Semakin hari semakin rancak. Hidup aku dipenuhi dengan perbualan dengan Numa. Asal ada masa lapang kami akan berhubung via skype. Bahkan makan malam pun di depan laptop. Normal jika ada kawan-kawan tegur, "Skype dengan awek ke?" Dan balasanku hanya lah "Eh, tak. Kawan jer.". Tiba cuti semester yang agak panjang. Hampir setiap minggu, kami akan meluangkan masa bersama. Paling tidak pun hanyalah makan malam. Dalam tak sedar, kami semakin rapat. Kebiasaannya pada hari Rabu malam kami akan menonton wayang. Pada minggu pertama cuti semester, Numa mengajak aku untuk 'movie night'. Dan aku setuju untuk mengambil dia dan kami terus menuju ke pawagam. Entah macam mana, aku mengorak langkah. Dalam gelap gelita pawagam.
Numa yang sedang bersandar di bahuku sambil tanganku merangkul bahunya, langsung tak memberi respon menolak. Perlahan-lahan, tangan yang merangkul turun ke dada. Aku merasakan Numa bernafas kencang. Sikit demi sedikit, tapak tanganku berada di atas buah dadanya. Tak lama selepas itu, Numa meletakkan tapak tangannya ke atas tanganku dan menggerakkan tangannya. Ya, dia mahu aku untuk meramas buah dadanya. Aku turuti pergerakan tangannya mengikut rentak yang dia mahu. Aku dapat rasakan buah dadanya semaking mengeras di sebalik pakaian dalammnya. "Moment" yang tak pernah lekang dari memori kami. Seusai menonton, Numa berlagak seperti tiada apa yang berlaku. Dia masih dengan gelagat 'happy-go-lucky'. Ketika di dalam kereta, dia bersuara "Berani eh kau buat macam tu dekat aku." Diiringi gelak. "Oh, I'm sorry. Aku faham kalau kau taknak jumpa aku dah." Numa terus ketawa manja. "It's okay. Untuk kau, aku okay. I like it bila you tiba2 pegang tadi." balasnya. Lega rasa hati bila tahu dia tak marah atas apa aku dah buat. Cuma, masih rasa kesal atas apa yang aku buat pada kawan aku.
Minggu seterusnya, ritual kami berterusan. Di dalam pawagam. Numa berbisik dekat aku "Aii, harini jangan nak behave sangat. Aku okay je lah." Numa bersandar rapat dibahuku dan menggerakkan bahunya seolah mahu tanganku turun ke dadanya. Bagai orang mengantuk disorong bantal. Aku teruskan. Tiba2 Numa membongkokkan badannya ke hadapan dan membuka kancing pakaian dalamnya. Aku terkedu sekali lagi. Dia pegang tangan kiri aku yang tidak merangkulnya. Perlahan- lahan memasukkan tangan aku ke dalam bajunya. Bagai nak luruh jantung aku. Aku bingung tapi mahu. Aku teruskan meletak tangankan di bawah pakaian dalamnya dan melakukan 'ringan-ringan' , 'Skin to skin'. Semasa di rumah, sepanjang malam aku hanya berbaring di katil, masih bingung dengan apa yang terjadi.
"Ping!Ping!Ping!"
Aku ambil blackberry aku dan mengintai. "Numa rupanya. Tak tidur lagi ke dia ni?" bisik hatiku
"Hye!Kau dah tido ke" ujarnya. "Aku bosanlah" tambahnya lagi.Aku menjawab, "Belum che'. Ssup?" Dan kami berbalas BBM dan Numa mula bertanya "Best dapat tadi?" Tergamam aku. Dalam hati aku mula bermonolog " Eh, dia ni menganjing aku ke?" Aku jawab ringkas, "Ntah. Kau?" Numa membalas dan tak habis-habis meluahkan yang dia rasa selesa dan terangsang bila aku meramas buah dadanya. Aku beranikan diri bertanya persoalan yang ada dalam kepala aku. "Best memang best. Aku suke je. Tapikan, aku nak tanya, kau ada perasaan dekat aku tak?" Numa membalas "Haha. Tak. Aku selesa kau jadi kawan baik aku. Aku selesa berkongsi masalah dan cerita dengan kau." Aku pun bertanya lagi "Habis, tadi tu, kenapa kau guide kawan kau utk ringan ringan?" Numa menjawab, "Kenapa? Xboleh ke? Ke kau tak suka? Ke kau ada perasaan dekat aku?". Aku menjawab "Gila tak suka. Body boek."
"Kau ada perasaan dengan aku ke?" Numa sekali lagi bertanya. Aku menjawab "Aku suka kau jadi kawan aku. Kau best friend baru aku."
Numa membalas, "Nasib baik. Kalau tak, aku xtahu nak ckp macam mana dengan kau." "Itu lah, kau pun dah ada boyfriend." ujar aku. Numa menjawab "Tau takpe. Tapi ni antara kita je. U better not tell him!". Sifat ingin tahu semakin membuak. "Dengan bf kau, kau kasi tak?" ujarku. "Memang tak laaaa." Numa menjawab. "Sebab dia BF, nanti dia jumpa orang lain dia tinggal gak aku." tambah Numa. Aku semakin bingung. "Habis tu, aku?" soalku pendek. "Kau kan BFF aku. Lain. Macam mana pun kita kawan" Numa menjawab diikuti emoji senyum. Aku percayakan Numa. Dan tak lama selepas itu, BBM aku kepada Numa tidak berbalas dan hanya berbalas keesokan hari.
YOU ARE READING
1. FWB
RomanceMengisahkan seorang pemuda yang kecewa kerana cintanya ditolak. Dalam mencari kegembiraan semula, dia hilang dibawa arus kehidupan. Perjumpaannya dengan seorang gadis mengubah kehidupannya dan memberi pengalaman baru buatnya. Dia yang masih ragu-rag...