Ep 3 - Nikah rahsia?!

38 2 0
                                    


"Aku nak kan kebahagiaan kau musnah."

Noah Riaz tersenyum nipis.

"Tak perlu buat macam ni sebab kebahagiaan aku memang dah lama musnah sejak kita berpisah 10 tahun lepas."ujar Noah Riaz. Nada Humaira kelihatan tersentap tapi dia cepat cepat mengubah reaksi wajahnya.

"Kau cakap macam ni supaya aku boleh percayakan kau kan? Kebahagiaan apa Noah? Bukan sejak dulu cuma aku yang suka kau? Aku yang asyik nak berkepit dengan kau. Reaksi kau sama aje. Kau tak pernah suka aku lebih dari seorang kawan. So, kebahagiaan apa yang kau nak cakap sekarang ni?"Nada Humaira memandang Noah Riaz.

Jeda.

"Aku sygkan kau.."
"...Lebih dari seorang kawan..."
"...in fact, aku cintakan kau sejak dulu lagi."Nada Humaira tersentak. Noah Riaz turun dari katil tapi disebabkan tubuhnya masih tidak bertenaga dia jatuh terduduk. Nada Humaira yang melihat keadaan itu ingin melangkah kearah Noah Riaz tapi baru selangkah dia melangkah fikirannya melarang.

"Get some rest,"perlahan suara Nada Humaira tapi masih boleh didengari Noah Riaz. Noah Riaz tersenyum. Dia tahu yang Nada Humaira tidaklah sejahat yang dia sangkah cuma dia keliru.

....................


Nada Humaira menangis sendirian di penjuru biliknya. Dia memeluk lututnya erat. Sudah beberapa kali pintu biliknya diketuk dari luar.

"Akak, bukalah pintu ni. Sejak pagi tadi akak tak makan nanti akak sakit. Akak bukalah..."pujuk Adni. Tiada balasan.

Dia tidak tahu apa yang berlaku kepada Nada Humaira tapi dia dapat asakan kakaknya itu menghadapi masalah.

"Kalau akak nak makan, Adni ada belikan kuey teow goreng. Akak keluar ya?"Setelah selesai berkata, Adni terus masuk ke biliknya.

Pintu terbuka. Nada Humaira keluar dari biliknya. Dia menuju ke dapur rumah dan melihat sebungkus bekas makanan berisi kuey teow dan air milo. Dia duduk dan menarik bekas makanan berisi kuey teow goreng dekat dgnnya.

Melihat kuey teow goreng itu mengingatkan dia kepada kenangan lama. Noah Riaz suka sangat dengan Kuey teow goreng.

Masa lalu....

"Eii, aku nak rasa juga!"baru sudu Nada Humaira ingin mengambil kuey teow itu, Noah Riaz pantas mengetuk tangannya.

"Tak boleh! Kau makanlah Maggie goreng tu." Nada Humaira cebik bibir.

"Kedekut!"

"Ada aku kesah?"itu pula yang dijawab Noah Riaz.

Masa kini......

Nada Humaira menyeka airmatanya dan makan ke semua makanan itu.

DARI jauh Adni melihat Nada Humaira. Dia tertanya tanya apa yang berlaku hari ni dkt Nada Humaira. Dia nmpk airmata yg mengalir itu.


.................


"I tak nak masuk campur urusan you dan Noah lagi."Ameer Uwais memandang Nada Humaira. "Kenapa?"

"I boleh balas dendam I sendiri dengan cara i sendiri."Nada Humaira ingin keluar dari ofis Ameer Uwais tapi langkahnya dihalang.

"Sejak you balik dari jumpa Noah kat hospital you dah berubah. Apa yang dia cakap kat you, Nada?"

"Rasanya you tak perlu tahu, Ameer. Itu masalah i dengan Noah dan you tak perlu sibuk nak tahu. You dengan dia memang ada permusuhan so, selesai dengan dia sendiri. I tak nak terlibat."

Nada Humaira terus menolak ke tepi Ameer Uwais dan keluar. Ameer Uwais menumbuk dinding ofis tu.

"Permusuhan aku dengan dia sebabkan kau, Nada! Aku nak kau jadi milik aku!"jerit Ameer Uwais.


Dendam CintaWhere stories live. Discover now