sampai sahaja di cafe tersebut, kitorang terus pilih seat yang ada 4 kerusi sebab Miera ni nak letak bag tangan dan barang dia kat kerusi lagi yang kosong.
"kaien, kau nak order ape? akak nak order ni.."
tanya Miera dekat kaien."tak kisah" jawab keien ringkas...
"Nina pula?" tanya Miera lagi..
"ermmm... Nina tak kisah Miera apa apa pun okey" aku jawab biasa..tak dry eh tak drysemasa Miera memilih makanan dan minuman yang dia mahu, sambil-sambil tu aku melihat talefon aku manalah tau ada notification masuk...sedar tak sedar aku terpandang muka kaien yang sedang termenung dekat aku.
eh mamat ni asal termenung dekat aku?
aku ade buat salah ke? takde la....cara dia pandang aku tu macam nak bunuh aku je..
aku pun pandang la dia balik...ups ter eye contact...mungkin dalam 10 saat macam tu kitorang eye contact..aku tak sedar sebenarnya yang aku tengah pandang dia...dah dia tenung aku,aku tenung la balik.*kleck*
*pranggg*"ahhh" jerit Nina kesakitan.
bunyi pinggan kaca yang jatuh disebelah aku kerana pelayan itu terjatuh tergelincir , mungkin sebab lantai licin kot,tapi takkan la tak ada papan warning?..kaca-kaca yang kecil-kecil itu masuk ke dalam biji mata aku....
"auchh..sakit" bisik aku pelahan sambil menutup mata aku dengan tangan kanan.
"EHHH NINA AWAK OKEY KE" jerit Miera sambil memegang kepala aku...
"WOI MATA MANA MATA?! KAU BUTA KE ADA ORANG KAT SINI!!?" kata Miera memarahi pelayan yang jatuh tadi dalam keadaan yang marah...
aku malu sebab makanan di dalam pinggan kaca itu tertumpah di baju aku, sudah la panas lauk yang pelayan itu bawa...dah la baju aku warna putih lepas tu makanan tu pulak berkuah pula...semua orang pandang kearah aku...
*murmur*
*murmur*tanpa aku berfikir aku terus keluar dari cafe itu dan berlari menuju ke tandas awam yang berdekatan di cafe mall itu....
"sial."
aku tercarut sampai air mata aku menitis....
"ape aku nak b..buat n..nii.., sem..semua dah kotor..menyesal tkde guna."
aku menangis tersedu-sedu kerana malu dengan apa yang terjadi tadi...
"basuh jela.rambut aku dah basah sebab kena kuah tadi..aduu...malang nya nasib aku.."
aku menagis tak henti-henti di dalam tandas itu...
malu ada...
sakit ada...
semua sakit perit ada..selepas sahaja aku bersih kan bahagian yang kotor, aku terus keluar tandas dengan basah-basahnya..
tiba-tiba
"nah, tuala...pakai,lap muka kau tu,nanti orang ingat apa pula kau nangis-nangis ni..dah-dah, nanti aku belikan baju or dress baru kat kau"
suara garau yang muncul di sebelah pintu tandas perempuan."....kaien?..."
suara aku yang perlahan menyebut nama dia....
"kau buat apa kat sini?mana Miera..akak kau?" aku bertanya sambil mengelap muka aku dengan tuala yang diberi oleh Kaien.
Kaien tak berkata apa.Dia terus membuka jaket yang dia pakai lalu dia menutup badan aku yang basah..."Kaien...takyah la...sikit je ni-"
belum sempat aku menghabiskan ayat aku, dia terus memotong ayat aku.
"ah..takde-takde..kau pakai je baju aku, kita lari kat mall yang hujung sana tu..."
jawab Kaien pantas sambil menarik tangan aku ke kedai tersebut...*dalam mall*
"Nina..baju ni sesuai dengan kau,pakai la" kaien menunjuk baju yang dipilih oleh kaien untuk Nina sambil tersenyum...
lain macam la mamat ni..tadi diam,sekarang ceria... apa-apalah.."ouh..okey..aku pergi tukar sekejap tau.."
jawab aku sambil mengambil baju yang dipegang oleh kaien..."kau tukar baju,aku pergi bayar." kata kaien lalu dia terus pergi ke kaunter.
aku pun terus la tukar baju kat bilik persalinan baju
...herm..boleh tahan lawaaa...
*rm12k*
.....
"EHHHHH?!"aku terdiam apabila melihat harga baju yang kaien pilih...
"wowowo...mahal-mahal nak gi mana beh..." kata Nina sambil menyelak baju tersebut...
aku mengintai di pintu bilik persalinan...aku melihat kaien sedang menunggu aku di kerusi sambil meminum secawan kopi..."aduhai, baju..baju..apasal kau ni mahal sangat..kain kau diperbuat dari berlian ke apa?"... aku terus keluar dari bilik persalinan baju itu dan terus menuju ke tempat duduk kaien...
"weh kaien aku dah siap." kata Nina.
"......"
kaien hanya dia. dan terus menarik tangan aku keluar dari mall itu ...
"woi,kaien..kau okey tak" tanya aku berkerut dahi....
"a..aku o..key jee..."
jawab kaien tergagap-gagap..apahal la dengan dia ni?
ke sebab tadi?NEXT CHAPTER?
(ONDEWE)
HALUU GUYS KALAU SALAH TYPE NAMA ITU ABAIKAN SAHAJA LYNA OR LYLYNA CUZ THAT WAS MY FIRST NAME IDEAS FOR NINA ANGEL 😌
NOT THE BEST BUT I TRY
YOU ARE READING
DOUBLE DATE?
Исторические романыa woman who has two boyfriend S1 female hunter.more about her? read yourself>•< update setiap Random muah 💋 just a random story meh