Manja

7.8K 61 5
                                    

Dalam perjalanan balik Numa berkelakuan manja. Dia memeluk lenganku dan bersandar di bahuku. "Thank you awak. Sanggup datang jumpa saya. Saya happy sangat." ujar Numa. "Anything for my Numa." balasku. "Selagi mampu, if you need me, I'll come running to you. Even if I ada girlfriend." tambahku. "Sedar tak kita dah lebih setahun berkawan?" kata Numa. "Yep. Tahu. Saya harap, kita dapat kawan lama." kataku. Suasana berubah menjadi sentimental. Sedikit sebak bercampur gembira. Gembira kerana mempunyai kawan baik seperti Numa. Yang memahami bahawa persahabatan tidak terbatas kepada hanya berkongsi cerita dan saling mendengar. "Anyways, how's bf?" soalku. "Pagi tadi jumpa. Hidup je lagi." balas Numa. "Korang okay ke?" soalku. "Biasalah. Gaduh-gaduh manja." kata Numa. "Tengah gaduh la ni?" soalku lagi bertalu-talu. "Ala, pagi tadi dia cakap nak pegi mandi sungai dengan kawan-kawan. Saya dah cakap, minggu depan. Dia nak jugak pegi." jawab Numa menerangkan.

"Lah, apesal tak pegi?" soalku berpura-pura tidak tahu akan jawapan yang bakal Numa berikan. "Awak datang, takkan saya nak tinggal." kata Numa. "Saya okay je. Kalau awak bagitahu, saya boleh je balik harini." balasku. "Dah lah, malas nak cakap pasal dia. How's Julie?" soal Numa pula. "Macam tu je lah. Push and pull." jawab aku. "Awak ada contact dia?" soalnya lagi. "Jarang dah. Malas nak amek port." balasku. "Haa good boy! Peduli lah dia. Tak tau hargai BFF kite ni. Dia rugi!" balas Numa dengan nada yang seakan marah. "Wow, chill sis. Gua tahu lu sayang gua, tapi jangan lah marah." ujarku bergurau. "Wa sayang sama lu bro. Sapa koyakkan lu, memang gua anti." balasnya menyahut cara percakapanku. Aku mengucup kepalanya. "Thanks Numa. Awak BFF saya paling care pasal saya." kataku. "Of course!" jawabnya memelukku dengan lebih erat.

"Numa, bangun." ujarku apabila kami tiba di kawasan tasik. "Saya nak spend masa dengan awak tengok sunset." tambahku. Dia menggosok matanya. Setelah dia sudah tidak lagi mamai, kami keluar dari kereta dan berjalan ke arah tepi tasik. Berpimpinan tangan, kami duduk di tepi tasik, dibawah pokok sambil memerhatikan telatah orang di sekeliling. "Fuh, angin macam ni best." ujar Numa. "Kan. Kalau hari-hari macam ni kan best." kataku. "Itu lah, lepak dengan awak, tepi tasik, tenang-tenang." kata Numa bersetuju. "Awak rasa, nanti kalau dah kerja, kita ada masa lagi tak ye?" soal Numa. "Ada la kot. Kalau takda masa, awak kerja dengan saya lah. Kita satu company." balasku. "Wuuuu. Best jugak. Stress je masuk stor." balasnya. "Ish, ke situ pulak kau ni." sergahku. Numa tertawa besar. "Kenapa? Awak tak suka?" soalnya lagi bernada nakal. "After work lah. Dekat luar." balasku. "Baik kita duduk serumah je." balas Numa. "Haa. Good idea. Boleh diketengahkan." kataku.

"Taknak lah. Nanti kena tangkap basah, tak pasal kena kawen." ujar Numa. "Lah, kawin je lah." balasku selamba. "Gila! Taknak aku kawin dengan kau." balas Numa. "Eee. Tak boleh bayang." tambahnya lagi. "Hek eleh. Saya pun tak hengen lah." balasku pula. "Kawan boleh. Kawen tak boleh." kata Numa. "Itulah. Saya tak boleh bayang, saya akad nanti kena sebut nama awak." ujarku tertawa. "Itu lah. Kena panggil awak abang pulak tetibe. Uwek!" balasnya. "Jangan doh. Geli aku." balasku. "Abang..." ujar Numa memandang ke arahku. "Awak ni kan. Eii!" ujarku. "Dah kenapa nak gigit-gigit bibir?" tambahku. "Kawen dengan awak, saya taknak. Tapi, awak tu saya nak." ujarnya bernada nakal. "Itu lah dia pompuan. Nak sedap-sedap tapi taknak bela!" balasku mengusiknya. Numa tertawa kerana terhibur dengan kata-kataku itu. "Geramlah tengok awak ni. Eiii." ujar Numa. "Ada jugak yang kena ikat kejap lagi ni. Roar.." tambahnya.

