Aishah

8.8K 54 3
                                    

Ketika dalam perjalanan bertemu Aishah, Numa secara natural mengeluarkan soalan cepurmas. "Kau betul ke suka Ecah?" soalnya. Aku menggelengkan kepala. "Habis?" soalnya. "Saja usik awak." balasku. "Eleh, kalau suka cakap. Saya tak kisah." balasnya. "Saya just suka cara dia je. Macam mana saya suka awak lah." balasku. "Kau suka body aku!" kata Numa memerli. "Ye lah. Aku suka body kau. Ecah, cara." kataku lagi. "Ecah punya body pun boek beb." ujar Numa. "Biasa je." balasku. "Kau tak tengok lagi. Baju je besar. Tetek dia boleh tahan jugak. Kulit putih mulus gittew. Ramping siap." kata Numa. "Dah tu, kau bagitau aku ni kenapa? Nak aku terliur?" soalku. "Kalau dapat main dengan dia, kau nak?" soal Numa. Sekali lagi aku menggelengkan kepala. "Taknak? Betul ni taknak?" soal Numa bertalu.

Aku diam menyepi meneruskan pemanduanku. Numa menggosok rambutku. "Oi apa ni?" sergahku. "Ecah stim tengok laki messy look." ujar Numa. "Ah! Ye ye je kau." balasku menyisip kembali rambutku dengan jari. "Ish! Jangan lah." katanya lagi mengusutkan kembali rambutku. "Percaya lah cakap aku." tambah Numa. Aku membiarkan sahaja Numa pada kali itu. "Kita ajak dia jalan-jalan jap gi." ujar Numa. "Ha, stop! Sini. Sini." katanya menyuruh aku memberhentikan kenderaan. Aku menurut. Numa mengambil blackberry miliknya dan membuat panggilan. "Hello yang. I kat depan ni." ujarnya. Seketika muncul seorang gadis, lengkap berpakaian, bertudung sarung, menutupi dada. "Hey awak! Buat apa sini?" soal Ecah kepadaku. "Datang jumpa awak lah." balasku.

Aishah tertawa mendengar balasanku. "Sweet talkernya!" ujarnya. "Eh hello, jangan kacau aku punya okay." sampuk Numa yang sudah keluar kereta dan berdiri di sebelah Ecah. "Ala kau ni, sibuk lah." balas Ecah. "Nah pendrive. Semua dalam ni. Nanti pandai-pandai." kata Numa. Mereka berbual seketika dan aku hanya mendengar. "Ok lah, geraklu pape rojer." kata Numa menamatkan perbualan. "So, pegi mana lepas ni?" soal Ecah. "Adalah." balas Numa nakal. "Nak ikut!" jawab Ecah. "Ish! Kau ni." balas Numa. "Boleh wak?" soal Numa memandang ke arahku sambil mengenyitkan matanya. "Eh, boleh je." balasku. "Yeay! Kejap, tukar tudung." sambut Ecah. Dia meluru masuk ke dalam rumahnya. "Aku dah cakapkan." kata Numa kepadaku. Aku hanya tersenyum.

"Nanti bawak dia balik rumah saya." ujar Numa. "Yea right." balasku. "Eh, tak caye lak. Nak betting ke?" soal Numa. Belum sempat aku menjawab, Ecah tiba. Bertudung bawal bercorak bunga, berbaju kemeja berwarna krim dan berkain hitam. Dia duduk di bahagian belakang kereta. "Ok lets go." ujarnya. "Kita pegi makan lepas tu movie jom." kata Numa. Aku memandu ke sebuah pusat membeli belah. Sepanjang perjalanan, aku dan Ecah banyak berbual dan ada kalanya aku sengaja mengusiknya. Numa hanya menyampuk sekali sekala. Setibanya kami di pusat membeli belah, kami berjalan menuju ke sebuah restoran untuk makan tengahari. Numa memeluk lenganku. Aku melihat Ecah hanya dia mengekori kami. Numa berkelakuan sangat manja sehinggakan dia duduk makan pun bersebelahan aku.

