Part 9{hilang Ingatan? }

25 3 0
                                    


Selepas sahabatnya melawat chenle mereka balik pada pukul 10. 12,saat itu jugak kun meminta izin ingin balik untuk ambil pakaian chenle dan dirinya yang akan jaga chenle di hospital harini.

"Hyung nanti, ambil satu buku warna hitam putih di atas meja chenle boleh? Eh tapi jangan baca isi dalam buku tu" chenle ingin menulis sesuatu di dalam buku itu.

"nee nanti Hyung datang balik tau"

"baik Hyung, Hati-hati tau"

........

Chenle hanya bercakap sendirian sementara menunggu kun

"ape aku kuat? Kuat untuk melawan penyakit ini? Bagaimana jika abang kandung dan adik kembar aku tahu penyakit ni?"

Chenle masih memikirkan adik beradik kandungnya tetapi lain dengan yang di rumah hanya berfoya foya seperti tiada wujud nama zhong chenle di list adik beradik mahu pun di kepala mereka, yang mereka tahu
Zhong chenle ada seorang budak asing yang menumpang, MENUMPANG RUMAH.

Chenle masih berulang ayat itu sehingga pintu bilik katilnye diketuk mula dia berfikir ape itu kun Hyung? Tapi dia baru pergi lima minit tadi sedangkan rumah nye dan hospital 15 minit, lalu pikiran nye ubah apabila satu sosok lelaki berpakaian doctar, ye itu adalah doctar takata mashiho, dia memasuki bilik itu lalu tersenyum ke arah chenle yang memandang hairan.

"anyeongg chenleshi..., Hyung tadi nak ke arah kawasan ni untuk check sesuatu tapi bila Hyung lalu kawasan bilik chenle ni Hyung terdengar chenle kata" bagaimana jika abang kandung dan adik kembar aku tahu penyakit ini? "

" ape maksud chenle dengan ayat tu? Boleh Hyung tahu? "tanye mashiho sambil ingin duduk

" ah tu erm macam ni, Hyung mesti tahu kan masalah keluarga chenle selepas tuduhan chenle bunuh ibu bapa chenle tu kan? "

" ye Hyung tahu pasal tu "

" abang abang serta adik kembar saya langsung tidak tahu penyakit chenle, yang tahu mak chenle, abang sepupu chenle kun Hyung tu je, bagaimana nak mereka faham chenle? "

" sedangkan chenle adalah mangsa ugutan itu tetapi mereka lambat bertindak, saat itu tangan chenle di kasi pisau oleh - "

Sambung chenle lagi tetapi ayat itu dipotong apabila chenle merasa sakit di kepala sangat seperti di cucuk jarum di kepala nye, mashiho yang melihat terus risau dan tanye keadaan chenle,

" chenle? Chenleshi? Kenapa ni? "

Chenle yang memegang kepala tiba tiba terhentak di dinding belakang akibat sakit sangat lalu hidung chenle keluar darah, dan terus pingsan tangan chenle yang memegang kepala itu jatuh membuat mashiho berlari panggil nurse untuk menolong.

Kun yang baru datang terkejut melihat mashi berlari pantas untuk masuk ke bilik bersama tiga nurse untuk menolong chenle, dia dapat melihat darah di hidung lalu satu nurse melarang kun untuk memasuki ruangan bilik itu,.

Kun hanya bersabar dan masih dalam keadaan terkejut bila dia melihat chenle seperti parah,
Kun menunggu di depan bilik itu dekat 20 minit

Pintu bilik chenle itu di buka lalu kun terus berdiri dan bertanya keadaan yang tiba tiba sahaja dia melihat di depan mata nye sendiri.

"sebelum itu saya nak tanye, sebelum ini chenle ada hilang ingatan ke? Keadaan dia seperti makin parah selepas dirinya tiba tiba ingin cerita tentang diri nye di ugut dan di letak kan pisau di tangan."

Tiba tiba dia teringat jika dia ada satu sepupu dia yang melakukan itu, saat kepala chenle....

" nee saat dia di ugut lalu tanpa sedar sepupu kami berbuat sesuatu kepada chenle sehingga kepalanya berdarah lalu dia di hantar di hospital lain sebelum hospital ini. Kenapa doctar?"

"jadi begini chenle ingin cerita hal itu tetapi kepala nye sakit sangat sampai di tak sengaja hentak kepala itu di dinding belah nye itu then saya terkejut tiba tiba keluar darah, jadi dahulu mungkin dia lupa sedikit sedikit salah satu nye saat kepala nye di buat sesuatu oleh saudara kalian, jadi dia lupa siapa di antara yang anda tetapi awak selamat sebab awak datang tidak waktu itu "

" kenapa doctar cakap macamtu? "

Lalu mashi senyum sedikit dan berkata" jika datang pada waktu itu mungkin awak pun dia lupa kerana dia lupa orang sekeliling, tapi saya hairan satu benda "

Tanye mashiho sambil memikir

" kenapa doctar? Hairan sebab? "

" mengapa dia boleh ingat ibu bapanye sebab mengikut jika hilang ingatan orang sekeliling pasti dia akan lupa jugak dengan "

" ibu bapanye? "
" ibu bapanye "
Kata mereka serentak lalu kun pun berfikir hal sama jugak.

"Takpelah kun, awak boleh rehat di dalam melihat chenle saya akan datang balik kerana ingin mengambil sesuatu untuk tunjuk kepada awak"

begitu sahaja mashiho kata dia berlalu pergi ke tingkat di mana letaknya barang tu.

Kun memandang chenle yang baring lemah dengan pandang lesu, sedih akan ape yang terjadi tadi, tadi boleh ketawa ketawa sekarang dia terbaring lemah

Dia jugak Tekejut muka chenle yang pucat sedikit bibir yang kering, sedangkan waktu dia pergi untuk mengambil barang keperluan kulit chenle masih sempurna tidak pucat sangat.

Nah benda yang saya nak tunjuk kepada kun

🙂Jika typo sorryyyyy 🙏🏻
🤧Punye kawan yang minat wattpad chenle? Boleh share kat kawan kawan dan tiktok jika berminat dengan cerita ni

DAY CHENLE Where stories live. Discover now