"Malam tu?"Suara Kyle menarik perhatian Hazrul dan Fariz yang baru saja keluar dari dapur. Mereka mengambil tempat dihadapan Noah Riaz.
"Apa yang malam tu? kitorang pun nak tahu."ujar Hazrul.
Noah Riaz tersenyum senget. Nampaknya dia perlu kongsi masalah dia. Dia nak orang tahu yang dia tak bersalah!
"Actually, apa yg berlaku malam tu...."
10 tahun lepas.....
Noah Riaz berjalan ke rooftop sekolah. Bosan rasanya bila Nada Humaira terpaksa study group dgn group dia. Tak dapatlah mereka rehat bersama seperti selalu. Noah Riaz memandang langit yang redup. Tiba - tiba pintu rooftop dibuka.
"Noah Riaz."beberapa lelaki bergerak kearahnya. Noah Riaz berpaling. Senyuman sinis koyak dibibirnya.
"Kau nak apa?"soal Noah Riaz dingin.
"Kau dengan Nada Humaira ada apa apa hubungan ke?"Soal lelaki yg paling depan."Asal nak tahu?"
"Macam ni lah. Aku suka dia and kau jgn cuba halang jalan aku untuk dekati dia or dia yang akan merana."ugut lelaki itu. Berubah wajah Noah Riaz. Bukan takut tapi menahan amarah.
"Kau warning aku? okey, sekarang ni biar aku yang warning kau pula. Anything happen to her or kau sentuh dia walau secuit pun, aku takkan lepaskan kau. Kau nak settle biar dengan aku. Jangan libatkan dia. Ingat tu, Ameer."ujar Noah Riaz. Dia terus pergi dari tempat itu.
Ameer Uwais dan yang lain hanya memandang sinis pemergiaan Noah Riaz.
"Itu yang kau nak kan. Kalau aku tak boleh nak sentuh dia, biar aku buat kau yang sentuh dia."Ameer Uwais tersenyum jahat.
malam itu....
"Riaz.. temankan aku."suara Nada Humaira kedengaran lemah aje. Noah Riaz yang sedang menonton television bangun dari baringnya. "Pergi mana?"
"Aku teringin nak makan mamak. Abah dengan ibu takde malam ni. Boleh tak kau temankan aku?"Ujar Nada Humaira.
"Hmm. Nanti aku datang rumah kau. Pastu kita pergi cari mamak."
"Tak apalah. Aku tunggu kau kat taman depan rumah aku ni."
"Nada Humaira. Bahaya kau tunggu kat sana malam malam ni. Kau memang nak bagi aku sakit jantung ke?"Bebel Noah Riaz. Nada Humaira tergelak di seberang sana. "Okeylah. Aku tunggu depan rumah aku.""Degil. Tunggu situ."Panggilan ditamatkan. Noah Riaz segera bersiap.
Dalam perjalanan menuju ke rumah Nada Humaira yang tidak jauh dari tempat tinggalnya, keretanya dihalang beberapa motor. Noah Riaz keluar dari kereta.
"Korang ni siapa?"Dia cuba mengecam lelaki yang memakai topeng itu.
"Kau yang cari nahas dengan aku Noah,"lelaki itu bersuara.
"Ameer?"Buk! Tubuh Noah Riaz dipukul dengan kayu. Tidak cukup dengan itu lelaki lelaki itu menyepaknya tanpa henti.
"Bagi aku benda tu,"sebotol arak yang diseludup dari orang dalam diberikan kepada Ameer Uwais. Ameer Uwais mencekak rambut Noah Riaz dan memaksanya meneguk arak itu hingga habis sebotol.
Noah Riaz mula rasa kepalanya memberat dan pening. Pandangannya mula kabur-kabur.
"Itu tak cukup lagi Noah." Sebotol lagi arak dipaksa untuk diminum. Noah Riaz cuba untuk mengelak namun perutnya ditumbuk membuatkan dia tidak mampu untuk bergerak.
Kepala Noah Riaz semakin pening. Melihat keadaan Noah Riaz yang lemah itu, Ameer mengarahkan yang lain membawa Noah Riaz masuk kembali ke keretanya.
"Sekarang plan yang seterusnya."
YOU ARE READING
Dendam Cinta
RandomCinta itu boleh berubah menjadi dendam. Tapi boleh ke dendam itu berubah menjadi bahagia? Nada Humaira, menghilangkan diri selama 10 tahun setelah satu kejadian yang menimpa dirinya. Tanpa mengetahui perkara sebenar dan apa yang terjadi sebenarnya m...