Nina menyiapkan barang sekolah kerana dia Masih lagi sekolah.Dia menyiapkan kerja sekolah yang bertimbun kerana dia suka menagguh kerja sekolahnya pada hari cuti.
"Haiihh...banyaknya kerja sekolah...kenapa la sejarah ni banyak sangat nota penting?padahal bukannya wujud pun sejarah ni!"
merungut Nina sambil membelek buku tulis sejarah.
Manakala Abang Adam menyiapkan assignment dia sebelum pukul 12.00 mesti kena hantar."Alaa,rilek la,siapa suruh kau tangguh kerja tu dah tau esok ada subjek tu."
Katanya si Abang Adam sambil mengusap kepala Nina dari tepi meja.Meja belajar Nina dan meja assignment Adam bersebelahan sahaja,jadi senanglah mereka mahu berborak atau berkongsi barang."Alaa bang...ummi dah takde ayah dah takde,tak boleh ke adik berhenti sekolah?" Nina memeluk tangan abangnya dengan manja.
"hmmm...tak bole." balas Adam sambil menolak kerusi adiknya kembali ke tempat asalnya.
Nina pouts*
"hmp!nyenyenye.""Nina jangan sampai abang tidur luar,biar Nina sesorang." Adam mengugut Nina sambil menarik rambut Nina dengan perlahan.Nina tergemam dan memeluk erat badan abang Adam supaya dia tidak meninggalkan Nina keseorangan.haihh dengan abang pun dah bersweet,aku bila lagi.
*Jam 12:56 malam
Adam telah menyelesaikan kerjanya lalu dia menutup laptop yang berada di depannya dan mengemas barang-barang lain.
*Adam menoleh ke arah Nina
"hmm?"
*Nina snore*
*Adam giggles*
Adam berbisik perlahan di telinga Nina yang sedang tidur di atas meja belajarnya.
"orang yang paling abang sayang adalah orang yang tengah abang bisik ni,untung abang dapat adik macam Nina,manja,comel, cantik pulak tu,kalau Nina hilang mungkin abang Adam ni meroyan tak tentu arah,jangan tinggal abang tau 'sayang',goodnight."
*chu *
∧,,,∧
( ̳• · • ̳)
/ づ♡ I love you.Abang Adam mencium dahi Nina lalu dia menutup badan Nina dengan selimut Nina dan dia terus berbaring di atas katilnya terlelap.
*keesokkan hari*
"haluu abangg!gudmorning abang kesayangan angel."
Nina melompat ke badan abang Adam lalu mencium pipi Adam. Adam membalas ciuman Nina berganda-ganda dan memeluk Nina dengan kuat.Nina berasa sangat senang dan terasa sangat disayangi oleh abangnya.
"abang,kita breakfast apa harini~."
"harini kita tak sarapan sebab abang tengok angel abang dah kenyang dah."
Adam mengusik Nina sambil menggaul sup ayam di dapur."hermm...kalau macam tu, Angel dah kenyang sebab tengok muka abang Adam yang hencem ni!"
*he's blush
Abang Adam menggigit pipi Nina dengan kuat."oww! sakit la abang!!takmau la gigit angel,baru je make up tadi!"
*Nina pout and she bite him."ow..ow..okok dah tak gigit dah,pergi duduk pakai kasut sana,biar abang masukkan bekal angel." Kata Adam sambil memasukkan sup ayam itu ke dalam bekal makanan.Nina mengganguk dan beredar dari dapur terus ke depan rumah lalu memakai kasut sekolahnya.
Selepas sahaja selesai,mereka terus bergerak ke sekolah,sampai sahaja ke sekolah,abang Adam menghantar Nina ke depan gate sekolahnya dan terus bergerak ke college dia.
"bye abang I lope u so much!
Muahh!""bye angel lope u too!"
selepas sahaja abang Adam berdedar dari situ, Nina terus masuk ke sekolahnya dan bertemu dengan kawan baiknya,Kaila.Belum sempat dia menyapa kawannya,ada seorang lelaki bergegas lari dan terlanggar Nina sampai jatuh."aduh!woi jalan tengok depan-…" Nina terdiam kerana dia melanggar seorang lelaki yang menutup mukanya dengan mask,nina takut kalau lelaki ini mengeluarkan pisau, negative naw pemikiran perempuan ni...
"sorry,tak sengaja langgar,aku nak cepat ni,sorry eh!"lelaki itu meminta maaf dekat Nina dan terus beredar dari situ sambil membawa beg galas yang berwarna hitam di bahunya.
"....macam kenal suara tu,tapi kat mana eh?"
YOU ARE READING
DOUBLE DATE?
Ficção Históricaa woman who has two boyfriend S1 female hunter.more about her? read yourself>•< update setiap Random muah 💋 just a random story meh