Trecuseră două zile de când eu m-am supărat pe Max, două zile în care abia ne-am văzut, el avea de muncă aşa că eu mi-am petrecut timpul împreună cu David, cu care mă jucam mai toată ziua. Am plâns, în seara aceea am ales să dorm cu David, nu puteam să stau lângă el aşa că am ales să dorm cu fiul meu. Ceasul trecuse de ora 11 noaptea, David mâine avea şcoală dar nu dorea să doarmă, spune că dorea să-l aştepte pe tatăl lui, care plecase la o întâlnire de afaceri acum vreo şapte ore, nu ştiu ce întâlnire e asta, dar David mereu spune că pleca la întâlniri de afaceri, aşa că nu puteam să mă supăr. Eram în living, David a ales un film ciudat sau nu, a vrut unul de comedie, aşa că am făcut floricele şi am început să ne uităm la film.
- Haide, spun când văd genericul de sfârşit al filmului. Tatăl tău o să întârzie mult, iar ora ta de culcare a trecut de mult, mâine ai şcoală.
- Dar nu vreau să te las singură, spune el repede.
- Oh şi eu voi merge la culcare, spune şi îi zâmbesc încurajator.
- La mine în cameră, ca şi zilele trecute? O mamă şi un tată nu dorm împreună?
- Sigur că nu voi dormi cu tine, am vrut doar să dorm cu ţine două seri, te-a deranjat?
- Nu, dar vrei să-mi spui ceva?
- Dacă după ce-ţi răspund te duci la culcare? Îl întreb şi îi ciufulesc părul în semn de joacă.
- Bine, spune apoi se uită la mine. Angel, de ce ai plâns? Mă întrebă şi eu rămân uimită, ce puteam să-i spun.
- N-am plâns, spun repede.
- Ba da, te-am auzit în camera mea, te-a supărat tati cu ceva?
- Nu puiule, sigur că nu, spun şi zâmbesc fals. Acum trebuie să dormi.
- Dar tati nu a venit acasă, protestează în timp ce pornim spre dormitorul lui.
Se spala pe dinţi iar, doar mâncasem floricele şi după ce-l sărut pe frunte şi îl învelesc, să nu-i fie frig. Închid uşa şi merg spre living, trebuia să curăţ acolo unde făcusem mizerie, nu era corect pentru servitoare pe care se pare că o aveam, da, dădusem de ea aseară, când mă strecuram prin casă, îmi era foame. Strâng floricele şi castronele, le spăl şi le las pe uscător apoi după ce aranjez pătura merg spre dormitorul lui Max. Aveam să dorm în această cameră, bineînţeles că aveam să o fac, numai că nu în pat, o să-mi aranjez un mic culcusi lângă perete şi am să dorm acolo, nu doream în living, ar fi fost aiurea şi nici într-o altă cameră, era mai bine aşa. Deschid uşa dulapului şi iau de acolo două paturi şi o pernă apoi după ce-mi fac culcuşul mă aşez în el şi adorm.
Aud o duduitură care mă face să tresar şi să privesc speriată ceasul de pe noptieră. Era trecut de miezul nopţii, cu patru ore deja şi ceea ce mă speria era că acum venise Max acasă. Eram tristă, că eram certaţi dar ştiam că pentru el nu conta, nu puteam să fac ceva ca să-l fac să conteze. Îmi închid repede ochii când văd uşa dormitorului deschizându-se şi încerc să nu mă mişc, poate nu-şi va da seama unde sunt.
- Ah la naiba, îl aud cum spune şi îl văd cum se trânteşte pe pat. Unde naiba o fii.
Îl văd cum începe să se dezbrace, se pare că nu mă văzuse ceea ce mă făcea să răsuflu uşurată. Parfumul lui deja umpluse camera şi deşi mirosea şi a alcool, mirosul lui era mai puternic decât restul mirosurilor. Îl văd cum se trânteşte în pat, pe spate şi în câteva clipe începe să scoată nişte sunete, se pare că adormise. Îmi înghit ochii şi mă las cuprinsă iar de somn.
