night club discussion

19 5 0
                                    

"Hah?!" -Kaien.

"Yaa...VIP room....Why?"

"Bukan ke bilik tu lock?"-Zaydien

"kau kan yang duduk kat security room? buat tak tau pulak."-Alif.

"Kau pergi mana tadi, Rizze?" Tanya Ozzy membuka sarung tangan.

"Aku?....aku pecut turun tangga emergency lepastu aku blah naik motor."
Terang Rizze berdiri di belakang Zaydien.

"Ceh takut la tu kena hentam dengan Ozzy." Ujar Alif didalam hati.

Kaien membuka dokumen itu dan terdapat beberapa kertas yang berada di dalam dokumen tersebut. Dia terus membelek dan membaca apa yang ada di dalam kertas itu.

"Axe azier...25 tahun...Bar club night... Jalan 574-jsd...
Hm..." Kata Kaien nada yang perlahan melihat kertas tersebut.

"Alif ambil aku punya laptop." Ujar Kaien duduk semula di sofa.

"Nah." Alif meletakkan laptop di depan Kaien.

Kaien terus menaip dan mencari semua maklumat tentang lelaki yang berada di dalam dokumen itu. Manakala yang lain juga mencari data tentang Gangster Yoibun.

*Slip*

"eh? Apa benda ni?" Zaydien terbelek satu dokumen. Alif yang duduk di sofa itu terlihat riak wajah Zaydien yang tumpu perhatian dekat kertas itu, Riak wajah Zaydien itu menarik perhatiannya untuk melihat apa yang Zaydien sedang baca.

"Zayd tengok apa?" Tanya Alif terjengket melihat kertas itu.

"Kertas Kaien tengok tadi ni,bawah ni ada tulis 'Bekas Pahlawan Yoibun', lepastu dekat satu lagi kertas ada halamat Club dekat mana Axe azier tu kerja sekarang." Terang Zaydien.

"Hm..Kalau semua maklumat tentang Axe ni ada dekat bilik VIP Yoibun... Ermm maksudnya..."

"Diorang bunuh siapa yang tarik diri dekat Geng Yoibun!"
Alif dan Zaydien menjawab serentak.

"Bunuh?" Nina yang berada di tangga mendengar perkataan 'bunuh' itu menarik perhatian dia untuk mendengar lebih lagi tentang data Axe.

"So... Axe ni mangsa diorang?" Tanya Rizze pening tidak faham apa yang jadi.

"Jangan lurus sangat. maksudnya, Axe ni pernah berkerje dengan Yoibun,tapi Disebabkan Axe ni tak suka buat kerja kotor kononnya dia tarik diri, lepastu Yoibun takut la kalau Axe report dekat polis yang Geng Yoibun penjual dadah dengan wanita atau kanak-kanak.Then,Yoibun kurung Axe dekat makmal.tapi Axe dapat larikan diri lepastu menyamar jadi nama Jake penjual Bar dekat club night.Faham?" Jelas Kaien panjang lebar kepada Rizze dan yang lain.

"Mana kau dapat semua data dia?" Tanya Ozzy yang ingin tahu.

"Haaah..semua data tu aku dapat dekat MpProf aku."
Jawab Kaien ringkas.

"Ouh...so maknanya nama dia sekarang Axe Azier menyamar jadi Jake?"
Kata Alif kepada Kaien.

DOUBLE DATE?Where stories live. Discover now