Satu hari dari tiga hari yang di berikan oleh orang itu mereka tidak akan hilang kan cubaan pertama.Dan tidak akan hilangkan peluang pertama, di hari pertama sebelum orang itu menghantarkan kotak hitam di rumah mereka,
Ke lima adik beradik berdepan dengan kedua kembar serta kun sebagai abang sepupu mereka turut mengikut ape yang mereka ingin kan.
"aku sebagai sulung, anak pertama ingin meminta maaf atas semua kesalahan, dan semua benda yang aku buat kat chenle, maki, dera kamu serta menghina adik sendiri, adalah aku pantas untuk di jadikan anak pertama? Aku sedar selepas jisung cerita pada Hyung, pasal benda ini, Hyung sedar Hyung salah....
Mianea. "ujar Mark sambil menahan tangisan.Chenle hanya menahan sebak ape yang terjadi di depan mata nye, kelima abang nye datang meminta maaf atas kesalahan selama beberapa tahun, dia bukan lah orang yang memegang dendam atau menyimpan dendam, ini yang dia inginkan saat ini, tidak sangka makbul niat nye.
"Hyung sebagai an-anak kedua ingin meminta maaf, Hyung lah yang paling kasar, menumbuk menyepak adik Hyung tanpa rasa bersalah serta tidak rasa ingin merasa bersalah, mian, Hyung tak jaga adik Hyung ni, Hyung tak buat ape yang eomma suruh saat hari terakhir nye mian, mian.... "
renjun saat ini tiada lagi erti dingin marah serte ego, dirinya hanya menangis, menangis kesal dengan dirinya, menangis menyesal pada sang adik nye.
Tidak dapat chenle menahan tangisan rindu akan perkataan eomma, kun yang memandang chenle terus mengusap belakang chenle yang sudah menurun kan air mata rindu akan suasana dahulu.
"Hyung sebagai anak ke Tiga, ingin minta maaf, tidak layan chenle macam adik Hyung, Hyung menyesal, Hyung merasa berdosa serte Hyung merasa sakit apabila melihat chenle yang kuat, Hyung tahu chenle menahan ini semua, chenle ingin tunjuk kuat, Hyung minta maaf...."
Jeno terus menarik chenle dalam pelukan, rindu akan peluk adik nye yang dulu sangat manja, chenle tidak menolak mahupun mengeratkan pelukan, dia memberikan jeno pelukan yang mungkin ini adalah pelukan terakhir untuk mereka.
Air mata menitis seperti hujan yang mengetahui kisah sedih di keluarga zhong.
Jisung di sebelah chenle hanya memandang ke atas menahan tangisan nye pecah, menangis dalam neraka menjadi menangis di Syurga dunia....
Tidak kah mereka tahu jika menangis rindu akan seorang lebih sakit dari menangis akan benda bodoh?
"Hyung sebagai abang keempat, ingin meminta maaf atas kesan luka di dalam hati, mesti sakit bukan meninggalkan luka di hati, kerana Hyung tahu walau kami buat buruk pada kamu tapi kamu jenis yang kuat, kamu berlawan walau bukan dengan tangan melainkan memberi ayat yang membuat kami teringat ape yang kami lakukan pada kamu chenleshi~ miann... "jeamin sebak mengingat bagaimana chenle di siksa saat waktu itu dengan cahaya gelap dan panas, yang bernama neraka dunia di dunia yang berada di rumah nye.
Chenle mengesat air mata yang berair dan menitis banyak, tidak dapat tahan tangisan ini...
" sebagai abang kelima yang sangat tidak layan di panggil abang, Hyung minta maaf kerana menyindir adik sendiri memukul, tapi kenapa kamu tak lawan dengan benda sama kami lakukan kenapa??, Hyung merasa seribu bersalah, haha... Hyung tak layak di lahirkan di dunia kerana melayan adik sendiri seperti tidak wujud, Hyung minta maaf "selepas haechan mengatakan semua di situ termasuk kun dan jisung, memeluk dengan tangisan rindu,.
" chenle dah hisk dah lama maafkan kalian, jangan pernah merasa bersalah pada kelakuan kalian, kerana chenle bukan orang yang memegang dendam kalian serta dendam dengan orang lain yang mengatakan chenle yang bunuh ibu bapa sendiri hisk.."
..Selepas tangisan rindu sudah reda, mereka gelak tawa dan janji akan melupakan kisah lama....
Pintu di ketuk sama seperti semalam, lantas jeno naik ke atas mengambil leptop untuk melihat siapa orang yang beri kan itu, kun mengambil kotak hitam, hanya kosong di atas tapi tidak pasti dengan dalam isi kotak hitam.
Kun membuka isi kotak hitam, terjatuh kotak yang di pegang kun, kun menutup mulut tidak percaya ape yang di lihat kan itu dia menangis melihat satu keping kertas.... Kun jatuh di lantai melihat gambar itu
"Hyung! Hyung baik baik saja? - APEKAH!!" haechan menutup mulut tidak percaya melihat gambar di lantai itu.
Mereka yang datang pun turut terkejut melihat isi gambar itu di mana gambar itu menunjukkan kereta terbalik, dan kereta itu kepunyaan ibu bapa kun saat itu, betapa terkejut nye mereka melihat.
"ja-jadi orang itu yang bunuh ibu ba-bapa Hyung" ujar jeamin terkejut
Di katakan kemalangan di jalan raya itu sebenar ulah orang itu, dan apekah dia sasaran selepas ibu bapanye? Dia juga hampir mati akibat kemalangan waktu itu yang sengaja di langgar.....
"mengapa baru sekarang muncul ha?! Benda ni dah bertahun tahun tapi baru muncul kau?!" marah kun sambil menumbuk lantai
*********
Kerana ape aku baru muncul? Kerana ingin menunjuk sesuatu special ~
YOU ARE READING
DAY CHENLE
RandomAku berjanji akan cari siapa dalang di sebalik ini dan tunjukkan siapa orang nye pada semua orang yang buta di tutup tuduhan bodo tu! ~QIAN KUN Apa ini hari terakhir ku kun Hyung? ~zhong chenle Air mata boleh di tahan, tapi tidak semua, kita boleh...