Açlık, vücudunuzun daha fazla yiyeceğe ihtiyacı olduğunu bilmenin yoludur. Ancak, birçok insan yemek yedikten sonra bile kendilerini aç hissediyor.
Nedenleri ve Çözümleri
Bazı insanların yemekten sonra aç hissetmesinin birkaç nedeni vardır.Doğru Yemek Seçimi
Bu durum, yemeğinizin besinsel bileşiminden kaynaklanıyor olabilir. Daha yüksek oranda protein içeren yemekler, kalori sayıları benzer olsa bile, daha fazla miktarda karbonhidrat veya yağ içeren yemeklerden daha fazla doyma hissi uyandırma eğilimindedir. Ayrıca, diyetinizde lif yoksa, kendinizi daha sık aç hissedebilirsiniz. Lif, sindirimi daha uzun süren ve midenizin boşalma oranını yavaşlatabilecek bir karbonhidrat türüdür.Protein bakımından zengin gıdalar arasında tavuk göğsü, yağsız sığır eti, hindi ve karides gibi etler bulunur. Bu arada, lif bakımından zengin gıdalar arasında meyveler, sebzeler, fındık, tohumlar ve tahıllar bulunur.
Yemekten sonra aç olduğunuzu ve yemeklerinizin protein ve lif içermediğini fark ederseniz, beslenmenize daha fazla protein ve lif bakımından zengin yiyecekler eklemeyi deneyin.
Leptin Direnci
Bazı durumlarda, hormonal sorunlar bazı insanların yemek yedikten sonra neden aç hissettiklerini açıklayabilir. Leptin, beyninize doyma hissi veren ana hormondur. Bununla birlikte, sorun bazen leptinin beyinde, özellikle obezite olan bazı insanlarda olması gerektiği gibi çalışmamasından kaynaklanır. Buna yaygın olarak leptin direnci denir. Bu durumda, kanda bol miktarda leptin olmasına rağmen, beyniniz onu tanımıyor ve yemekten sonra bile aç olduğunuzu düşünmeye devam ediyor.Leptin direnci karmaşık bir konu olmasına rağmen, araştırmalar düzenli fiziksel aktivitenin, şeker alımını azaltmanın, lif alımını artırmanın ve yeterli uyku almanın leptin direncini azaltmaya yardımcı olabileceğini düşündürmektedir .
Yemek Yedikten Sonra Neden Aç Hissederiz?
Çeşitli davranışsal faktörler, yemekten sonra neden aç hissettiğinizi açıklayabilir:
Yemek yerken dikkatinin dağılması. Araştırmalar, dikkati dağılmış olan insanların daha az dolu hissettiklerini ve gün boyunca daha fazla yemek arzusu yaşadıklarını göstermektedir.
Çok hızlı yemek. Araştırmalar, hızlı yiyenlerin, yavaş yiyenlerden daha az doyduğunu hissetme eğiliminde olduğunu göstermektedir. Hızlı yiyen biriyseniz, yemeğinizi daha iyi çiğnemeyi hedefleyebilirsiniz.Stresli hissetmek. Stres, açlığı ve istekleri artırabilecek kortizol hormonunu yükseltir. Sık sık stresli olduğunuzu fark ederseniz, haftalık rutininize yoga veya meditasyon eklemeyi deneyin
Çok egzersiz. Çok egzersiz yapan insanlar daha fazla iştahlı olma ve daha hızlı metabolizmaya sahip olma eğilimindedir. Çok fazla egzersiz yaparsanız, beslenme düzeniniz için daha fazla yiyecek tüketmeniz gerekebilir.
Yeterince yemek yememek. Bazı durumlarda, gün içinde yeterince yemediğiniz için yedikten sonra aç hissedebilirsiniz.
Yüksek kan şekeri ve insülin direnci. Yüksek kan şekeri seviyelerine ve insülin direncine sahip olmak açlık seviyenizi önemli ölçüde artırabilir.