" bana burada ki sınıf ayrımından bahsedersen çok sevirim bildiğim kadarıyla bazı ateş büyücüleri ejderha yada anka kuşuna dönüşebiliyor. Ama bunun kesinliğinden pek emin değilim .sonuçta bildiklerim babamın anlattığı efsanelerden ibaret o kadar"
" baban her kimse efsaneler konusunda epey bi bilgiliymiş. Evet, bazı soyluların ejderha ya yada anka kuşuna dönüşebildikleri doğru. Ancak bu öyle her soylunun yada büyücünün yapabileceği bir şey değil. Şöyle ki bu yetenek genelde atalarından geçen bir şeydir. 8 lordun hepsi ejderhaya dönüşebilir mesela . Kraliyet üyeleri de öyle, bir de muhafızlar ve askerler var tabi. Onlar lordlar yada kraliyetten kişiler gibi büyük ve güçlü ejderhalara göre boyut ve güç bakımından daha yetersizdir. Ancak zekaları oldukça keskindir. Küçük bir olasılık ama eğer gerçekten çok güçlü bir ateş büyücüsüysen ejderhaya dönüşebilirsin . Ama dediğim gibi bu oldukça küçük bir olasılık.
Anka kuşu şekline gelirsek ister soylu olsun ister zamanının en güçlü ateş büyücüsü hiçbiri anka kuşu olamaz . Anka kuşu ejderhalar efendisi ve onun varisinin özel şeklidir. Ben bir muhafızım ve savaşlar sırasında kral valtor un pek çok kez o şekli aldığını gördüm . Dürüst olmak gerekirse efsanevinden de öteydi." yani anka kuşu özel öyle mi"
" kesinlikle öyle . Bu diyarda bir anka kuşu görme olasılığın bir tek boynuzludan daha azdır. Ayrıca krallığımız simgesinin bir ejderhanın ağzından alevlerle birlikte çıkan bir anka kuşu olduğu düşünüldüğünde bizim için de oldukça değerlidir"
" peki söylendiği gibi ejderhalarla konuşabiliyor musunuz"
" maalesef hayır. Sıradan halktan , muhafız yada soylu hiçbiri ejderhalarla konuşamaz. Tabi ejderhalar efendisi ve varisi başka, onlar ejderhalarla bir bütündür. Hatta sarayda nöbet tuttuğum bir gün kral valtor un bir ejderhayla saatlerce konuştuğuna tanık olmuştum. Gerçi benim tek anladığım kükremelerdi ya"
" sabahtan beri efendi ve varisten bahsediyorsun iyi hoşta eminim ejderha efendisinin pek çok çocuğu oluyordur. Bu durumda varis nasıl seçiliyor ki?"
" varisi efendi yada bir başkası seçmez kristal göl seçer. Efendi tüm varislerini alıp göle götürür . Ancak varislerden sadece biri gölü görür ve ona girer . Göle girdikten sonra ise değişim başlar. Varis hangi ejderha sınıfındaysa saçları , gözü ve teni o sınıfın özelliklerine göre değişim gösterir. Son olarak varisin kolunda siyah , efsanevi kılıç sefros u saran bir ejderha ve ejderhanın etrafında süzülen bir anka kuşu belirir.efendi öldükten bir ay sonra varis taç giyer ve yeni efendi olur"
" bi dakika sınıflar da nedir"
" ejderhaların 7 sınıfı vardır. Bunlardan 3 u alfa sınıflar , kalan 4 ünden 2 si yardımcı sınıf , diğer ikisi ise sıradan sınıftır.3 alfa sınıf, yıldırım, ateş ve buz diye ayrılır. Boyut ve güç bakımından en iyi ejderhalar bu ejderhalardır. Yardımcı sınıflar alfaların hizmetkarlarıdır. Bu iki sınıftan birinde ki ejderhaların güçleri bulunurken diğerlerinin bulunmaz. Alfalara göre ufak tefektirler. Son olarak sıradan sınıflardan biri uçmak dışında bir şey yapamazken diğeri uçamaz bile. Büyüklükleri değişen ejderhalardır. kraliyet ailesi alfa kesimindendir. Bu yüzden bir varis göle girdiğinde dönüştüğü ejderha buz, ateş yada yıldırım cinsi olur.onlara göre daha alt sınıfta olan soylular yardımcı sınıf, çok nadir olarak halk arasından ejderhaya dönüşen ateş büyücüleri ise sıradan sınıf olarak tanımlanır. Tabi birde normal ejderhalar var . İnsan değiller yada dönüşemiyorlar. Bildiğimiz normal ejderhalar işte"
