Vatan için yaşayıp öldünüz;
siz toprağa değil, kalplere gömüldünüz.
"rahat" dedi komutan sert ve gür bir ses ile önündeki pozisyon almış askerlere bakarak.
Askerler aynı anda hareket ettiklerinde "hazır ol" diye bağırdı aynı şekilde komutan.
Elli kişilik ordu askeri önlerindeki komutanını dinliyordu.
"aslanlar ikiz tepeyi temizledik allahın izniyle, şimdi tek bir yer onun için bir operasyon düzenlenecek sadece on kişi benimle bölgeye gelecek geri kalanınız burada kalacak serdar komutanın emri ile kampı koruyacaksınız." dedi ayhan komutan.
"süleyman akın"
"kazım soydur"
.
.
.
.
.
.
"mirza alacahan"
isimleri okunan askerler bir adım öne çıktıklarında "gidin hazırlıklarınızı yapın dinlenin şafak sökmeden yola çıkacağız "dedi komutan "rahat "dediğinde bütün askerler çadırlarına gittiklerinde mirza sırt çantasını hazırlarken arkadaşları yataklarında dinlenerek sohbet ediyordu.
"ah be kardeşim senin şansına"dedi murat mirzaha baktığında genç adam başını salladı.
"ne zaman şansım yaver gitti ki "dediğinde başını salladı.
yavaş yavaş gece ilerlerken çadırından çıkan genç adam çadırın arkasına geçerek bir sigara yakarak telefonunu açtığında onu gördü.
devrim gülümseyerek kameraya bakıyordu. onu o gülüşünü ona sarılmayı çok özlemişti.
mirza aziza nenesinin emrivakisi yüzünden genç çocuğu geçmişte çok kırmıştı fakat devrim yurt dışına gittiğinde içinde bir boşluk hissi onu yakıp kavurmuş ilk uçak ile o da new yorka gitmiş gizliden gizliye genç çocuğu izlediğinde o boşluk hissi biraz olsun dinmişti.
farkında olmadan ona aşık olmuştu fakat çok geç kalmıştı. onu bir daha sevmeyeceğine o kadar çok inanmıştı ta ki dün onu aradığında ağlayarak özür dilemiş onu sevdiğini söylemişti.
derin bir nefes verdiğinde gözlerini kapatıp açarak içeri girip yatağına uzanarak sadece devrimi düşünüyordu.
sırt çantasını sıkı tutan genç adam ayhan komutan rehberliğinde şafak doğmadan 9 asker arkadaşları ile birlikte yola çıkmıştı.
bir saat boyunca tepeyi aşmaya çalışıyorlardı. "mola veriyoruz "dedi komutan. herkes bir taşın yanına oturarak dinlediğinde mirza susadığı için matarasından su içerek çantasına geri astığında yanındaki arkadaşı süleyman nişanlısının fotoğrafına bakıyordu.
"kaç ay oldu "dedi mirza süleyman gülümsedi.
"9 ay bitiyor görevden sonra evlenmeyi düşünüyoruz "dediğinde mirza gülümseyerek başını salladı.
birden silah sesleri ile endişe ile saklanan askerler "komutanım "diye bağırdı bir asker.
"herkes tetikte olsun mustafa gözlem yap "diye bağırdı komutan.
elindeki silahı sıkı tutan mirza ileri baktığında "komutanım çok fazlalar "dediğinde ateş edilmeye devam ediyordu.
"aslanlarım bu uğurda canımızı feda etsek bile izin vermeyin kampa yaklaşmalarını "dedi "gazanız mübarek olsun "dedi "pozisyon al "dedi komutan yüksek ses ile.
askerler silahlarını düşman teröristlere doğrultuğunda "ateş serbest "diye bağırdığında hava uçuşan kurşun sesleri bir kaosun içine sürüklüyordu.
on dakika boyunca ateş etmeye devam eden askerler ve teröristler can kaybı olduğunda birden süleyman öndeki kayaya geçtiğinde göğüsüne yediği kurşun ile yere yığılan askeri gören mizra "süleyman "diye bağırarak temkinli bir şekilde arkadaşının yanına giderek onu kayanın arkasına çekti.
"süleyman uyan oğlum süleyman "dediğinde gözlerini yavaşça açan asker arkadaşına bakıp gülümsedi.
"mirza gardaşım..."öksürdüğünde "tamam lan zorlama kendini"dedi mirza gözleri hafif dolmuştu.
"gardaşım...eğer buradan kurtulursan buseme söyle onu çok seviyorum ağlamasın "dediğinde gözünden bir damla yaş düştüğünde"deme öyle oğlum kurtulacaksın bak kendin söylersin "dediğinde yaralı asker gülümsedi.
"eşhedü en la ilahe illallah "dediğinde bir damla daha yaş düştü mirzahın gözlerinde "ve eşhedü enna muhammeden abdühü...ve res-ulühü" süleymanın gözleri kapandığında genç adam hüngür hüngür ağlayarak şehit olan arkadaşına sarılıyordu.
Erzurum çarşı pazar
Leylim aman aman
Leylim aman aman
Leylim aman aman suna yarimİçinde bir kız gezer oy
Nenen ölsün sarı gelin aman
Sarı gelin aman
Sarı gelin aman suna yarimElinde divit kalem
Leylim aman aman
Leylim aman aman
Leylim aman aman suna yarimKatlime ferman yazar oy
Nenen ölsün sarı gelin aman
Sarı gelin aman
Sarı gelin aman suna yarimSeni vermem ellere
Leylim aman aman
Leylim aman aman
Leylim aman aman suna yarimNicedir bu canım sağ oy
Nenen ölsün sarı gelin aman
Sarı gelin amanSarı gelin aman suna yarim
VATANI İÇİN ŞEHİT OLAN BÜTÜN ASKERLERİN RUHLARI ŞAD OLSUN...
*********************************************************************
EHEHE BU BÖLÜMÜ YAZARKEN AZICIK AĞLAMIŞ OLABİLİRİM.
BÖLÜM HAKKINDA YORUMLARINIZI ALAYIM.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HALEF-BXB
Teen Fiction|TAMAMLANDI | Bana sevme dediler o senin kalbini paramparça eder dediler ama benim kalbim sevdi. Ama söyledikleri doğru çıktı beni öyle bir paramparça etti ki kimsesizliğim bu kadar acıtmamıştı. Zorla sev ama sevmiyorsa zorlama.