ADNI termenung. Sedikit pun tidak menjamah makanan yang dipesan tadi. Rayyan turut gusar memikirkan di mana Nada Humaira ketika ini. Sudah pastu Noah Riaz sekarang sudah separuh gila mencari isterinya.
"Nada takde call balik ke?" Soalan Rayyan dijawab dengan gelengan. "Kak Nad cuma chat saya yang dia selamat. Dia perlu masa sendiri tapi tak tahu kat mana."
Rayyan angguk. Dia pun sendiri geram dengan tindakan Noah Riaz yang baginya tidak patut langsung.
"Adni, Nada tu kakak kandung awak ke?" Rayyan cuba menghidupkan suasana suram itu.
"Kak Nada tu kakak angkat je. Arwah kakak kandung saya meninggal sebab kanser payudara. So kak Nada lah yang jaga saya dan tanggung semua kos masa saya study dulu."
"Maknanya awak tahu lah kisah lepas Nada sebelum ni?" Adni seakan berfikir seketika.
"Takdelah tahu sangat. Saya cuma pasti kak Nada berkawan dengan abang Ameer dah lama. Sejak zaman sekolah sampai sekarang." Mendengar nama Ameer Uwais dipetik menambahkan syaknya.
"Ameer Uwais?"
"Haah."
Nampaknya Ameer Uwais memang terlibat dengan insiden malam tu diantara Noah Riaz dan Nada Humaira. Apa yang dia tahu dari Noah memang Ameer Uwais mengugutnya tapi dia sendiri tidak pasti sama ada Ameer Uwais yang menyerangnya malam itu atau bukan. Rayyan melepaskan keluhan berat.
....................
Hari ketiga dia berada dihotel akhirnya Nada Humaira memutuskan untuk balik ke rumah Noah Riaz. Entah apa yang dah jadi kat rumah tu pun dia tak tahu sebab bateri fonnya habis dan memang sengaja dia tidak mengecasnya.
Dia meminta pihak hotel untuk memanggil teksi untuknya. Sepanjang perjalanan balik, Nada Humaira masih lagi teringat hal pada malam tu. Seakan terngiang ngiang lagi kata kata Noah Riaz yang mengguris hatinya.
Lama melayan perasaan sendiri dia tidak sedar mereka sudah sampai di kawasan lobby kondo mewah itu.
"RM 25, cik." Duit not RM50 diserahkan Nada Humaira kepada pemandu teksi itu."Simpan bagi ya." Ujarnya.
"Terima kasih cik."
Nada Humaira senyum nipis dan angguk kepalanya. Dia menuju ke lif untuk naik ke level rumah Noah.
Baru dia ingin memasukkan password pin untuk pintu utama, pintu sudah dikuak dari dalam rumah. Wajah kusut dan stress Noah Riaz menghiasi matanya. Masing masing seakan terkaku seketika sebelum Noah Riaz menarik tubuh Nada Humaira ke dalam pelukkannya.
"Where have you been, Nada? I risau sangat sangat. Ya Allah alhamdulillah..." Ujar Noah Riaz sambil mulutnya tidak henti henti bersyukur.
Nada Humaira meleraikan pelukkan itu. Rasa canggung apabila dipeluk seperti itu.
"Are you okay? Jangan buat macam ni lagi please. I takut hilang you. Takut sangat sangat." Luah Noah Riaz. Tiada respon yang diberikan Nada Humaira.
Wanita itu melepaskan tangannya lalu masuk ke dalam rumah tanpa mempedulikan Noah Riaz. Adni yang ketika itu juga tengah bersiap untuk keluar terkejut melihat Nada Humaira.
"Akak! Ya Allah kenapa akak tak angkat call? Adni risau tau. Semua orang risau." Meleleh airmata Adni. Adni memeluk Nada Humaira erat.
"Akak nak rehat kejap." Ujar Nada Humaira perlahan.
Adni melepaskan pelukkannya. Wajah sembab Nada Humaira diperhati.
"Akak nak makan? Adni boleh masakan.""Takpe. Akak just nak rehat dulu."
YOU ARE READING
Dendam Cinta
RandomCinta itu boleh berubah menjadi dendam. Tapi boleh ke dendam itu berubah menjadi bahagia? Nada Humaira, menghilangkan diri selama 10 tahun setelah satu kejadian yang menimpa dirinya. Tanpa mengetahui perkara sebenar dan apa yang terjadi sebenarnya m...