Kami berbual panjang pada petang itu sambil menikmati suasana di waktu petang sehingga matahari terbenam. Setelah itu, kami makan malam bersama di restoran sekitar. Terasa dunia indah buat seketika. Segala kerisauan, kesedihan, hilang sepanjang waktu aku berada di sisinya. Tiada Julie, tiada tugasan kuliah mahupun aktiviti di universiti bermain difikiranku. Ingin sahaja aku kembali ke waktu itu. Sepanjang perjalanan pulang ke rumah Numa, dia hanya tidur kerana kepenatan. Dengan hanya dia disisiku aku sudah merasakan cukup. Lagu-lagu kegemarannya dimainkan menemani perjalanan kami. Tidurnya nyenyak sehinggakan dia tidak sedar ketika aku singgah di kedai serbaneka 7e untuk membeli bekalan kondom. Setelah lebih kurang 30 minit kami tiba di rumah Numa. Lesu terasa namun diriku menginginkan dirinya. Masakan dapat aku melepaskan peluang untuk meniduri teman baikku itu sepuas-puasnya sebelum aku kembali menjalani rutin harianku, dunia yang nyata.

Kami tiba di rumah sewa Numa lebih kurang pada jam 8 malam. "Awak, bangun. Dah sampai." ujarku mengusap pipinya. Dia membuka matanya dan melemparkan senyuman. "Penatlah wak." ujarnya dengan suara tersekat-sekat. "Tido pun penat? Malam ni macam mana?" soalku. Dia merengek sambil menggoncangkan badannya. "Kalau tak larat, tido je lah terus." ujarku. Sekali lagi dia menggoncangkan badannya namun kali ini dia meramas buah dadanya. "Nakkkk." rengek Numa. "Tak payahlah. Awak rest je ok?" kataku lagi. "Nakkk." balasnya. "Sangap." tambahnya lagi. "Ok lah. Seround je ok?" soalku bersetuju. "Taknak. Sampai puas la wakk.." rengeknya menampar pehaku. "Lepas ni lama lagi nak main dengan awak." tambahnya sebelum dia memeluk lenganku dan bersandar kepadaku. "Tapi saya penat la wak." kataku. "Tak nak. Nak jugak. Nak!" ujarnya memaksa. "Saya basah dah ni tau! Sampai mimpi mimpi ride awak kat sofa." katanya lagi.

"Nanti main la dengan pakwe." kataku mencadangkan. "Takkk nakkk. Tak puasss." balas Numa. "Nak saya jugak?" soalku mengusik. Dia mengangguk manja. "Mengada. Sama je." balasku. "Tak sama. Saya senang stim dengan awak." balasnya. "'Haa macam tu cepat. Bukak baju. Sekarang jugak kita main." kataku mengusik. "Eeeee! Taknak la. Kat dalam laaaaa." balasnya merengek. "Lah. Dalam kereta la best." balasku. "Dalammm..dalam laaaa." rengeknya lagi. "Jom la masuk awak..." pinta Numa yang sedang dalam mode mengada. "Ye lah. Jom. Sebab BFF saya ni, saya korbankan diri." kataku. "Yeay!" balas Numa sebelum keluar dari kereta. Aku mematikan enjin dan masuk ke dalam rumahnya. Kelihatan Numa sudah berbaring di atas sofa. "Awak..." ujarnya memanggilku. Aku hanya memandangnya dan melangkah menuju ke dapur untuk minum air.

"Awakk...cepatlaaa.."rengeknya lagi. Aku kembali ke ruang tamu dan melihat Numa tanpa seurat benang. Dia sedang berbaring sambil meramas buah dadanya. Sebelah tangannya memainkan kelentitnya. Aku menghampirinya dan tanpa berlengah Numa menarik tanganku. Dia meraba senjataku dari luar seluar. "Nakal. Dah keras." ujarnya. Aku melemparkan senyuman kepadanya. Lantas aku melurutkan pakaianku. Tanpa seurat benang aku merebahkan diri di atas Numa. Kami mula bercumbu. Numa memelukku erat seakan takut aku akan terlepas dari dakapannya. Dia melepaskan bibirku. "Cepat la. Jolok. Jolok." rengeknya manja. "Hey. Sabar la dulu." kataku. "Alaaaa. Dah denyut dah niii. Cepatlaaa." balas Numa. Dia seakan hilang akal dan hanya mahu disetubuhi secepat mungkin bagi memenuhi nafsu serakahnya pada malam itu. Bagaikan janda kehausan sentuhan lelaki, Numa terus menerus merengek.

1. FWBWhere stories live. Discover now