3. Op verkenning

288 4 3
                                    

'Eindelijk klaar.' zeg ik. Al mijn kleren liggen in de kast en al mijn spullen heb ik mooi in mijn kamer gelegd. Ik trek mijn sportschoenen aan en loop mijn kamer uit. 'Ben gaan joggen!' roep ik tegen mijn ouders die eigenlijk al naar hun werk zijn. En Daan, die zit logeert bij een vriend. Ik stop mijn Airpods in en luister muziek. Dan kom ik aan het strand en zie ik een groepje jongeren die aan het surfen zijn. Het zijn die van aan het vliegveld.  'Gewoon doorlopen, ze zien me vast niet' hoop ik. Dan zegt er opeens iemand: 'Hey!'.  Ik zucht in mezelf en zeg hallo terug. 'Je bent nieuw?' vraagt ze. 'Ja ik woon hier net, dicht bij het huis van zekere Cameron's' 'O, echt? Daar woon ik. Aangenaam, Sarah Cameron!' Ik schud haar hand en stel me voor. Sarah begint te praten over het leven in The Outer Banks en over de Kooks en de Pogues. Ik snap het niet zo heel goed maar laat het maar. 'Maar hey, ik moet eigenl...' Sarah onderbreekt me:' Hey kijk, daar zijn m'n andere vrienden waar ik over vertelde.' Er komt een jongen met bruin haar naar voor en geeft Sarah een kus. 'Dit is John B, mijn vriendje. Dat is Kiarra, Pope en JJ.' Ik kijk ze aan zeg dag. Iedereen is super aardig behalve JJ. 'Wat moet zij hier? Ze is toch geen deel van de groep, ze hoort hier niet!' 'Het is oké, ik ga wel.' zeg ik. Met tranen in mijn ogen loop ik weg van hen. Ik hoor Sarah nog roepen naar me maar ik loop door. 'JJ waarom doe je nu zo, ze heeft toch niets mis gedaan, ze woont hier net?!!' hoor ik Sarah en John B tegen JJ nog roepen. Ik ren naar huis om vervolgens de deur achter me dicht te slaan en in mijn kamer in huilen uit te barsten...

---------------------------------------------------------------------------------------------DIT IS DAN ALWEER HET 3DE HOOFDSTUK:)

another day on the obxWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu