Special Part - 2

22 1 0
                                    

NADA Humaira tidak dapat tidur malam itu. Dia rasa sangat bersalah sebab bergaduh dengan suaminya. Kedengaran Carissa yang berada di sebelahnya merengek. Seperti mahu menangis.

"Shhh, princess. Mama ada ni."pujuk Nada Humaira.

"Papa.."rengek Carissa. Nada Humaira mengeluh. Handphonenya dicapai dan dia menghubungi Noah Riaz.


NOAH Riaz masih risau memikirkan Nada Humaira dan Carissa. Dahlah Nada Humaira langsung tidak menjawab panggilan darinya.

Telefon pintarnya bergetar. Noah Riaz melihat caller ID pemanggil. Nada Humaira.

"Assalammualaikum. Baby?"

"Waalaikumussalam.. Abang..."

jeda.

"... Sorry."Noah Riaz senyum nipis mendengar.
"Abang pun nak minta maaf juga,"balas Noah Riaz.

"Carissa menangis sebab rindu abang... Nada pun rindu abang."lapor Nada Humaira. Memang jelas kedengaran suara Carissa yang merengek menangis.
"I miss you too, baby. Baby, bagi telefon kat Carissa."

"Papa.."panggil Carissa. Noah Riaz senyum. "Princess, kenapa tak tidur lagi?"

"Windu papa."Jawab Carissa dalam pelat. Carissa masih teresak esak tapi tidaklah seperti tadi.

"Go sleep, princess. Esok papa balik okay? Bagi mama rehat." Pandai Noah Riaz memujuk anak mereka itu. Carissa bersetuju. "Bagi telefon kat mama."

"Ocey. Mama, papa anggil." Telefon bertukar tangan.

"Baby, nak souvenir apa?"soal Noah Riaz lembut.

"Apa apa je. Most important is you should come back home immediately. Nanti Carissa merajuk kat abang Nada  tak nak tolong pujuk."kata-kata Nada Humaira mengundang tawa Noah Riaz.

"Okay, puan Nada sayangggg." Noah Riaz mengusik Nada Humaira.

Mereka masih lagi berbual sehingga larut malam. Tak sedar jam sudah menunjukkan jam 2 pagi.

"Abang, abang tak mengantuk ke?" Nada Humaira menguap di seberang sana.

"Mestilah abang mengantuk, baby girl. Tapi tak puas lagi nak borak dengan baby."

Nada Humaira tergelak perlahan. Tidak mahu membangunkan Carissa.

"Nada nak tidur. Goodnight, abang."Nada Humaira masih lagi gelak perlahan.

"Goodnight, babbling honey."

"Eh, Abang ni kan!"

Noah Riaz cepat cepat matikan telefon sambil ketawa.



...................



NOAH Riaz mencari bayangan Kyle di lobby hotel. Hari ni mereka akan keluar bersiar sambil mencari buah tangan untuk keluarga sebelum pulang ke Malaysia.

"Noah!"Noah Riaz berpaling. Kyle melambai kearahnya. Di sebelah Kyle, seorang wanita turut melihat kearahnya.

Langkah diatur mendekati Kyle dan wanita manis bertudung itu.

"Sorry, aku lewat."ujar Noah Riaz.

"Kau memang selalu bangun tidur lewat entah macam manalah Nada boleh tahan tiap hari bangunkan kau."komen Kyle panjang lebar. Noah Riaz menjeling Kyle tajam.

"Hehe. Okay! Noah, kenalkan ni Luna. Kalau kau ingat dia ada masa meeting kita sebelum ni. Luna, kenalin ini Noah Riaz. Kawan saya."

Luna senyum dan tunduk sedikit. Noah Riaz juga berbuat perkara yang sama.

Dendam CintaWhere stories live. Discover now