"HEI, babbling honey, bangun..."terpisat pisat Nada Humaira membuka matanya.
Dia tersenyum melihat wajah Noah Riaz."Dah pagi ke?"Nada Humaira bangun.
"Actually, abang kejut baby ni sebab nak suruh buat susu untuk Carissa."Noah Riaz duduk depan Nada Humaira. Nada Humaira muncung.
"Kenapa abang tak buatkan?"soal Nada Humaira. Noah Riaz senyum.
"Abang dah buat tadi tapi Carissa tak nak minum. Habis basah baju abang tadi Carissa tepis botol susu tu."Nada Humaira menilik pajama baru yang tersarung pada tubuh Noah Riaz. Bukan yang dia siapkan malam tadi.
"Hmm.. Jom temankan Nada pergi dapur."Nada Humaira tarik tangan kanan Noah Riaz.
Noah Riaz membantu Nada Humaira menyediakan bahan untuk buat susu.
Penutup bekas tempat gula dibuka. Nada Humaira terpaku sekejap sebelum dia pandang Noah Riaz.
"Abang sayang, abang pasti ini bekas gula ke?"
"Yelah. Inilah bekas tempat abang ambil gula tadi."yakin aje Noah Riaz menjawab.
"Abanggggg, cuba abang rasa."Berubah wajah Noah Riaz. Dia terus meluahkan kembali dlm singki.
"Garam?! No wonder Carissa tak nak." Nada Humaira menutup mulutnya menahan tawa.
"Hah. Tulah pasal. Abang mamai ek masa buat susu tadi?" Noah Riaz tersengih.Nada Humaira senyum dan geleng. Tangannya mencapai bekas gula yang berada di sebelah garam.
"Ini baru gulalah, husband."
Noah Riaz bersandar pada kaunter dapur. Dia bermain-main dengan jemari kiri Nada Humaira.
"Abang janganlah kacau. Karang air panas ni tumpah."
"Let me help you."Noah Riaz menekan button dan air panas keluar. Nada Humaira melentokkan kepalanya pada bahu Noah Riaz.
"Kenapa ni?"soal Noah Riaz. Tangannya sibuk membancuh susu.
"Nada rindu nak jalan jalan macam zaman single dulu."Mata Noah Riaz memandang Nada Humaira tajam. Nada Humaira gelak perlahan.
"Nada guraulah."
Nada Humaira urut bahu Noah Riaz. Dia tahu Noah Riaz masih sangsi dengannya. Dari pandangan mata Noah Riaz pun dia tahu.
"Abang janganlah tengok Nada macam tu."Nada Humaira cuak semacam.
"Jangan harap you dapat rasa jadi bujang lagi."dingin saja Noah Riaz berkata. Kata ganti diri baby juga sudah berubah kepada 'you'. Maknanya Noah Riaz memang marah. Noah Riaz letak tepi botol susu tu dan mendekati Nada Humaira. Bertambah cuak Nada Humaira. Langkah kaki Nada Humaira semakin mengundur ke belakang.
"Ab.. Abang... Abang nak buat apa ni?"Nada Humaira terhimpit pada dinding. Noah Riaz letakkan kedua tangannya pada dinding. Menghalang Nada Humaira lari.
"I'll punish you."
gulp.
..............
PAGI tu Nada Humaira diam saja menyediakan sarapan. Mood dia swing. Noah Riaz senyum sinis melihat wajah cemberut Nada Humaira. Carissa duduk di atas riba Noah Riaz. Noah Riaz menyuapkan Carissa makanan bubur yang dibuat khas oleh Nada Humaira. Dia saja buat tak nampak muka cemberut isterinya tu.
Nada Humaira pandang Noah Riaz yang masih selamba.
'Dia tak nampak ke aku tengah merajuk ni? Wahai suamiku yang tak berapa nak romantic ni, kenapa tak tanya apa apa? Tak pelik ke isteri awak ni tengah badmood? At least tanyalah kenapa aku macam ni.'Bebel Nada Humaira dalam hati.