" etkileyici. Peki sabahtan beri bahsettiğin 8 lord ne oluyor"
" kralın kaybolması yada şu anki gibi bir varisi olmadan ölmesi durumunda 8 lord ateş ormanı ve hedok krallığının yönetimini dev alır. Eğer kralın kimsenin bilmediği bir varisi varsa diye yaklaşık 20 yıl beklenir ki eğer öyle biri varsa o ortaya çıksın ve hakkı olanı alsın .... Eğer varis ortaya çıkmazsa bir seçim olur ve 8 lorddan biri tahta geçer.... Aslına bakarsan bu son yıl bu kış aralık ayının 6 cı gününde tam ejder bayramında yeni bir seçim yapılacak"
Şaşırmıştım. Tüm o şeyleri bana anlatırken yüzünde bir an olsun eksilmeyen o gülümseme son cümlelerinde bir anda düşmüş yerine katı , sert ve isteksiz bir ifade belirmişti.
" peki bu seçim nasıl oluyor."
Ne kadar öğrenirsem o kadar iyiydi . Böylece oyunda basit bir piyondan şah olmaya daha hızlı yaklaşırdım . Büyük ihtimalle bu anlattıklarının hepsini herkesin bildiği öylece bilgiler olduğu için anlatıyordu. Belli ki benim gibi birinin o bilgileri harmanlayıp kendi çıkarları için kullanıcağını düşünmüyordu. Ahh şu büyücüler yüzlerce yıl yaşıyorsunuz belki de binlerce ama hala her şeyin güç olmadığını öğrenememişsiniz"
" seçim konusunda herkes adildir. Tüm ateş büyücüleri ve hedok krallığı sakinleri oy verebilir."
Demokratik düşünce ha güzel birilerini manipüle edebilicek olmak işime yarar
" anlattıkların için teşekkürler. Kalan şeyleri zamanla kendim de öğrene bilirim şimdi rica etsem beni şu lordların yanına götürür müsün"
" elbette . Ama uyarmadı deme o 8 lord insanları pek sevmez"
Hımm demek öyle peki o halde sevmesinler nasılsa zamanı geldiklerinde tüm kibirlerini onlara yutturmanın bir yolunu bulurum
" anlıyorum ama neden tek ejderha krallığı siz olmanıza rağmen çoğu zaman çoğul konuşuyorsun"
" tek ejderha krallığı hedok krallığı değil ki. Zyrx ve krans krallıklarıda ejderha krallığıdır. Hedok krallığı ateş , zyrx yıldırım ve krans ta buz ejderhalarıyla doludur"
Bingo işte bu bilgi kesinlikle işime yarar. Hımm zyrx ve krans hakkında daha çok şey öğrenmeliyim eğer onlar olası düşmanlarsa her bilgi tanesi işime yarar
" son bir soru. Mesela bir yıldırım ejderhası buzla yada ateşle birleşirse ne olur. Doğacak çocuk ne tarz güçlere sahip olur"
"Hım iyi soru ancak bunu bilmiyorum böyle bir şey daha önce hiç olmadı"
Demek hiç olmadı ha .... Her neyse cevap yoksa onu bulmam gerekecek
Adım adım ilerledik uçan adaların tam altına gelmiştik. Gölgenin serinliği yüzüme vuruyor , saçlarım gürleyen rüzgarda savruluyordu.Bir anda ayaklarımın yerden kesilmesiyle göğe doğru uçarken çoğu adadan duyulduğuna emin olduğum nir çığlık attım...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ejderha nın gizemi (DÜZENLENECEK)
FantasíaEfeyla nın iki tarafı vardı . Bir tarafta insanlar diğer tarafta ise tüm sihirli canlılar yaşardı . Aklı yerinde olan Kimse bu iki tarafı ayıran sınırı geçmez buna da cürret etmezdi . Zira sınırı bir kez geçen asla geriye dönemezdi . Sıradan bir ins...