Kehidupan pagi aku bermula macam normal. Habiskan masa bersama keluarga, buat persiapan sebelum semester baru. Blackberry aku berbunyi buat pertama kali. BBM dari Numa seperti yang dijangka, "Malam ni, jangan lupa pickup aku!". Aku membalas "Okay awak.". "Aku nak lepak port biasa. I wanna hug u. Mesti best sebab u dah bambam sebab lama duduk rumah." balas Nurma. Aku tersenyum dan membalas. "Can't wait. Aku nak hug kau puas2." Jam menunjukkan pukul 8. Aku sepatutnya sudah mula bersiap tapi ralit berbalas BBM dgn Numa. "Weh, malam ni lambat sikit. Aku nak tengok berita jap. Balik U nanti xjumpa dah TV." aku memberitahu Numa. "Ok. No problem. I'm doing the same too." balasnya. "Dunia ni makin peliklah." tambah Numa. "Asal?" jawabku. "Kes rogol sana sini. Ape diorang ni tak reti ke nak ayat baik2?" .
Ada betulnya jugak si Numa ni. "Abes tu? Kena cakap boleh ke aku rogol kau dekat mangsa? Mcm tu?" aku membalas sinis. Numa membalas, "Hahaha. Kau ni kan! Bodohlah. Kau nak rogol aku tak?". Soalan Numa ni buat aku terkedu seketika. Saja aku nak perli dia, "Eh budak ni. Kau ni tanya ke meminta?". Perbualan kami tampak kasar kebanyakan masa. Mungkin Numa cuba untuk faham cara lelaki berkawan supaya persahabatan kami lebih akrab. Numa sekali lagi bertanya, cuma ayatnya berlainan, "Kau nak ke?". Aku menjawab, "Kucing mana yang tolak ikan?"
Numa menjawab bersahaja, "Hahaha. Bodohla kau. Pick me up cepat! U'll pay for the hotel!" Aku segera bersiap menyangkakan itu semua gurauan kasar dia.Lebih kurang jam 9.30 malam aku sampai depan rumah Numa. Numa masuk ke dalam kereta, berpakaian t hijau yang mengikut bentuk badan dan bukaan dada yang agak luas. Hampir menampakkan lurah di dada. Selepas beberapa meter dari rumahnya, dia mencium lembut pipiku lantas memeluk erat lenganku. Mengatakan dia akan rindu pada aku dan dia berharap kami kekal menjadi BFF. Aku ketawa sinis dan berkata, "Don't worry about me. I'm worried about you. Kau nanti jumpe laki mulalah lupakan aku." Kami terus ke tempat biasa dan makan malam. Numa seolah tak mahu berenggang dengan aku. Sepanjang jalan dia memeluk lengan aku. Di meja makan, kakinya memeluk kaki aku. Aku seperti bergerak tanpa akal. Hanya intuisi.
Kami berborak panjang mengenai perancangan kami untuk semester baru. Aktiviti- aktiviti yang kami akan ceburi. Tanpa kami sedar sudah hampir dua jam kami disitu. Aku mengambil keputusan untuk menghantar Numa pulang. "Weh, esok aku nak gerak awal. Jom?"ajak aku."Jom pegi mana?" Numa menjeling sinis. "Balik la. Kenapa? Kau nak pegi mana-mana ke?" balas aku sambil melemparkan senyuman sinis. "Lah, tadi kata nak check in la ape la. Kau niiii."balas Numa manja. "Eh, for real la?" aku membalas terkejut. "Why not? Kita kan BFF. Kau taknak sudah!" Numa menjawab dengan nada bergurau. Kami menyambung perbualan di dalam kereta.
"Kau serious ni Numa? Aku buat betul nanti." aku bertanya dalam keadaan cuba menghadam apa yang sedang terjadi. Numa hanya senyum dan mengangkat bahunya seketika. Aku yang masih lagi dalam keadaan terkejut dan ingin tahu, sejauh mana kebenaran, memandu sehingga di depan hotel 3 bintang. Numa masih diam. Dia akhirnya berpaling pada aku. "Nak tunggu dalam kereta je ke?" ujarnya pendek dengan nafas tersekat. "Kau pergi la check in dulu. Nanti text aku nombor bilik." sekali lagi dia bersuara.
YOU ARE READING
1. FWB
RomanceMengisahkan seorang pemuda yang kecewa kerana cintanya ditolak. Dalam mencari kegembiraan semula, dia hilang dibawa arus kehidupan. Perjumpaannya dengan seorang gadis mengubah kehidupannya dan memberi pengalaman baru buatnya. Dia yang masih ragu-rag...