Darian, "O kadın bir büyücüydü." dedi yürürken. Ona gözlerimi devirdim. "Belli değil miydi zaten?" Darian, "Evet, öryleydi." "Darian, annen nasıl bir kadındı?" Darian durdu, ve bana gözlerini dikti. "Annem... Annemi bilmiyorum ama resmini biliyorum. Annemde savaşçı ruhu varmış. Elbisesinin yanında her zaman ona hitap eden bir kılıç varmış. O kılıç hala sarayda bir yerde yanlış hatırlamıyorsam." Annesi için üzülmüştüm.
Darian, "Hatta ben o kılıcı sana vermek istiyorum." Kaşlarımı anlamayarak çattım. "Nasıl yani? Bana mı? Gerçekten mi?" Sırıtarak baktı "Evet, tam şuan bunu istiyorum." dedi. "Ama saraya gidemezsin bu çok tehlikeli." Darian, "Gözükmeyiz bir şey olmaz. Gel benimle." Ciddi miydi? Sarayın içind kılıcı çalacaktık. Ayrıca kral kardeşiydi ve bu çok riskliydi.
"Darian, dikkatli olalım, şey... Korkuyorum." Darian samimi bir şekilde tekrar gülümsedi ve sıcacık bir ses tonu çıkarttı. "Merak etme peri güzeli eğer yakalanırsak seni koruyacağım." Saraya doğru ilerledik. Saray artık çalılıkların arkasında 'Ben buradayım işte' dercesine gözüküyordu.
(Krallık)
Mistik bir havası vardı, ama Drake'nin kral olmasıyla sanki krallığa ağır bir kara bulut çökmüş gibiydi. Darian gözünde kötü bir hüzün vardı. Ona döndüm ve omzuna dokundum. "Girmek istediğinden emin misin?" Darian bana sanki üzüldüğünü göstermek istemiyormuş gibiydi, gülümseyerek bana döndü. "Evet, evet iyyim bir sıkıntı yok." Sarayın arkasından dolaştık. Arka kapıda da bir iki muhafız vardı. Sessizce kıkırdadım "Kılık değiştirsek bizi alırlar mı?"
Darian, "Muhtemelen senin Peri olduğunu anlarlar. Şimdi burda dur ve bana bırak. Sakın kımıldama!" dedi. Çok ciddiydi. "Tamam." Darian iki muhafızların yanına gitti ve onlarla konuşuyormuş gibi duruyordu. Ne söyledi tam anlamasam da iki muhafızda yere yığıldı yanıma geldi ve kolumu tutarak ikimizde koşa koşa içeri girdik. "Bunu nasıl yaptın?" Darian, "Ne diyebilirim ki, ben lanetli bir prensim gün ışığı." Darian beni kraliçenin odasına götürdü ve Drake bizi duymaması için kapıyı kilitledi.
Vay be! Kraliçe hayatını yaşıyormuş. Tam yatağın önünde kraliçenin duvarda asılı resmi duruyordu sanırım oydu. Darian benimle birlikte resme baktı.. "İşte bu benim annem..."
( Darian ile Drake'nin annesi Azelya)
"Annenin adı neydi peki?" Darian, "Azelya.." Azelya.. Tuhaf bir isimdi ama çok hoşuma gitmişti, ilk defa duymama rağmen hemde. "Darian, Azelya ne demek?" Darian, "Azelya bir çiçek isimdir aslında. Azelya başka yörelerde veya ülkelerde 'Açelya' olarak da bilinir. Ama Azelya ismi Yunan kökenlidir. Sonuçta bu diyarı Yunan Tanrıları kurdu." Azelya.. Çok makul ve güzel bir isimdi. Tıpkı kendisi gibi.. Annesi Azelya'nın potresinin tam yanında babasının potresi vardı.
(Diyar'ın Kralı Taxiarchai)
Drain, "Buda babam yani Kral Taxiarchai" dedi gözlerini potreden ayırmadı. "Ne garip bir isim, anlamı ne?" Drain,"Baş melek demektir. Biliyorsun ki Tanrılar ilk babamı yarattılar daha sonra annemi." dedi. "Anlıyorum." Drain, "Bak, annemi kılıcı şu kutuda" Kutunun yanına gittim. Kutuyu açtım ve evet, bu o dediği kılıçtı.
Kılıç gerçekten çok mükemmeldi. Kılıcın üstünde bir de kızıl bir taş vardı. "Bu hangi mücevher?" Drain, "O mu, o kızıl mücevher Ruby. Annemin en sevdiği mücevherdi, babam onu anneme özel olarak yaptırmış." Dedi. "Baya güzel." Drain, "Ne güzel işte, sana çok yakıştı bunu tutmak." Dedi hafifçe eğilerek. "Teşekkür ederim." Tam o sırada biri kilidi açtı ve saniyeler sonra Drake önümde duruyordu. Drain ile ben aynı anda söyledik. "Drake!" Drake, "Oh! Hayatım!" dedi kibirli ve kin besleyici bir sesi vardı. Drain, "Ona zarar vermezsin!" Drain önüme geçip beni korumaya çalıştı.
Fakat işe yaramadı elimde kılıç ile beni mahzene attı. Drain bana doğru dönerek "Özür dilerim Işık!" diye bağırdı ve onu da tam yanımdaki hücreye hapsetti. Drain, "Özür dilerim, gerçekten! Seni koruyamadım." Gözlerine hüzünlü bir şekilde gülümsedim. Gözleri dolmuştu neredeyse ağlayacaktı. "Hey, hey sorun yok. Kızmadım sana buradan çıkacağız ve herşeyi düzeltmeye çalışacağız tamam mı?" Drain'in gözlerinden yaşlar aktı ve onları sildi. "Tamam.."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yansıma ile konuşabilir misin?
Fantasía"Her tarafta neden kan var? Sevgilim, neredesin korkuyorum.."