"Mana mama ni, Princess? Tak turun ke?"soal Noah Riaz tiba tiba kepada Carissa. Matanya masih fokus kearah anak mereka itu. Nada Humaira tercengang.
"Abang merepek apa ni? tak nampak ke Nada kat tepi abang ni?"
"Eh, baby ke ni, Nada Humaira? Ingatkan maid tadi."perli Noah Riaz.
Noah Riaz ketawa. Nada Humaira masih tercengang.
"You ni kenapa nak perli perli pula pagi pagi macam ni." Nada Humaira mencebik. Benci!
"Eh? Dah ber 'you' pula dengan abang? Nak jadi macam dulu ke?"
Entah apa mood Noah Riaz hari ni asyik memerli dia aje.
"Dahlah. Nada tak nak bercakap dengan abang selama 24 jam." Nada Humaira angkat kaki. Carissa pandang Nada Humaira yang berlalu pergi.
"Mama," panggilnya sambil melihat Nada Humaira pergi di sebalik tubuh Noah Riaz.
"Princess, buka mulut. Ahh...."Carissa mengangahkan mulutnya. Noah Riaz senyum. "Good girl anak papa."
Dia pandang sekilas Nada Humaira yang duduk tidak jauh dari tempat mereka kemudian dia larikan pandangan sambil menahan ketawa.
"Your mama looks so cute right, Princess?."komen Noah Riaz. Carissa bersorak diribaan Noah Riaz. Setuju.
Nada Humaira sempat lagi melirik Noah Riaz. Merajuk!
Luna mendekati Jackson yang sibuk menyelesaikan kerjanya.
"Hello,"tegur Luna.
"Ya, cik. Apa boleh saya bantu?"soal Jackson sambil berdiri memandang Luna."Tuan Noah Riaz ada ngak?" Dahi Jackson berkerut sedikit mendengar slang Luna.
"Dia lewat masuk hari ni. Cik nak tunggu atau nak tinggalkan apa-apa pesan?"Jackson sudah bersedia dengan ipad di tangan.
"Ngak usah. Saya tunggu aja di sini. Bisa?"
"Bisa?"
"I mean... Boleh?" Jackson akhirnya faham.
"Baiklah cik. Boleh sy tahu siapa cik?"
"Saya Luna Kejora. Temannya Noah. Saya ada janji ketemu dia untuk discussion soal business." jawab Luna. Jackson angguk faham.
"Mari saya tunjukkan tempat cik Luna untuk menunggu."Luna senyum dan angguk. Mereka bergerak ke satu sudut ruangan untuk tetamu menunggu.
NOAH Riaz keluar dari perut kereta dan masuk ke syarikatnya. Dia masuk ke private lift. Lif tu hnya boleh digunakan oleh dia, Nada Humaira dan Jackson sahaja.
Sampai sahaja di tingkat paling atas, Noah Riaz keluar dri lif dan menuju kearah ofisnya.
"Morning, bos."ucap Jackson. Noah Riaz senyum dan angguk sikit.
"Apa schedule saya hari ni?"soal Noah Riaz."Hari ni bos ada meeting dengan semua staff dari bahagian marketing dan akauntan kita."
"Itu aje?"
"Ouh, ada seseorang nak jumpa bos."
"siapa?"
"Cik Luna Kejora. Dia ada perkara nak bincang dengan bos."ujar Jackson.
"Suruh dia masuk." Noah Riaz terus masuk ke dlm ofisnya.TBC
YOU ARE READING
Dendam Cinta
RandomCinta itu boleh berubah menjadi dendam. Tapi boleh ke dendam itu berubah menjadi bahagia? Nada Humaira, menghilangkan diri selama 10 tahun setelah satu kejadian yang menimpa dirinya. Tanpa mengetahui perkara sebenar dan apa yang terjadi sebenarnya m...