Pov JJ:
*Wow, ze heeft al veel meegemaakt. Ik zag het van het eerste moment dat ik haar ontmoette in haar ogen. Ze had een donkere ogen, zonder enige twinkel.* Snel laat ik haar mijn surfboards zien om van onderwerp te veranderen. Ik ben namelijk niet zo heel goed met gevoelens. "Maak je deze zelf?" vraagt Janne me geïnteresseerd. Ik knik. 'Ja, na mij werk zit ik meestal hier in de schuur om eraan te werken. Want ze kopen, is heel duur.' antwoord ik. "Snap ik." zegt ze gemeend. "Wow, deze is een mooie." zegt Janne verwonderd. 'Als je wilt mag je hem gebruiken om te surfen.' antwoord ik. Er verschijnt een grootte glimlach op haar gezicht. Meteen pakt ze het board vast en rent naar buiten. Snel ren ik achter haar aan met mijn surfboard in de hand.
Pov Janne:
Zo snel als ik kan ren ik naar de andere. Ik heb zo'n zin om eindelijk weer eens te gaan surfen. Het is ook zo lang geleden. "Zijn jullie eindelijk klaar om te surfen?" lacht John B nadat we onze zwemkleren hebben aangedaan. Samen hollen we het water in met onze surfboarden. Het water is een juist goed van temperatuur. Niet te koud, maar ook niet te warm. Sarah komt langzaam naar me toe gezwommen. "Jij en JJ bleven daarnet wel heel lang weg hé." knipoogt ze naar me. Ik lach. 'Ik was alleen zijn surfboarden aan het bewonderen.' antwoord ik. "Jaja, tuurlijk." knipoogt ze weer. 'Hoe bedoel je?' vraag ik verward. "Kom op Janne, iedereen ziet dat JJ smoorverliefd is op je. Geef het gewoon toe." zegt ze al lachend. Ik kijk haar nog steeds verward aan. 'Ik vind hem wel leuk, maar ik denk niet dat hij hetzelfde voelt hoor.' antwoord ik. "We zullen nog wel zien. Weet wel dat ik altijd gelijk heb hoor." lacht ze terwijl ze van me wegzwemt.
Pov JJ:
"Jow JJ! Waarom bleven jullie zolang weg daarnet?" roept John B naar me. Ik lach. 'We waren gewoon een board aan het uitkiezen.' antwoord ik. "Één tip man, ga er gewoon voor. Voor je het weet is ze misschien weer weg, of heeft ze iemand anders." Ik kijk hem verbaasd aan. "Wat dacht je nou,... Dat je beste vriend het niet zou merken?" lacht hij terwijl hij met zijn surfboard naar Sarah zwemt. *Komaan JJ. Word een man! Zeg het haar gewoon.* denk ik in mezelf. Ik kijk voorzichtig in de richting van Janne. Ze probeert te surfen, wat haar al aardig goed lukt. Alleen op het board blijven staan lijkt moeilijk voor haar. Ik zwem naar haar toe en zeg: 'Lukt het niet? Ik dacht dat je zo een professional was in surfen.' lach ik naar haar nadat ze weer het water in ligt. "HaHaHa. Grappig hoor. Trouwens, ik heb nooit gezegd dat ik súper goed kon surfen. En, alsof jij het beter kan." antwoord ze op een grappige manier. Ik glimlach weer. 'Tuurlijk kan ik het beter!' zeg ik zelfverzekerd. Ik neem de eerste de beste golf en ga ervoor. Voor ik het weet sta ik weer voor Janne haar neus. "ZoZo, je kan het dus wél beter dan ik. Had ik niet verwacht." lacht ze weer naar me. 'Ik kan het je altijd leren als je wilt.' vraag ik in de hoop dat ze ja zegt. "Oké!" roept ze enthousiast.
Pov Janne:
Voorzichtig kruipt hij bij me op het board. Hij zet zich achter me en legt zijn handen op mijn heupen. Mijn hart maakt een sprongetje. Het stukje huid waar zijn handen op liggen, word kippenvel. "Oké. Dus jij doet gewoon wat je altijd doet met de golven, maar ik hou je vast zodat je je balans niet verliest na de golf." Ik knik onzeker. Ik neem de eerste golf die op ons afkomt en probeer daarna te draaien. En, het lukt me ook. *Oké Janne. Nu nog in evenwicht blijven* praat ik mezelf moet in. Ik voel dat JJ's greep verstevigt, want we vallen bijna van het board af. Snel corrigeert hij het board en komen we tot stilstand. Ik draai me voorzichtig om en tover een glimlach op mijn gezicht terwijl ik in JJ's ogen kijk. Zijn handen rusten nog steeds op mijn heupen, wat ik persoonlijk niet zo erg vind. "Het is je gelukt." zegt hij trots terwijl hij ook in mijn ogen kijkt. Langzaam wrijft hij een plukje haar achter mijn oor. Onze gezichten komen steeds dichter bij elkaar. Ik voel dat ik sneller begin adem te halen. Onze hoofden zijn nu nog maar een paar centimeter verwijdert van elkaar. *Wat zou ik hem graag willen kussen. Hij ruikt ook zo lekker. Hij is ook zo aardig. Hij is gewoon de persoon waarbij ik wil zijn. Wow, Janne. Wat klinkt dit cliché zeg.*...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OEEEEE!
BENIEUWD WAT ER GAAT GEBEUREN TUSSEN DEZE TWEEEEEE;))))
JE LEEST
another day on the obx
Ficção AdolescenteHoiiiiii, het is de eerste keer dat ik schrijf dus hopelijk vinden jullie het een leuk verhaal!:) Dit verhaal gaan over een meisje dat Janne heet. Ze komt wonen in The Outer Banks door haar verleden. Maar, wat als het opeens heel erg misgaat? Gaat z...