part 2

14 5 0
                                    

"Haaa...haa...haa..."
"woi! dah dapat belum dokumen betul tu?" Ozzy berlari laju meninggalkan pegawai dibelakangnya sambil berkomunikasi dengan Rizze.

"Dapat!" Ujar Rizze berlari ke tangga kecemasan.

"Alif ?"

"Yezzap." Alif dari bilik VIP ketua Yoibun telah mendapat 3 dokumen sebenar dan 1 dokumen palsu. Alif bergegas memasukkan dokumen tersebut ke dalam beg sandang berwarna hitam dan berlari pecut menurun tangga kecemasan.

"B4ngang la...lama lagi ke aku kena main kejar-kejar dengan diorang? penat la lari..." Ozzy merungut sambil berlari zigzag mengelak serangan pistol pegawai Yoibun.Hampir 26 minit jugalah dia berlari tidak berhenti.

"Ozzy,aku dah masuk kereta.kau pecut lari sini."
Ujar Alif menutup pintu keretanya dan mencampak beg ke belakang seat.

"Ha?bom? Kaien nak aku bom ke?" Ozzy yang berlari hampir sampai ke pintu keluar terlihat 3 bom di depan pintu ternyala, Ozzy yang sedar ternampak bom tersebut terus dia mengeluarkan remote kawalan jauh khas untuk BOM dan menekan remote tersebut.

Pov Kaien n Nina sebelum kejadian;;

"Kaien..lama lagi ke?"
Ujar Nina mengusap kepala Kaien.

"Belum. benda tu bukan senang~"

"Hmm..bosannya~~ Takde lawan-lawan ke?"

"Kau nak ke?"
"NAK!" Nina melompat turun dari motor melihat kaien dengan teruja.

"Alahai minah ni, tunggu la nanti~" Kata Kaien sambil menaip sesusatu di laptop nya.

"When?!" Ujar Nina pandang Kaien dengan tajam.

"Next year." Kata Kaien ketawa kecil.

"Ishhh...sudahlah!" Nina mencebik.

"Haih...nak sweet jangan depan aku." Harrz yang menyampah melihat karenah Dua ketul itu dari jauh.

*shingg~*

"Don't start your move."
Suara seorang lelaki bertopeng muncul dari belakang Harrz dengan sebilah pisau menghala di leher Harrz.

"Ow f*ck... what if....I want."
Harrz terus menghentak kepala lelaki bertopeng itu jatuh ke lantai lalu menyingkirkan pisau ditangan lelaki itu.

"Dang....ramai lagi kalau boleh."
"Woi Kaien! Belakang kau!"
Jerit Harrz ke arah Kaien.

"Siut.dah kantoi."
Kata Kaien menumbuk lelaki yang berada di belakannya.Terlalu ramai,jadi mereka terpaksa berundur.

"Uuu...ada peluang--" -Kata Nina melihat gangster itu dengan mata yang bersinar.

"Nina naik cepat.Kita blah dulu." Ujar Harrz menghidupkan enjin motor.

"ARGHH!!! aku nak lawan!"

"Tak boleh woi! ramai gila!"
Ujar Harrz menahan tangan Nina.

"Nina, listen to me, just a little wound on your body, I'll kill you." Bisik Kaien di cuping telinga Nina.

"Sh*t. Okey!" Kata Nina pasrah.

"Good girl. Harrz,take care of her." ujar Kaien memeluk baju Harrz. Harrz mengangguk faham.

"Korang gerak dulu. aku back up belakang."
Kata Kaien mengeluarkan pistol.

"we Harrz. Macam mana dengan yang lain"
Tanya Nina sambil memakai helmet.

"pandai-pandai la diorang service."  harrz dan Nina terus berangkat meninggalkan tempat itu.

POV END;;

*klik. 10 sec*

"lantak la. hidupkah je lah.bukan bangunan aku pun." Ozzy terus melepasi pintu keluar dan menekan BOM itu terus meletup mengelilingi bangunan itu.

Ozzy terkejut kerana dia fikir hanya ada 3 bom sahaja.malah ada di merata tempat di kelilingi bangunan itu.

"Ozzy! cepat! nanti Geng Yoibun sampai !" Jerit Alif membuka cermin tingkap belakang.

Ozzy terus masuk meloncat melalui tingkap pintu kereta belah belakang dan Alif terus memecut laju beredar dari situ.

..........5minit...

"Kaien,aku bom tempat tu.
dengar tak?" Ujar Ozzy menggunakan earbuds di telinganya.

"...........bzzz"

"Tak jawab pulak jantan ni."
Ozzy mencampakkan earbuds seat belakang.Ozzy Cuba mendail number Telefon Kaien,malangnya dia tetap tak angkat.

"relax la...dia sebuk ngan awek ler tu~~" Kata Alif mengusik Ozzy.

"Shib4l!" Terjerit Ozzy menghentak tingkap.

"santai la b0d0h. Dia tak angkat call je kot. cermin tu Mahal kot." Ujar Alif kepada Ozzy.

"Kau kalau takde Zaydien macam ni eh? kenapa? kau ingat kalau jantan tu ada dengan kau.aku tak boleh tendang 0tak kau?"
ujar Ozzy mentonyoh kepala Alif.

"Iye la Ozz~" Ujar Alif malas mahu bergaduh.

"kau kalau dah marah semua benda nak hentam. cermin aku tu baru je siap repair sejak Rizze pecahkan guna kepala Geng Yuibon."
bebel Alif dalam hati.

Selepas sahaja mereka sampai rumah,Ozzy dan Alif jejak kaki masuk ke dalam rumah dan melihat semua orang terduduk merenung dokumen yang terletak di atas meja depan dengan sofa.

"Pahal ni?" Tanya Alif sambil membuka kasut.

"Fail palsu." Jawab Zaydien ringkas. Alif hanya mengangguk tanda faham.

"Sorry Kaien.aku Salah ambik... sepatutnya benda tu ada dalam kotak tu.."
Ujar Rizze serba Salah.

"Takpe. Benda dah jadi."
Kata Kaien menepuk bahu Rizze perlahan.

"ouhh...eh jap,aku ada 3 dokumen sebenar la."
Ujar Alif mengeluarkan Dokumen tersebut.
Kaien yang duduk di sofa bersilang kaki terus terbangun dan pergi ke arah Alif.

"Bilik mana kau ambil benda ni?" Tanya Kaien memegang dokumen itu.

"Bilik VIP." Jawab Alif ringkas.

"Hah?!"


CICICICICIP!!!

KALAU TERSILAP BAHASA OR AYAT PERKATAAN KER MAAF LA YERR!!SAYANG KORANG YANG BACA SAMPAI SINI

DOUBLE DATE?Where stories live. Discover now