hyung? ~zhong chenle Air mata boleh di tahan, tapi tidak semua, kita boleh...