Part 33

14 1 0
                                    

Mereka sudah pun sampai di mana kawasan location yang di beri Hyunsuk tiga hari lepas, agak menyeramkan dengan bangunan lama besar gelap di mata mereka kecuali kun, dia pernah pergi waktu gelap buta jadi mungkin bagi nye pergi pagi kurang seram

"Hyung betul ke location ni yang dia beri? Nape agak seram?" tanye haechan sambil cuba menelan air liur yang tersangkut di tekak nye

"nee" ujar kun sambil memandang satu sama lain untuk siap sedih, polis dan ambulans akan datang tak lama lagi.

Mereka memasuki ruangan gelap tanpa pintu dan cermin di bangunan lama itu, dengan berhati hati agar tiada yang luka kerana di lantai mereka penuh dengan kaca berselerak serta habuk.

Mereka serentak memandang chenle kerana baru sahaja masuk ruangan itu sudah merasa suhu yang sangat panas bagaimana dengan chenle yang mungkin akan menjerit kesakitan di dalam apabila dia tidak dapat tahan panas di sini...

"chenle kamu baik baik sahaja kan?" tanye renjun di sebelah chenle apabila dia menyadari kalau adik nye itu sedang perang dengan diri menahan panas di ruangan itu.

"ne-nee" dia angguk Menanda dia tidak apa apa kerana tidak ingin mereka risau akan dirinya.

Mereka masuk sehingga terlihat satu cahaya di kawasan itu mereka pasti jika ada Hyunsuk bersama orang orang lain di situ.

Sampai sahaja ruangan bercahaya itu mereka melihat kerusi penuh di kawasan itu entah ape orang tua itu lakukan dengan kerusi.

"wah dah sampai, ingat kan takut" kata seorang di sebalik kerusi yang boleh berputar itu dengan penutup muka hitam.

"takut? Dengan kau? Mimpi saja lah kamu pakcik" ujar jeno sambil senyum sinis

"ye mimpi sahaja saya sampai akan jadi realiti pada kalian HAHAH"

"orang tua tu gelak asal?" bisik haechan pada jeamin di sebelahnya yang memandang tajam pada orang yang memakai penutup muka hitam

"entah, nyanyok agak nye dah tua biasalah" ujar jeamin sambil bisik balik.

"mesti kalian tertanya siapa orang yang selalu hantar kota-" ayat orang tua itu  di potong oleh Mark

"sudah lah pakcik, kami nak to the point bukan duduk dalam neraka dunia ni sampai esok" sinis sahja jawapan.

"Oh sudah tahu la siapa aku kan? Aih buat panas je aku pakai topeng mask hitam ni" kata Hyunsuk sambil melepaskan topeng itu ke lantai.

"salah pakcik sendiri lah , yang pakai tu kenapa?" kata jisung dengan polos nye.

Hyung nye sudah terbuka luas mulut memandang jisung yang terkenal paling senyap rupenye pandai bercakap di depan orang yang dia benci

"HAHAHA kecik besar kecik besar je aku tengok kau budak, jangan risau nanti aku kecik kan kau masuk pasu ye" ujar Hyunsuk sambil menunjuk pasu yang tersusun rapi di tepi pintu.

Sejak bila pasu tu ada, padahal tadi tak muncul. Hanya kerusi sahaja.

"dan aku baling kat sungai... MUAHAHHAHA" sambung Hyunsuk lagi sambil ketawa puas membayangkan

"jangan kuat sangat batuk pakcik, pakcik tu dah tua.. Jangan nanti tersedak nyawa melayang pulak. kami tak bersalah" ujar renjun sambil angkat kedua tangan tanda tak ingin masuk campur apabila orang tua tu tersedak sampai mati.

Sempat jeamin menyiku perut renjun tanda jangan lebih lebih

"ape betul la Hyung kata, Hyung tak bersalah kalau dia mati, dia yang gelak kuat sangat..." ujar renjun tak bersalah dengan muka dingin memandang tajam arah jeamin

Jeamin terus menurun kan tangan yang menyiku tadi takut akan pandangan Hyung nye.

BANG BANG!

Tekejut mereka apabila pistol milik Hyunsuk di tekan ke atas menanda sudah,

" aku panggil korang bukan untuk main, aish" stress Hyunsuk di buat nye

Lantas Hyunsuk yang duduk tadi bangun dan mendekati mereka dengan gaya seperti ingin menembak,

"pang pang" Hyunsuk buat suara pistol tapi mereka tidak terkejut melainkan menahan tawa meletus di ruangan.

"jangan gelak kalau nak merasa duduk lain alam" geram Hyunsuk apabila mereka buat main dalam situasi sekarang.

"to the point Uncle, we can't wait you with your pang pang" ujar Mark sinis malas mahu menunggu Hyunsuk untuk sampai ke arah mereka.

"ok ok to the point now i want enjoy some game with you guys, wanna play some game hah~?" ajak Hyunsuk sambil bermain pisau yang sengaja di letak di poket lalu pistol pulak letak di poket

{Berapa alat tajam yang dia bawak ni, nanti bawak ape pulak parang?} bisik hati haechan memikir ape orang tua ni bawak banyak banyak.

Tanpa mereka sedar chenle yang duduk di belakang sekali di tangkap oleh anak buah Hyunsuk, buat Hyunsuk tersenyum gembira.

"kau asal senyum macam orang gila kau pikir kau main caracter dalam ni hah bahbi" carut jeamin geram dengan orang yang senyum tiba tiba.

"korang tak rasa ke ada yang kurang kat sini"

Kata kata yang keluar dari mulut Hyunsuk sambil smirk itu lantas mereka memusing badan, kun yang menyadari akan kehilangan chenle saat dia pertama sebelum mereka memusing badan.

"mana chenle hah? Kau jangan sesekali sentuh chenle, sebelum kasut yang aku pakai ni sumbat dalam mulut kau" ugut kun sambil cengkam kolar baju yang di pakai Hyunsuk berwarna hitam ala mafia dua hinggit

⚠️ Hyunsuk bukan dari treasure atau YG ye anak anak.

"wah mana adab kau? Tinggal kat rumah ke? Tak sempat bawah ke adab kau tu sampai tertinggal kat rumah?" ujar Hyunsuk sambil senyum sinis.

"adab? Sejak bila kun Hyung bawah adab untuk kau? Kau tengok cermin dulu siapa kau. Kalau takde cermin bagitau awal awal aku boleh tolong beli kan sebesar mana pun" kata renjun sambil senyum sinis dengan mata pandang ke atas

"Penat je Eomma korang lahirkan korang kau buat ape je selama dia ajarkan hah?" tanye Hyunsuk sambil menahan tangan kun yang makin kuat cengkam apabila mendengar perkataan Eomma.

"tak payah kau nak sekolahkan kami, sekolahkan diri kau dahulu, kau bunuh mereka ada HATI nak cakap macamtu kat anak mereka?" kata kun dengan amarah

BUK
BUK

Semua Tekejut dengan ape yang di lakukan kun di depan mata mereka, terlihat kepala Hyunsuk sekejap kanan sekejap kiri.

Kun menumbuk dengan kuat dua kali di wajah orang tua itu,

Baik. Kau. Bagitau. Mana chenle.!!

Jerit kun hampir membuat mereka terjatuh dari berdiri apabila suara tegas milik kun dan bertambah dingin memenuhi ruangan. Hyunsuk hanya memandang anak buahnya yang marah itu dengan santai.

Dia lebih suka melihat begini.

"Hy-Hyung "

DAY CHENLE Where stories live. Discover now