6. Komt het wel goed?

234 3 0
                                    

pov Janne:


Ik word uit mijn gedachten gehaald door een hand op mijn schouder. Ik draai me en onmiddellijk geef ik die persoon een stomp in z'n gezicht. Zonder ik eigenlijk weet die het is. 'Au!!!' roep JJ. Ik schrik van mezelf. Meteen stap ik naar JJ en kijk hoe erg het is. Het bloed stroomt langs zijn hoofd. 'JJ het spijt me, het was niet de bedoeling om je te slaan.' zeg ik. 'Het is oké, maar wil je me naar huis brengen?' vraagt JJ. 'Nee JJ, je hoofd moet echt verzorgt worden. Ik breng je wel naar het ziekenhuis.' zeg ik. Meteen stap ik met JJ naar mijn auto. We stappen in en ik rij zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Eenmaal daar worden er direct spoedartsen bij gehaald en word JJ onmiddellijk weggebracht. 'Code oranje hier! Hersenletsel aan de zijkant van het hoofd, toestand nog niet duidelijk!' roept een of andere dokter. Ik kijk in paniek rond me wat er aan het gebeuren is. Dan vraag ik aan de mevrouw aan de balie: 'Weet u wat er aan het gebeuren is met JJ Maybank?' 'De dokters zijn hem nu aan het opereren. Bent u familie?' vraagt de vrouw. 'Nee, maar wel een vriendin van hem.' 'Dan kunt u hier in de wachtzaal wacht als u wilt. Over normaal een uurtje of 2 zijn ze klaar met de operatie.' 'Oké bedankt.' zeg ik terug. *Dan ga ik maar naar de kantine. Ik kan het toch niet maken tegenover hem om weg te gaan. Door mij zit hij hier nu* Ik voel me echt heel schuldig.

twee en een half uur later:

'Familie en vrienden voor de heer Maybank?' Langzaam stap ik naar voor en loop mee met de man naar de kamer van JJ. Ik zie hem daar liggen, met een verband rond zijn hoofd en een icepack er tussen. De gordijnen zijn dicht merk ik al snel. 'Meneer Maybank heeft een hersenletsel opgelopen, een hersenschudding dus. Dat wilt zeggen dat meneer veel rust nodig heeft en vooral geen zonlicht of luid geroep mag zien en horen. Er mag ook maximum 2 personen op bezoek. Neem uw tijd.' Zegt de dokter. 'Bedankt.' Zeg ik en ik stap naar het stoeltje naast JJ. Ik ga zitten en kijk hem aan. Zijn ogen zijn nog steeds gesloten en zijn hartslag is gemiddeld.

een uur later:

JJ is al bij bewustzijn en we hebben een klein beetje gepraat, nou ja, gewoon 'sorry, het was mijn bedoeling niet' ' is niet erg'. Dat is alles wat we gezegd hebben. Dan hoor ik opeens geroep in de gangen. Ik stap naar buiten en zie een sterk gebouwde man mijn richting uitstappen. Snel ga ik terug naar binnen en doe ik de deur dicht. 'Waar is hij!!!' Roept de man wanneer hij binnen komt en de deur dichtslaat. JJ kreunt van de pijn van het lawaai. 'Ga weg pap!' Roept JJ. Ik kijk naar JJ en dan naar de man en dan weer naar JJ. 'Wat doe je hier!? Stel je niet zo aan en kom naar huis ik heb je nodig! JJ Maybank als je nu niet mee komt rammel ik je zo in elkaar hoor, je weet dat ik het heus wel durf!' Zegt de man die echt heel woest is. 'Nee! JJ blijft hier! Hij heeft rust nodig!' roep ik als ik zie dat de situatie uit de hand loopt en de vader van JJ hem bijna gaat slaan. 'O jij durft tegen mij te praten?! Wel zal ik je eens wat manieren leren meid!' roep JJ zijn vader en hij balt zijn vuisten en doet zijn hand in de lucht als teken dat hij me gaat slaan. Ik blijf stokstijf staan van angst. Dan voel ik hem naar me stappen en ik doe m'n ogen dicht. Opeens hoor ik een klap, maar ik voel niets. Ik doe dan mijn ogen open en zie dat JJ aan het vechten is met zijn vader. Gelukkig komt op dat moment een dokter binnen en haalt ze uit elkaar. 'Ik wil je nooit meer zien ja! Heb je me begrepen?!' roept JJ met tranen in zijn ogen naar zijn vader die meegesleurd word door de securitie. Hij gaat vervolgens naar de badkamer om een paracetamol te nemen en dan kruipt hij weer in zijn bed en draait zicht met zijn rug naar mij. Ik heb echt geen idee wat er zo juist is gebeurt, maar ik weet wel dat JJ er niet over wilt praten. Zoals hij net deed, hem ik hem nog nooit gezien...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------SORRY DAT HET ZOLANG DUURDE VOOR HET 6DE HOOFDSTUK, IK HAD HET DRUK OP SCHOOL. MAAR GOED, NOG VEEL LEESPLEZIER :):)

another day on the obxWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu