Hoofdstuk 62

173 3 4
                                    

Floor
De wekker ging, 08:00. Zuchtend en steunend stonden we op. De mannen waren natuurlijk weer een stuk sneller klaar, dus die maakte alvast het ontbijt klaar. Tijdens het omkleden keken we terug op de teambuilding. "Wauw het was weer zo leuk hè!" Zei Brigitte enthousiast terwijl ze haar mascara opdeed. "Jaaa" reageerde de rest in koor. "Wat gaan we vandaag eigenlijk nog doen?" Vroeg Emma terwijl ze haar benen in de lucht heen en weer bewoog (ze lag op bed omdat ze eerder klaar was). "Sowieso opruimen" reageerde Tineke met een lach terwijl ze rond in de kamer keek. "Ja dat zeker en jij wilde nog karaoke ofzo gaan doen, toch Floortje?" Vroeg Louise aan mij. Ik glimlachte omdat ze me voor de eerste keer na de ruzie weer 'Floortje' noemde, "Jaaa en we zouden nog gaan fietsen en volgensmij wilde Vince en Indy ook nog gaan zwemmen" zei ik. "Aaah ja dat zal wel" zei Emma met een lach. Ik zag hoe Brigitte en Tineke meteen naar elkaar glimlachte, ik stond op en nam mijn make-up tasje mee om die 'terug naar mijn koffer te brengen' -eigenlijk wilde ik gewoon wat tegen Brigitte en Tineke zeggen- "Cute die twee hè?" Fluisterde ik tussen hun door toen ik langs liep. Ze knikte en we giechelde. "Wat is er zo grappig?" Vroeg Louise. "Niks niks" zei ik terwijl ik naar haar knipoogde. "Oei oei zijn er geheimen?" Vroeg Emma die recht ging zitten en ons beledigd aan keek. "Als je het een geheim vind dat Vince en jij cute zijn wel ja" zei Tineke terwijl ze naast Emma op het bed sprong, we lachte en Emma schudde haar hoofd. Ook Brigitte, Louise en ik sprongen erbij en we babbelde over van alles en nog wat totdat we naar beneden geroepen werden voor het ontbijt.

Na het ontbijt besloten we te gaan fietsen. We reden met het busje naar de fietsenverhuur, "Zullen we tandems nemen?" Vroeg Indy enthousiast toen we bij de ingang aankwamen. "Uhmm ja denk ik?" Zei Tineke die hem met grote ogen aankeek. "Niet bang zijn Tin zo moeilijk is het niet, denk ik toch..." zei Brigitte, we lachte. "Oké, 5 tandems en 1 gewone mannenfiets alstublieft" Zei de chef tegen de man achter de toonbank. Hij knikte en gaf ons de 6 sleutels, daarna stuurde hij ons door naar zijn collega. Die bracht ons naar de plek waar de tandems stonden. "Oké de duo's?" Vroeg Louise die vragend rondkeek. "Zullen wij samen?" Vroeg ik aan haar, ze knikte en kwam naast me staan. De rest vormde ook duo's, de chef ging op de normale fiets, de rest nam tandems. Vince en Emma gingen samen, Hugo en Indy vormde een duo, ook Brigitte en Tineke vormde er een en dan Patrick en Eric samen. "Oké ready?" Vroeg Hugo die opstapte. Iedereen stemde in en we (probeerde) te vertrekken. "Makkelijk zei jij toch Brigitte?" Vroeg Emma die het er moeilijk mee had. Vince legde zijn hand op haar been, "Het komt wel goed" zei hij, misschien iets te hard.. Doordat hij zijn hand op Emma haar been gelegd had, was hij de controle over het stuur een beetje verloren. Hij lette niet helemaal op en stuurde de tandem recht op een boom af, "Pas op!" Riep Eric die het opmerkte. Net op het laatste moment stuurde Vince de tandem van de boom af, "Zie je het komt goed" zei hij met een knipoog. Iedereen zuchtte opgelucht en lachte daarna met de opmerking van Vince. We fietsten- voor zover dat ging- door de prachtige Belgische Ardennen, het was zo rustgevend! We lachte af en toe met elkaar en voerden wat gesprekjes, maar verder was het stil. Iedereen genoot van de prachtige omgeving en het bijzijn van elkaar.

