"MA AI KAIEN,SEJAK BILA KAU JADI PEREMPUAN NI?!"
jerit Alif yang terkejut melihat Nina.Dia menyangkakan yang Nina itu adalah Kaien."Aishh..sakit telinga aku bongok! kau telan mic ke bang@ng?" Ujar Rizze kepada Alif lalu dia menumbuk perut Alif.
"apa masalah kau hah? suka sangat pukul orang?"-Alif
"Tak,yang kau tu asal jerit macam orang sebelah kau ni pekak?"-Rizze
"chill la der, nak gaduh pergi pantai."-Zaydien
"Pala bapak kau gado kat pantai." -Rizze
"HAHAHAH ! pantai!! belajar mana Zayd main pantai ! HAHAH !" -Ozzy
"Dah habis borak?"
Kaien yang berdiri di belakang Nina sambil kedua belah tangannya di pinggang.
"hmm?" -Nina
"lah..sejak bila kau ada awek ni Kaien?" -Aliff
"buat apa aku nak bagitau?
kau bukan penting."- KaienAlif terjatuh apabila mendengar kata-kata yang keluar dari mulut Kaien.
"Ouh sampainya hati--" -Alif
"bising ah kau. jom ah masuk. tinggal budak ni kat sini."-Rizze
semua lelaki itu masuk ke dalam rumah Kaien dan meninggalkan Alif keseorangan...manakala Ozzy mengejek Alif dari belakang.
"Atotototo...Sian dia HAHAHA .... dah la jom masuk. kau nak ke tidur luar?" Alif yang duduk tadi berdiri pantas dan berlari masuk ke dalam rumah. Ozzy hanya mampu mengelengkam kepalanya lalu menutup pintu.
*ruang tamu.
"........."
sunyi seperti tiada roh yang berada di situ.
"hmm?..haihhh Kaien, sejak bila kau bawak perempuan masuk rumah kau? " ujar Ozzy menatap mata Nina.
"sejak semalam."
"aik? tak bagitau pun? "
kata Zaydien menggaru kepala yang tidak gatal."is it necessary?" Kaien menjelingkan mata ke arah Nina seolah-olah dia tidak mahu lagi dengar soalan yang keluar dari mulut kawannya.
"tak relax la korang ni, member nak berpartner biar ar.." Ujar Rizze seolah-olah dia tahu perangai Kaien membenci apabila menandakan soalan kepada dia.
"korang buat apa datang sini?" menyampuk Nina yang duduk di sebelah Kaien sambil memegang tangan Kaien dengan erat kerana dia takut jikalau kawan-kawan Kaien ni tidak baik.
Alif yang dari tadi termenung dekat mata Nina yang membuatkan Nina rasa tidak selesa sampaikan Kaien perasan yang Nina menarik baju Kaien senyap-senyap menandakan Nina tidak selesa Ada yang memerhatikan dia.
"kau nak aku cungkil biji mata kau ke.usha awek orang?" Kaien menatap mata Alif dengan tajam.
"takde la.aku still pelik,asal perempuan ni lawa sangat--"
*plak*
"kau kalau tak buat hal tak sah,Ada yang kena tanam kejap agi." Ujar Rizze menampar belakang badan Alif dengan shadunya bunyi.
"btw yang tadi kau tanya kitorang buat apa kat sini tu sebab kitorang ada benda nak bincang dengan Kaien."
jelas Rizze kepada Nina. Nina hanya mengangguk tanda faham."kalau macam tu... Kaien, Nina naik dulu la..." ringkas Nina lalu bangun dari sofa.
belum sempat dia menuju ke tangga untuk naik ke tingkat atas, Kaien memegang tangan Nina,dia menahan Nina supaya Nina berhenti berjalan.
"just sit here, listen to my discussion with them." ujar Kaien menarik Nina duduk di peha Kaien.
"Kaien! malu la gila!!aku duduk sebelah kau je!" Muka Nina memerah kerana kawan Kaien memerhatikan gerakkan Nina dari tadi. Nina hanya mampu berdiam dan menoleh mukanya ke atas siling.
"Nina,look at me not the sailing." Kaien memegang dagu Nina lalu dia menolehlan pandangan Nina ke arahnya.
Nina tergemam.dia menatap mata Kaien sahaja,tidak boleh berpaling ke arah lain.manakala yang lain...
"korang jom terjun bagunan" -Alif
"taknak aku nak terjun sungai." -Ozzy
"korang nak aku tanam korang tak? nak mati sangat an?" -Rizze
Zaydien hanya mengelengkan kepala.penat melayan dua ekor yang perangai kebudak-budakkan.
"so...semua dah ada cuma dia je takde. Jom la start."
Zaydien mengeluarkan 2 surat dari fail berwarna hitam lalu dia meletakkan di atas meja."Ni je yang kau dapat?" Kaien menanya dengan nada yang baran. Zaydien hanya mampu menundukkan pandangan.
"kau?"
"hah?aku?......arrrmm... dapat tu dapat tapi...-"
"tunjuk jela hanat."
"nah,dapat...satu...je.."
Ozzy menelan air liur dan kepalanya berpeluh akibat takut Kaien mengamuk."haih...asal korang buat kerja tak pernah clean?"
Kaien mengeleng kepala perlahan."aaa...aku dapat 5!"Alif yang tiba-tiba menyampuk mengangkat kertas letakkan di hadapan Kaien.
"mana kau dapat maklumat ni?" Tanya Kaien pandang Alif dengan tajam.
"aku kan buat kerja dengan Rizze,komfem ah dapat banyak." Terang Alif muka bangga.
"ceh.kau setakat report buat ape?" Rizze menjeling.
"esok Rizze dengan Ozzy satu club.Alif dengan Zaydien satu club.buat kasi clean.aku nak lebih dari 10 paper." Jelas Kaien.
"kau dengan?" -Alif
"Aku dengan dia."-kaien.
Alif mengganguk tanda faham."Kaien...korang bincang ape" Bisik Nina ditelinga kanan kaien. "Nanti aku bagitau" Jawab kaien ringkas.
"mamat lagi sorang tu kau lepaskan ke?" Ozzy menanyakan soalan dekat Kaien yang sedang berbisik dengan Nina."for what? esok dia tak report dia yang kena."
Kaien serius memandang Ozzy."dah lah aku gerak bilik dulu. bincang pasal ni dah settle kan. " Kata Rizze sambil menguap.Kaien hanya mengangguk tanda perbualan mereka tamat di situ sahaja.
"kitorang pun nak masuk bilik.cau" -Alif
"okey"
YOU ARE READING
DOUBLE DATE?
Historical Fictiona woman who has two boyfriend S1 female hunter.more about her? read yourself>•< update setiap Random muah 💋 just a random story meh