"Korang ni, ada ada apa-apa ke?" soal Ecah. "Kitorang kan bff." balas Numa. "Ye la tu." balas Ecah. "Eh, ye. Betul la tu." sampuk aku. Ecah tidak membalas dan hanya membelek menu. Setelah memesan makanan, Numa mula berbincang kembali dengan Ecah. Aku berpura-pura sibuk melayan twitter melalui blackberry aku. Aku terdengar Numa mempelawa Ecah untuk bersama-sama menyiapkan kerja mereka di rumah sewa Numa. "Kau bawak pendrive kan? Jom lah nanti kita buat sama-sama kat rumah aku." ujar Numa. "Tengoklah macam mana." balas Ecah. "Ala, kita paksa sekali mamat ni join kita." jawab Numa. "Ish kau ni." jawab Ecah. "Dia tak berani apa-apakan kita. Betul tak?" kata Numa menepuk lenganku. "Eh? A'ah tak berani. Nanti korang apa-apakan saya macam mana?" balasku. Ecah tertawa besar.

"Okay." balas Ecah. Seusai makan, kami membeli tiket wayang dan bersiar-siar mencuci mata. Ketika di dalam pawagam, Numa duduk diantara aku dan Ecah. Ingin sahaja aku meraba Numa namun pada ketika itu, keinginan aku tak dapat ditunaikan dengan kehadiran Ecah. "Sabar bro." bisik Numa tertawa kecil. Seusai tamat sesi tayangan, kami makan malam di awal waktu. Ecah banyak berbual denganku pada petang itu, seakan sudah selesa denganku. Saat kami kembali ke dalam kereta, Numa menyoal Ecah. "So kau nak balik rumah aku ke macam mana?" soalnya. "Lah, cakap nak buat keje sesama." balas Ecah. "Okay, Supir, kita balik." kata Numa kepadaku. "Eh biadap pompuan ni." balasku spontan. Ecah tertawa. "You ni comel lah." katanya menampar bahuku. Aku hanya tersenyum.

Aku memandu pulang ke rumah sewa Numa. Leka berbual dengan Ecah, aku menyedari Numa sudah lena dibuai mimpi. "Oi bangun. Dah sampai." sergahku menepuk Numa apabila kami tiba di rumah sewanya. Dia membuka mata perlahan. "Jom." ujarnya. Kami mengekori Numa dari belakang dan masuk ke rumahnya. Numa melepaskan tudungnya. "Duduklah dulu. Aku bancuh air." ujar Numa selamba menuju ke dapur. Ecah seakan tergamam melihat Numa melepaskan tudungnya. Dia duduk di sofa ditemani aku. Kami hanya diam membatu. Aku menghidupkan televisyen. Sedang kami merenung ke kaca TV, Numa menghidangkan air. "Minum dulu. Lepas maghrib kita start." ujar Numa. Ecah mencuit Numa dan mengisyaratkan tudungnya. "Takpe. Mamat ni memang tahu aku free hair." ujar Numa.

Aku mengambil cawan yang disediakan dan menghirup perlahan teh o panas itu. "Mustahil tak tahu." kataku. Suasana mulai santai apabila Ecah mendengar kata-kataku. "So kalau Ecah free hair pun takpelah kan?" soalnya rambang. "Bukak je lah tudung tu Ecah. Jangan peduli mamat ni." kata Numa. "Saya okay je." tambahku.  Ecah hanya tersenyum. "Gurau je lah." balasnya. "Aku nak mandi dulu. Nanti nak buat kerja." ujar Numa berlalu pergi. "Awak stay mana?" soal Ecah. "Erm. Sini je lah." balasku. "Since semalam?" soalnya seakan terkejut. Aku mengangguk. "Tapi tido ruang tamu ni je lah." balasku. "Oh." balas Ecah. "Tak buat pape pun." tambahku. "Okay. Tak cakap apa pun." balasnya lagi tertawa kecil. Kami mulai berbual pasal kehidupan peribadi sebelum disergah Numa.

"Ecah, nak mandi dulu pegi lah. Solat apa semua." kata Numa. "Boleh juga." balas Ecah mengambil tuala yang diberikan Numa. "Cover sikit. Stim dia tengok kau nanti." kata Ecah menekan atas payudara Numa dengan jari. "Biar. Kita seksa sikit dia." balas Numa tertawa. Numa hanya memakai singlet bertali nipis dan menampakkan keseluruhan bahagian atas buah dadanya. Dia memakai seluar pendek ke pangkal peha. Setelah Ecah berlalu, Numa duduk disebelahku. "Amacam?" soal Numa. "Ok je." balasku. Kejap lagi kau lepas mandi pakai tuala je buat-buat keluar bilik cakap dengan aku." pesan Numa. "Ok lah, aku cuba." kataku. "Good. Jangan cakap hakak tak payung." balasnya lagi tertawa berdekah. "Threesome kita malam ni." kataku. "Memang tak lah." balas Numa.

1. FWBWhere stories live. Discover now