Emma
Na dik 2 uur fietsen kwamen we terug aan bij de fietsen verhuur. We leverde de fietsen terug in en bedankte het personeel. Met een zucht van voldoening stapte ik het busje in. "Nou ik was misschien niet zo overtuigd aan het begin, maar dit was een goede keuze" zei Tineke blij. We lachte en stemde in, het was echt super leuk!

Na een kleine 10 minuten kwamen we terug aan bij het huisje, "Wie als eerste bij het zwembad is!" Riep Vince. Een glimlach verscheen op mijn gezicht, hem gelukkig zien doet zoveel met me. Zoveel meer dan andere dingen dat kunnen. Nogsteeds met diezelfde glimlach, liep ik achter de rest aan naar het zwembad. We hadden allemaal onze zwemkleding onder onze kleren aan gedaan dus we hoefde ons enkel uit te kleden. "Ja gewonnen!" Riep Vince trots toen hij boven kwam van het bommetje die hij zonet gemaakt had. Ik gooide snel mijn shirt die ik net uitgetrokken had op een stoel en sprong achter Vince aan, "Tweede!" Riep ik terwijl ik mijn arm rond Vince zijn nek sloeg, hij tilde me op als een baby'tje. Ik gaf hem een kusje en keek daarna hoe de rest het water in sprong. "Chef kom ook zwemmen!" Riep Floor enthousiast. De chef deed zijn boek een beetje naar benden zodat hij erover kon kijken. "Komaaan, tis de laatste keer" Zei Tineke half smekend. Ik lachte met haar en begon: "Bommetje... Bommetje.. Bommetje" Al snel deed iedereen mee, "Bommetje... Bommetje.. Bommetje" riepen we met zijn allen. "Allee, vooruit!" Riep de chef terwijl hij zich klaarmaakte voor zijn bommetje. "3..2..1.. BOMMETJE!" Riep hij. We lachte en klapte enthousiast, "Een 11/10 voor de chef!" Riep Hugo. "Woooohoeeee!" Juichte we. De chef kwam lachend boven en we begonnen een diepgaand gesprek terwijl we lekker dobberde in het water.

Nat maar helemaal vrolijk liepen we vanaf het zwembad naar de slaapzaal. We deden allemaal properen kleding aan en de gene die zich wilde douchen, deden dat. We pakte meteen onze spullen in, daarna spraken we beneden af. We speelde nog verschillende spellen zoals just-dance, karaoke, twister en 30 seconds.

Louise
"Pffff moeten we echt gaan?" Vroeg Floor getreurd toen ze met haar spullen in haar handen naar het huisje keek. Ik lachte met haar en sloeg een arm om haar schouders, "Ja Floortje we moeten echt gaan, maar het komt goed. Wij zijn nogsteeds bij je hè" zei ik. Floor lachte ook zachtjes en pakte mijn hand vast. Ze knikte en daarna liepen we met een glimlach op ons gezicht naar de rest. Ik hield mijn arm van Floor haar schouders af toen we bij het busje aankwamen, zodat we door de deur paste. We gingen achter Vince en Emma zitten, naast ons zaten Hugo en Brigitte, voor hen zaten Patrick en Eric, naast hen zat Indy en de chef was de chauffeur. "Is iedereen klaar om te gaan?" Riep de chef naar achter terwijl hij zijn gordel omdeed. "Eigenlijk niet, maar ik zit er wel klaar voor" zei Floor. We lachte allemaal en stemde in met haar opmerking. De chef drukte het gaspedaal in en zo verlieten we de prachtige Ardennen. De terugrit was gezellig, maar ook heel rustig. Bijna iedereen heeft meer dan de helft van de rit geslapen. Behalve de chef gelukkig, want anders waren we nooit meer op kantoor aangekomen 😅

"Script" de buurtpolitie <3Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu