Part 7

22 3 0
                                    

Sedikit demi sedikit mata nye di buka, kini dia di hantar ke hospital setelah pengsan di bawah tanah belakang rumah mereka, badan yang lemah terbaring atas katil hospital yang sama sebulan lepas, dia merasakan badan yang sangat lemah seperti batu besar yang berada di badannye kecil itu.

"chenle? Kau dah bangun!"

teruja kun Hyung apabila dia menunggu chenle bangun selama lebih kurang tiga jam selepas rawatan sedikit di badan akibat lebam di tangan akibat di tarik jeamin dan jeno yang di suruh renjun tadi, dan lebam di perut nye setelah di tumbuk mereka.

" ah Hyung-"
ucapan chenle terhenti setelah melihat kun Hyung menangis di depan chenle yang baring di katil itu,

"mian, mianea Hyung tak dapat selamatkan kau dari mereka hisk, Hyung tadi jumpe kau dah pengsan Hyung rasa bersalah sangat sebab lambat dapat kan kau hisk"

"aniyo Hyung hehe, Hyung tak salah, mereka hanya geram dengan chenle je, Hyung jangan risau ye, jangan nangis Hyung,"

"Hyung buat chenle bersalah kat Hyung pulak"

sambung chenle berkata sambil melihat abang sepupunya nangis, sesungguhnya dia tidak tahan gelak
Umur 25 tahun tapi macam umur 7 tahun yang merasa bersalah selepas buat buat salah.

"ya Hyung jangan nangis la, Hyung nangis kalah budak umur tujuh tahun tahu tak-
AWW Hyung sakit la"

Kun yang mendengar tidak puas hati bila dia di sama kan dengan budak tujuh tahun, dia menepuk tangan chenle, membuat chenle menjerit kesakitan sedikit.

Ye chenle saja kene kan kun kerana taknak kun nangis di sebab kan diri dia. Mereka dua memandang ke arah pintu yang terbuka, terpapang tubuh mashiho dan nurse di sebelah sebagai menolong mashiho.

"chenleshi~kau baik baik saja kan? Ada rasa sakit?"

Tanye mashiho lembut setelah melihat chenle bangun dari pengsan,

"mashiho Hyung, saya baik baik sahaja cuma"

Chenle jeling ke arah kun yang memukul tangan nye tadi, kun yang melihat itu hanya pandang tak bersalah sahaja.

"cuma?"

Tanye doktor mashiho minta kepastian setelah memotong ayat.

"ah aniyo Hyung heheh"

Mashiho mendekat ke arah chenle untuk check darah serta kondisi kesihatan, nurse di sebelah mencatat kondisi chenle.

"erm doctor mashiho? Boleh kita bercakap sedikit di depan?

Tanye kun tiba tiba minta kepastian setelah mashiho check kondisi kesihatan chenle.

Doctor Mashiho hanya senyum dan angguk tanda setuju.

" jap ye chenle, Hyung nak cakap dengan doctor di depan chenle rehat dulu ye"

Chenle angguk setelah kun ingin ke depan bersama doctor, nurse yang check kondisi chenle minta izin dahulu tadi kepada mashiho setelah check chenle, jadi tinggal chenle sorang sahaja di bilik itu.

"erm doctor saya nak tanye tentang kesihatan chenle baru baru ni boleh? Sama ada menurun atau meningkat.

Mashiho yang mendengar hanya menangguk lalu memberi satu kertas, untuk kun mengetahui kesihatan chenle.

" kondisi chenle baik baik sahaja cuma - "

Ayat mashiho tergantung membuat kun penasaran dengan ayat tergantung tu. Nasib kun yang boleh tahan dengan ayat gantung itu, jika renjun habis mashiho di kenekan.

"cuma penyakit dirinya sudah hampir 50% di paru paru nye, jika sampai lebih 80%dirinya lebih bahaya"

Kun yang mendengar menjadi sebak, menyesal dirinya kerana ingin tahu jugak perkataan cuma itu.

"ja-jadi penyakit chenle tidak boleh di selamatkan jika lebih 80%?"

Tanye kun yang tahan menangis agar tidak di ketahui orang jika dia ingin nangis.

"kemungkinan hanya 20%sahaja penyelamat"

Dengar perkataan itu boleh membuat lutut kun lemah dan dan jantung nye terhenti seketika, lalu berfungsi balik setelah air mata nye berjaya di keluarkan dari tadi tahan.

"tolong bagitau saya, sementara dia belum lebih 50% ape yang boleh buat dia elok balik?

" i mean pulih dari kesihatan"

Kun menanya dengan sepenuh hati ingin mengetahui cara untuk chenle pulih

Mashiho memikir seketika lalu dia menarik nafas sebelum mula bercakap

"ermmm, aih saya nak cakap pun rasa sedih, tapi benda ni kene persetujuan ahli keluarga dulu sebelum buat satu rawatan khas tetapi sangat sukar untuk chenle yang muda sebab dia dalam keadaan lemah tetapi cuba nak kuat"

Tekun kun mendengar penjelasan doctar mashiho sambil memikir tak kan mereka terima punye untuk rawatan dia tahu abang nye tak kan sesekali terima, dan mashiho jugak sangat lemah sekarang.

"saya tahu chenle ada masalah keluarga, kesan lebam ini tak logik jika dia terkena meja kerusi, tetapi bekas luka dan lebam ini menunjukkan si chenle seperti di dera, di buli oleh orang terdekat chenle."

Kun menjelaskan dari A-Z walau chenle sudah memberi tahu mashi masalahnya tetapi ingin jugak mendengar dari belah sepupunya itu.

DAY CHENLE Where stories live. Discover now