Sudah seminggu jisung dan chenle berbaik dan jugak seminggu jisung tidur dengan chenle untuk mengubat rasa rindu pada abang kembarnya. Mereka sudah seratus peratus berbaik kadang mereka memandang hairan dengan sikap dua kembar ini,
Kun turut gembira melihat tingkah kembar ini tetapi yang lain hanya seperti biasa jeling, marah belakang kun, tetapi tiada satu pun di antara jisung atau chenle yang mengadu kerana tidak ingin kun risau dengan keadaan.
"chenle Hyung..., Hyung!" panggil jisung yang melihat abang kembarnya layan drama dengan kun, tidak lepas mata chenle dari leptop di depan.
"kya! Chenle.... Cepat la sahut budak tu bising la" ujar kun sambil menjeling chenle di tepi nya,
"nee nee, weayo? Jisung nak ape?" mata tetap di leptop walau mulut bercakap dengan adik kembarnya
Jisung menahan geram lantas dia mengambil selimut lalu menutup kepala chenle, chenle yang mengetahui tentang ini terus buat pingsan
DEJAVU....
dia pernah membuat begitu dengan kun, jadi dia akan membuat cara kun untuk buat jisung cemas.
Kun yang menyandari hal itu hanya menjadi tontonan melihat dua kembar ini, dia tahu chenle membuat cara sama bagaimana dirinya buat dahulu.
Kun kira dalam hati
1.
2.
3.!Tepat kun kira di dalam hati sampai tiga chenle pura pura pengsan.
"Hyung, chenle! Kya jangan main main la!!" sudah mula cemas jisung melihat abang kembarnya,
Lantas dia membuka selimut melihat chenle yang berpura pura pengsan, terus dia memandang kun yang biasa sahaja, baru dia menyedari sesuatu.
Kalau itu hanya pura pura, kerana apa? Kerana kun kalau cemas dia akan buat cemas tetapi tidak dengan sekarang abang sepupunya memasang muka biasa,
"ceh jangan main main lah chenle Hyung," ujar jisung sambil menepuk chenle guna bantal di sebelah dirinya.
Lalu mendengar suara tawa kun dan chenle meletus, jisung memasang muka tak puas hati dirinya kene prank oleh sang abang kembar dan abang sepupu.
"ish main main lak korang, ni" ujar jisung sambil marah
"alo jangan marah, HAHAH" masih ada sisa gelak kerana melihat muka jisung.
"dah la jisung nak pergi bilik jisung balik" ujar jisung sambil bangun dari katil
Lalu terhenti apabila melihat wajah kedua orang yang memandang hairan pada jisung.
"weayo? Ada apa apa ke kat jisung" tanye jisung lalu di geleng mereka dua serentak
"habis?" tak faham dengan mereka berdua
"chenle dah berbaik dengan Mark Hyung ke?" tanye chenle sambil angkat sebelah kening.
Terus wajah jisung jadi masam bila dia lupa dia bergaduh dengan Mark,
"Takpelah jisung nak minum air bye" terus jisung menutup pintu meninggalkan kedua orang yang memandang pelik.
"Okey tak budak tu Hyung?"
Kun hanya angkat bahu
tanda tidak tahu..
.........
"Tepat seminggu aku dah rancang sesuatu chenle ~jangan risau orang yang kau sayang akan pergi dahulu HAHAHAH" kata orang itu sambil melihat gambar chenle dan ahli orang yang chenle sayang di papan putih yang di lekat kan.
"tuan! Kami sudah hantar orang untuk lihat mereka di sana" kata penolong kanan yang tunduk hormat pada tuan nye.
"HAHAHA BAGUS! bravo!! Ni yang aku nanti nanti kan, semua akan turun pada tangan aku lepas semua tiada di dunia ini!!!" jerit si dia
Seperti tidak di kawal, gembiranya dirinya apabila cadangan akan datang tak lama lagi dan keluarga yang dia benci akan hancur di tangan nye.
***********
Semua ada di bawah, ada yang makan ada yang tengok tv, dan si kembar bersama abang sepupunya di sofa
" Hyung bosanlah "kata jisung lalu di angguk chenle tanda setuju.
" Nak keluar pergi mana?" tanye kun memandang kedua adik saudaranya satu persatu.
" erm entah lah tapi jom la keluar - "mendengar bunyi pintu di ketuk lantas kelapan kepala serentak memandang ke arah pintu itu.
" ada yang order sesuatu ke? "tanye haechan lalu semua mengelengkan kepala.
" biar chenle tengok "ujar chenle sambil buka pintu.
Dia melihat keluar hanya kosong, habis siapa yang ketuk pintu? Dirinya ingin masuk tapi tak sengaja mata melihat satu kotak warna hitam dan bunga ros hitam?
" ape tu weh? "tanye jisung sambil melihat abang kembarnya yang masuk membawa kotak dan bunga ros di atas kotak itu.
Semua mata memandang ke kotak yang di pegang chenle. Semua mendekat ke arah chenle untuk melihat kotak itu dengan jelas.
" meh kasi kotak tu kat aku, biar aku buka" ujar mark
Semua angguk setuju, chenle bagi kepada Mark dengan penuh berhati hati.
Semua mata terkejut dan menghindar dari kotak itu. Ape yang terjadi dengan kotak itu sampai mereka kebelakangan tidak percaya??
"woi mana datang pisau dulu ni?!" terkejut jeamin melihat pisau yang di katakan dahulu bahawa pisau yang sama di gunakan oleh chenle?
Sah mereka masih pekak dengan tuduhan bodo
Di dalam kotak hitam terlihat pisau hitam merah, gambar-gambar serta satu surat.
" Hyung, ni gambar yang sama kita jumpe di bawah bantal waktu chenle duduk kat hospital!" chenle terkejut dengan gambar sama
"kemungkinan orang yang sama menghantar atau dia beri kepada budak budak nye untuk hantar" kata kun sambil meneliti barang barang itu.
"persoalannya ape kene bangang tu bagi kita benda ni?" ujar renjun dingin
"itu Hyung tak tahu" kata kun sambil melihat gambar gambar itu.
"Hyung tu ada surat cuba baca" ujar jeno yang perhati surat itu dari tadi.
Mereka terus menandah telinga mendengar kun baca isi surat
"
To: chenle and family tersayang HAHA
From: secretSudah lama ku tidak jumpe kau dan yang lain, tapi mungkin bukan sekarang aku akan jumpe kalian. Kerana permainan yang akan aku main sangat menarik untuk di ajak kalian bermain bersama aku hehe~
Ingat jangan lupa, di mana kau berada di situ aku ada.
Permainan akan bermula jika kalian atau kau seorang yang datang ke sini
Aku dah hantar loc
Bye sayang sayang ku semoga kalah HAHAHAA
......................
Dengan automatik kesemua fhone dengan serentak mendapat mesej, terus mereka memandang satu sama lain
" yang dia sibuk nak main mainan dengan kita ni asal? Dah Tua nak jumpe ajal dah, kau main game game budak" ujar haechan membuat mereka tergelak.
{Just wait bro...} bisik hati salah seorang dari mereka berlapan
COMMENT like votes tau sayang korang!!
And suka part yang mana?
YOU ARE READING
DAY CHENLE
RandomAku berjanji akan cari siapa dalang di sebalik ini dan tunjukkan siapa orang nye pada semua orang yang buta di tutup tuduhan bodo tu! ~QIAN KUN Apa ini hari terakhir ku kun Hyung? ~zhong chenle Air mata boleh di tahan, tapi tidak semua, kita boleh...