*
Deschid ochii clipind din cauza lumini care intra pe fereastră, se pare că uitasem să trag blestematele alea de draperii. Privesc în faţa mea şi înghit în sec, ea era acolo, dormea pe podea învelită ca într-un cocon, se pare că n-a mai dormit în camera fiului meu, a ales să doarmă aici dar pe podea. Acum trei zile s-a supărat pe ceva, nu ştiu sigur pe ce doar ştiu că a făcut-o şi de atunci n-a mai vorbit cu mine, pot spune că s-a ascuns de mine în tot acest timp aşa că am lăsat-o să se liniştească, nu doream să agravez situaţia ştiind că eu nu pot face nimic. Mă ridic din pat în linişte, dormea prea bine şi ceva-mi spunea că în ultimele zile nu prea a făcut-o şi ies din casă pe bâjbâite. Ceasul era ora opt, se pare că s-a dus şi faptul că ea v-a merge la şcoală astăzi. Intru în bucătărie şi zâmbesc când îmi văd fiul mâncând micul dejun în timp ce Violet, servitoarea noastră spala vasele.
- Bună dimineaţa, spun şi mă aşez la masă lângă fiul meu.
- Bună dimineaţa tati, spune cu gura plină de cereale.
- Ce ţi-am spus eu despre vorbitul cu mâncarea în gură?
- Scuze tati, spune el după ce înghite mâncarea. Unde este Angel?
- Doarme, spun şi îi zâmbesc lui Violet când îmi pune cană de cafea în faţă. De ce nu eşti la şcoală?
- Nu m-am simţit bine, spune şi eu îmi dau ochii peste cap, ştiam că era bine dar probabil nu dorea să plece de lângă Angel, parcă era vrăjit de ea.
- Atunci poate ar trebui să mergem la doctor? Îl întreb şi el face ochii mari, nu-i plăcea când mergem acolo.
- Nu, acum mă simt mai bine, spune şi ia încă o lingură din mâncare. Tati, să ştii că sunt foarte supărat pe tine.
- De ce? Îl întreb cu interes, poate el îmi spunea de ce Angel era aşa.
- A plâns când a dormit cu mine. Ai promis că nu o s-o superi.
- Oh, spun şi îmi beau cafeaua.
Nu înţelegeam de ce a plâns, la naiba nu ştiu despre ce naiba era vorba şi asta mă enerva foarte tare, pentru că nu ştiam de ce era aşa de supărată, jur că nu făcusem nimic rău. Îmi iau telefonul din geantă care se pare că apăruse pe canapea şi după ce vorbesc cu prietenul meu oftez.
- David du-te şi fă-ţi bagajele, mergem la fermă.
- Iei, vine şi Angel cu noi?
- Sigur că vine şi ea cu noi, spun şi merg spre dormitor.
*
Mă privesc în oglindă din cameră, aveam pe mine doar o pereche de chiloţi cu nişte căţeluşi pe ei, erau destul de drăguţi şi erau ai mei, aşa că nu mă simţeam rău pentru că-i purtăm. Tip şi trag de pe pat halatul încercând să mă acopăr când uşa camerei se deschide pe ea intrând Max că o vijelie. Se uită la mine câteva clipe, la fel ca şi mine, deşi ochii mei clar erau bulbucaţi din cauza surprizei. Merge spre dulap şi începe să caute prin hainele mele aruncându-le pe toate pe podea sau pe pat, unde nimerea. Ştiam ce vrea să facă, mă dădea afară din casă, dar putea măcar să-mi spună mie, eu mi le-aş fi strâns.
- Ce faci? Îl întreb pentru că nu înţelegeam nimic.
- Ce ţi se pare că fac?
- Mi se pare că mă dai afară din casă, de ce nu mi-ai spus. Pot să mi le iau singură, nu trebuie să fie aşa.
- Să te dau afară din casă, despre ce naiba vorbeşti acolo?
- Dacă nu faci asta, atunci ce faci?
- Bagajele.
- Unde? Întreb uşor.
- Vei vedea când ajungem acolo, spune şi merge în dressing de unde vine cu alte haine şi o geantă mare. Nu sta acolo ca o neghioabă.
- Nu trebuie să mă jicneşti, îi spun nervoasă. Şi n-am spus că merg cu tine.
- Nu ţi-am cerut părerea, ţipă el la mine şi ceva din vocea lui m-a speriat.
Am început să împachetez toate lucrurile pe care el le aruncase pe jos şi să le pun în geantă, făcând la fel şi cu ale lui. David era gata, ne spusese că ne aşteaptă în living, asta pentru că eu eram pe jumătate dezbrăcată iar Max, ei bine el era foarte nervos. Speram din toată inima că acolo unde vom merge să fie mai bine, pentru că îmi era frică de el, frică că v-a ajunge să-mi facă rău aşa cum am crezut de la început, frica aşa cum fratele meu a crezut că el nu este potrivit de mine. Ştiam că nu avea să-i facă rău fiului lui, îl iubea prea mult, dar pe mine m-ar răni, doar în fata ochilor lui eram doar o neghioabă.