"ABANG!!!"
Noah Riaz terbangun dan menutup telingannya.
"Aduh! Baby, kenapa jerit pagi-pagi buta ni?" Noah Riaz pandang Nada Humaira sambil menutup telinganya. Berdesing.
"Abang, pagi dah tak buta. Dah nak lewat pagi ni."Nada Humaira bercekak pinggang memerhati Noah Riaz yang masih duduk diatas katil.
"5 minutes."Noah Riaz baring kembali.
"Riaz, bangun!"kejut Nada Humaira. Noah Riaz buat isyarat lima minit menggunakan jarinya.
"Since awal pagi tadi abang asyik minta lima minit, lima minit. Sekarang ni dah nak tengah hari tau. Lima abang ni dah jadi berjam-jam...."
Noah Riaz menutup telinganya sebab tak tahan dengar Nada Humaira membebel.
"Abang penatlah baby.. Abang tak tidur semalan tau."balas Noah Riaz. Masih lagi mamai.
"Dahlah. Malas nak layan abang. Kejap lagi Nada nak bawak Carissa jalan jalan."Baru Nada Humaira ingin bangun, tangan kirinya disambar. Noah Riaz mengubah posisi daripada baring kepada duduk.
Carissa Sofea. Anak kesayangan mereka berdua. Baru saja berumur 2 tahun.
"Abang tak benarkan."
"Abang..."Baru Nada Humaira ingin bersuara, Noah Riaz memintas. "Without me."
"Tadi kata penat?"
"Penat memang penat tapi takkanlah abang nak biarkan baby dengan Carissa jalan sendiri."Balas Noah Riaz. Nada Humaira tersengih suka.
"Good husband. Dahlah. Nada nak siapkan Carissa dulu."
"Tak nak siapkan abang sekali ke?"
Tiba-tiba melayang sebiji bantal kearahnya. Nasib baik Noah Riaz sempat elak. Nada Humaira membebel seorang diri di luar bilik. Noah Riaz ketawa lepas.
CARISSA seronok berkongsi ais krim dengan Noah Riaz. Nada Humaira hanya melihat mereka berdua. Noah Riaz pula asyik melayan anak mereka berbual dengan pelatnya lagi. Telefon pintar milik Noah Riaz berbunyi.
"Hello?"
"Bos, esok bos kena pergi ke Indonesia untuk hadiri meeting."Jackson mengingatkannya. Noah Riaz tepuk dahi. Dia lupa!
"Okay, thanks sebab ingatkan."Noah Riaz memutuskan panggilan. Nada Humaira memandangnya. "Baby girl, esok abang kena pergi Indonesia untuk hadiri meeting."
"Ouh. okay."Ringkas saja jawapan Nada Humaira. Noah Riaz gigit bibir bawahnya.
"Kenapa, abang?" soal Nada Humaira.
"I'll miss both of u."Ujar Noah Riaz. Nada Humaira gelak mengejek.
"Abang pergi bukannya lama kan?"
"Tiga hari."
"so?"
"Abang tak boleh berpisah lama-lama dengan si kecil ni."Noah Riaz cium pipi Carissa.
"Kalau rindu baby macam mana?" Nada Humaira tersenyum sambil menggeleng kepalanya.
"Abang boleh video call dari sana nanti."Jawab Nada Humaira.
"Hmm."
................
Sudah sehari Noah Riaz berada di Indonesia, dia dikejutkan dengan berita anaknya yang demam panas. Noah Riaz mengeluh. Ini kali pertama dia berjauhan dengan Carissa. Selesai meeting hari pertama di sana Noah Riaz terus membuat panggilan.
YOU ARE READING
Dendam Cinta
RandomCinta itu boleh berubah menjadi dendam. Tapi boleh ke dendam itu berubah menjadi bahagia? Nada Humaira, menghilangkan diri selama 10 tahun setelah satu kejadian yang menimpa dirinya. Tanpa mengetahui perkara sebenar dan apa yang terjadi sebenarnya m...