Part ¹¹

20 6 0
                                    

Selepas sahaja meredakan keadaan,mereka terus beredar dari bilik itu dan turun ke bawah.

"Ni rumah kau ke kaien?"
terbeliaknya mata Nina melihat rumah yang mewah..
*padahal rumah dia sama saiz sahaja dengan rumah ni*

"yea...rumah aku,kau sorang je tahu yang ni rumah aku,kot"

"?"
"mana kak miera?"

"Dia kat rumah family."

"owh...so this is your secret home or something?"

"yes..and this is our home in the future.."-Kaien

"?...Kaien suara kau slow laa…ulang balik,kau bisik apa?"

Kaien terdiam dan mengeluarkan senyuman sinis."Well... you'll know soon little bean sprout."

"what?! tefak bean sprout tu ape?!"Nina suka masak tapi tak tahu nama sayur,susah buat menantu perempuan ni.
*Author sight*

"dahla kaien...hantar aku balik nanti abang aku cari aku."Nina menarik tangan Kaien ingin balik cepat risau-risau la abangnye membebel dekat dia.

"Tapi Nina...abang kau dah tau kau kat rumah aku--"
Kaien pouts sadly*

Nina berhenti menarik tangan Kaien dan mata Nina tertumpu pada mula Kaien dengan bola matanya membesar.

"how...macam mana kau bagitau abang aku?"

"Err..semalam kat bilik rawatan tu,aq ada hantar kotak restock ubatan...tak tau la aku tertidur kat library sebab waktu tu aku ponteng kelas---"

"Ponteng lagi?!"

"sowwy...tapi kelas waktu tu takde cikgu,jadi huru hara macam monyet liar terlepas,bising nak mampus…lepastu sorang cikgu ni nampak aku lalu dekat laluan ke library,astu dia bagi aku kotak restock ubat,aku cakap la malas nak bawak...dia cubit aku,kurang hajar do cikgu tu,aku ape lagi tendang kaki dia astu dia jerit aaaaaaa...manja-manja gitu.."

Nina tergelak kecil saat Kaien menceritakan kejadian semalam sambil membuat demo..."HAHAHA!kenapa kau tendang dia?"

"aku ngantuk la waktu tu...aku pun tengok dia Kesian kesakitan aku ambil jela kotak tu lepastu blah"

"and...canne kau bole tidur kat library sedangkan kau kena hantar barang kat bilik rawatan?"
Nina memegang kepala Kaien dengan kedua belah tangannya.

"err...aku lepas pergi dari situ aku terus lupa aku nak buat apa...lepastu otak aku terus gerak nak ke library then tidur...zzzzz gitu"

Nina mengeluh.
"Haih..patutlaa.."
"jom la hantar aku balik."

"alaa teman la aku kat sini, sehari je angelku"
puppy eyes*

"kalau abang aku marah?"

"Don't worry.I told your brother earlier."
senyuman sinis*

Nina tidak pilihan kerana rumah Kaien dan rumahnya tersangatlah jauh untuk dia pulang,jadi...apakan daya,merana lah kau kat rumah si Kaien tu.

DOUBLE DATE?Where stories live. Discover now