Evde Kardiyo
Merdiven çıkma
Jogging in place (yerde koşma)
Jumping jacks (zıplamalar)
Step aerobik
Rope skipping
Dancing
Elliptical machine (elliptik makine)
Stationary bike (sabit bisiklet)
Online egzersiz video programlarını izleyebilir veya spor salonlarının online egzersiz programlarına katılabilirsiniz.Kardiyo Hareketleri Kaç Kalori Yakar?
Yürüyüş (3 mph): 200-300 kalori/saat
Koşu (5 mph): 600-800 kalori/saat
Bisiklet (14-16 mph): 600-750 kalori/saat
Yüzme (çabuk yüzme): 600-750 kalori/saat
Step aerobik: 600-800 kalori/saat
Rope skipping: 800-1000 kalori/saat
Dancing: 500-600 kalori/saat
Bu bilgiler sadece referans amaçlıdır. Her kişinin kalori harcaması farklıdır ve kişinin ağırlığı, kardiyovasküler egzersizin süresi ve yoğunluğu gibi faktörlere göre değişebilir.En Etkili Kardiyo Egzersizleri Nelerdir?
Jumping Jack
Başlangıç pozisyonunda, ayaklarınız birleştirilmiş ve elleriniz yanlarınızda olmalıdır.
Aynı anda ayaklarınızı açarak ve ellerinizi yukarıya kaldırarak, vücudunuzu yukarı doğru zıplatın.
Ayaklarınız yerde geniş bir mesafede olmalı ve elleriniz göğüs hizasında olmalıdır.
Jumping jack hareketini tekrarlayın.
Egzersiz sırasında dikkatli olunuz, bedeninizi aşırı yormadan, dengeli ve doğru pozisyonlarınızı koruya çalışın.
Jumping jack yaparken, kalp hızınızı arttırır ve kalori harcar. Bu egzersizi sürekli olarak yaparsanız, kardiyovasküler sağlığınızı geliştirebilir ve kilo kaybetmeye yardımcı olabilir.Butt Kick
Başlangıç pozisyonunda, ayaklarınız birleştirilmiş ve elleriniz yanlarınızda olmalıdır.
Dizlerinizi hafifçe bükün ve sağ ayağınızı kalçanıza doğru çekin.
Sol ayağınızı kalçanıza doğru çekin ve sağ ayağınızı tekrar yerde bırakın.
Kalça vuruş hareketini tekrarlayın.
Egzersiz sırasında dikkatli olunuz, bedeninizi aşırı yormadan, dengeli ve doğru pozisyonlarınızı koruya çalışın.
Butt kick yaparken, bacak kaslarınızı çalıştır.Reverse Cruch
Yere yatın ve sırtınız yere yaslanmış olsun. Bacaklarınız kalçanızın üzerinde yer almalı ve dizleriniz bükük olmalı.
Bacaklarınızı kalçanıza doğru çekin ve karın kaslarınızı kontrat edin.
Bacaklarınızı yukarı doğru kaldırın ve karın kaslarınızı sıkın.
Bacaklarınızı yerine bırakın ve pozisyonu tekrar başlangıç pozisyonuna getirin.
Reverse Crunch hareketini tekrarlayın.
Egzersiz sırasında dikkatli olunuz, bedeninizi aşırı yormadan, dengeli ve doğru pozisyonlarınızı korumaya çalışın.Knee Up
Yere dizlerinizin üzerinde, parmaklarınız yere doğru uzanmış bir pozisyonda oturun.
Dizlerinizi kalçalarınızın yüksekliğine kadar kaldırın.
Dizlerinizi yavaşça yere indirin.
Tekrar dizlerinizi kaldırın ve adım 3'ü tekrar edin.
İstediğiniz kadar set ve tekrar yapın.
Bu egzersizi yaparken belinizi sıkıca kasın ve dizlerinizi yavaşça kaldırın ve indirin. Ayrıca, dizlerinizi yere değdirmeden yapmaya çalışın.Jogging
Jogging, yavaş koşma olarak tanımlanabilir ve sağlıklı kalp-damar sistemi, kaslar ve kemikler için oldukça faydalıdır. Jogging yaparken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:
Uygun bir koşu ayakkabısı giyin ve rahat bir giysi seçin.
Koşuya başlamadan önce, sıcak bir yürüyüşle kaslarınızı harekete geçirin.
Koşmaya başlamak için, yavaş ve düzenli bir tempo tutun.
Solunuzda veya sağınızda, nefes alıp verirken ayağınızı kullanın.
Koşarken, omuzlarınızı rahat tutun, belinizi sıkıca kasın ve dizlerinizi yavaşça kaldırın.
Koşu sırasında, ritmini koruya ve nefesinizi düzenli tutun.
Koşu sonunda, yavaş bir yürüyüşle ritmini düşürün ve dinlenin.