Pov Janne:
Ik heb werkelijk geen idee wat er zojuist allemaal is gebeurt. Het enigste wat ik doe op dit moment is toekijken. Langzaam verlaat een traan mijn ogen en drupt over mijn wangen naar beneden. Dan slaat JJ Rafe hard op zijn kaak en valt Rafe met een knal op de grond. Uiteindelijk slaat JJ hem nog eens en nog eens. *Ik moet nu echt ingrijpen want dit loopt echt uit de hand!* Denkt ik bij mezelf. 'JJ, stop!' Roep ik maar hij lijkt me niet te horen. Al snel begin ik harder en harder te huilen. Ik zie geen andere uitweg meer dus stap ik voor Rafe zodat JJ hem niet meer kan slaan. Mijn plan werkt gelukkig want JJ is gestopt met slaan. Onrustig kijkt hij om zich heen naar wat hij zojuist heeft gedaan. Dan ziet hij dat Rafe aan het bloeden is en rent in volle vaart de wc uit. Ik wil achter hem aanlopen maar kan Rafe niet alleen laten dus blijf ik bij hem en breng hem naar de EHBO post op school. Ik klop aan maar er doet niemand open. Na een tijdje gewacht te hebben klop ik nogmaals en nu verschijnt er een aardige oude mevrouw in de deurpost. "Ach wat is er gebeurt mijn kind?!" Vraagt de mevrouw geschrokken nadat ze Rafe zijn bebloede gezicht ziet. 'Euhm, ik vond hem zo aan de toiletten mevrouw.' antwoord ik snel. Ja, ik weet het, ik heb gelogen. Maar ik kon toch moeilijk de waarheid zeggen over wat er is gebeurt. Dat zou ik JJ niet aandoen, hij heeft me eigenlijk gered van Rafe. Trouwens, ik wil weten waarom hij bleef slaan. Hij was zichzelf gewoon niet meer...
Pov JJ:
*O shit, wat heb ik nu weer gedaan!? Janne gaat vast boos op me zijn. Ze leek even zelfs bang van me. O nee, ik begin al op mijn vader te lijken!* Ik kijk naar mijn gsm en zie dat de les bijna gedaan is. Dat komt goed uit want ik heb Kiarra echt nodig nu. Na een aantal minuten te hebben gewacht zie ik Kiarra, John B, Sarah en Pope samen de klas uitwandelen. Snel wandel ik naar hun en vraag: 'Hey jongens! Kiarra, kan ik je even spreken?' Ze kijken me raar aan. "Ah hey, lang geleden hé." zegt Pope op een geïrriteerde manier. "Oké, maar ik heb niet veel tijd." zucht Kiarra. Samen wandelen we naar een hoekje van het plein waar niet al te veel mensen ons zien. 'Hey Kie, heb je toevallig nog euh...' vraag ik terwijl ik doe alsof ik iets aan het roken ben. Ze rolt met haar ogen en haalt meteen iets uit haar zak. "JJ, dit wilt niet zeggen dat ik het goedkeur maar oké. Niet mijn probleem. Dat is dan 10 euro." zegt ze zonder greintje emotie. 'Whatever Kie, je weet niet wat ik meemaak. En trouwens, jíj verkoopt dít, ik niet.' Zucht ik terwijl ik het geld geef. Dan neem ik de joint aan en maak ik dat ik van de schoolplein kan verdwijnen. Ik meld me wel ziek want ik heb totaal geen zin om Janne in de klas tegen te komen.
Pov Janne:
Nadat ik Rafe bij de EHBO heb afgezet ben ik op zoek gegaan naar JJ. Ik heb hem heel de dag lopen zoeken maar geen spoor van hem. Hij was zelfs niet aanwezig in de les. Nou ja, dat verbaast me ook weer niet zó hard, hij durft wel eens te spijbelen. Wat maakt het ook voor hem uit. Er is niemand die hem zegt dat hij het niet mag of dat het slecht is voor zijn toekomst. Zijn vader, ja, die is er wel. Maar hij trekt het hem waarschijnlijk ook niet eens aan. Voor zover ik gehoord heb is hij alleen maar dronken en stoned. Daar heb je natuurlijk veel aan, aan zo'n vader.
*Eindelijk, de bel.* School is eindelijk uit. Maar ik heb JJ nog steeds niet gezien! Nu maak ik me wel echt zorgen om hem. Hij heeft me ook niets laten weten en reageert ook niet meer op mijn berichten. Het is genoeg! Ik ga hem zoeken! Ook al krijg ik levenslang huisarrest, ik gá hem zoeken. Maar waar? Ah, daar loopt Sarah al. Ik ga in een looppas richting Sarah. 'Hey Sarah, weet jij toevallig waar JJ is?' "Ah hey Janne, dat is lang geleden." Lacht ze. "Nee ik weet het niet. John B zei dat hij al een tijdje niet meer bij hun komt. Dus ik denk dat hij het ook niet weet. Waarom misschien?" legt ze uit. 'Ik ben hem al een tijdje aan het zoeken maar vind hem niet, en hij reageert ook niet op mijn berichten. Daarom maak ik me een beetje zorgen.' Antwoord ik. "Snap ik. Als je hem vind, laat je het me weten? Succes nog hé" roept ze me toe terwijl ze wegwandelt. Oh nee, waar kan hij nu toch zijn?! En dan schiet het me te binnen. Misschien is hij gewoon thuis. Snel zoek ik mijn fiets en fiets ik als een speer richting JJ's huis in de hoop hij daar is...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------HOI, IK GA PROBEREN OM NU MEER TE SCHRIJVEN DUS HOU HET ZEKER IN DE GATEN.
NOG VEEL LEESPLEZIER <3
JE LEEST
another day on the obx
Teen FictionHoiiiiii, het is de eerste keer dat ik schrijf dus hopelijk vinden jullie het een leuk verhaal!:) Dit verhaal gaan over een meisje dat Janne heet. Ze komt wonen in The Outer Banks door haar verleden. Maar, wat als het opeens heel erg misgaat? Gaat z...