5. Stop!

225 3 0
                                    

pov JJ:

Het klaslokaal stroomt leeg, wat natuurlijk normaal is als je les gedaan is. Ik loop zo snel mogelijk het lokaal uit, maar werp eerst nog een blik op Janne die haar spullen bij elkaar neemt. *Ik mag haar echt niet* zeg ik in mezelf en ik loop naar mijn vrienden.'Jow bro's!' zeg ik en geef John B een handclap. Dan begroet ik Sarah (die nog steeds boos op me is vanwege Janne) en natuurlijk ook Kie. ' Hey, zin om naar het strand te gaan en te surfen?' vraag ik. Sarah rolt met haar ogen en zegt: 'Ugh, JJ, dat is spijbelen. Dat doe ik echt niet hoor.' Daarna stapt ze weg en John B volgt haar. 'Wat een bitch soms die Sarah' zucht ik en kijk terwijl vragend naar Pope en Kie. 'Ze heeft wel gelijk man. Mijn ouders vermoorden me als ik nog eens naar de rector moet. En ik moet trouwens ook naar mijn oma na school. Sorry dude.' zegt Pope. 'Ja, ik vind ook dat ze gelijk heeft JJ. En trouwens, ik heb meneer De Vries en als ik nog 1 keer te laat in de les kom dan gaat hij mijn ouders verwittigen, en dan moet ik naar die ene kostschool. Laat staan dat ik spijbel! Dus ik sla deze keer af.' Zegt Kierra dramatisch. Ik zucht 'Oké geen probleem, ik ga wel alleen dan maar hé!' Roep ik geïrriteerd. Ik ga naar buiten en zie Janne praten met Rafe. *Dat zou ze beter niet doen maar wat boeit het. Ik mag haar toch niet. Waarom komt ze ook ineens bij onze groep? Ze woont hier net en doet of we kei goede vrienden zijn.* Ik zucht en ga naar het strand gaan surfen.

pov Janne:

Ik om in de les en zet me neer. Dan komt er een gast naast me zitten. 'Hallo, ik ben Bruce.' Stelt hij zich voor. 'Hallo, ik ben Janne' Zeg ik terug en let daarna weer aandachtig op. Opeens voel ik een hand op mijn been. Het hand kruipt steeds naar boven. 'He, stop daarmee viezerik!' zeg ik en ik loop meteen de klas uit. *Ik dacht echt dat hij aardig was, niet dus. Alle jongens zijn hetzelfde!* denk ik met tranen in mijn ogen. Ik besluit maar naar huis te gaan om mijn surfbord te halen en dan te gaan surfen. Met de wind in mijn haren loop ik het strand af. Denkend wat er deze week allemaal al is gebeurt. 'Wat mis ik mijn oude vrienden toch. Waarom moest ik perse verhuizen?!' roep ik tegen mezelf. Langzaam beginnen de tranen te vloeien. Ik doe geen moeite om ze te bedwingen, niemand ziet me. Toch?...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HET 5 DE HOOFDSTUK IS AL WEER KLAAR. HOPELIJK IS HET AL EEN LEUK VERHAAL.

LAAT ZEKER WETEN WAT JULLIE ERVAN VINDEN EN OF JULLIE TIPS HEBBEN :):)

another day on the obxWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu