Night problem.

10 4 0
                                    

"Eh?Harrz?Nina?" Rizze terkejut melihat Harrz tidur bersandar di  bahu Nina atas sofa dengan helmet di hitam sebelah mereka.

Rizze berlari ke atas tangga dan masuk ke bilik dimana tempat dia dan Ozzy tidur. Rizze pergi ke katil Ozzy dan mengegarkan badan Ozzy dengan perlahan.

"Ozzy..woi budak.." Kata Rizze berbisik perlahan mengejutkan Ozzy yang tidur mati itu.

"Mmm..Amenda hanat..." Ozzy dengan suara garau yang mamai itu menoleh badannya ke arah lain.

"Woi..kau tau ark Harrz tidur dengan Nina." Kata Rizze berbisik perlahan dengan memandang ke arah Ozzy.Budak tu mana nak bangun dah terlantang atas katil.

Ozzy bangun dan duduk di atas katil nya sambil mengosok mata di belah kiri.
"Kau tengok muka aku ni, ada aku kesah?" Ozzy baring semula dan sambung tidurnya sambil menarik selimut.

"Eh bongok la mamat ni, kalau Kaien tau dah komfem kita-kita kena bahan sebab kita tak jaga Nina, bukan apa kalau Kaien tu tak bayar gaji aku takpe la jugak aku biarkan je Harrz ngan Nina tu- ." Kata Rizze duduk di atas katil Ozzy sambil membebel.

Ozzy bangun semua dan merenung muka Rizze dengan mata sepetnya. "Kau tengok jam pukul berapa?"

"pukul 3 pagi la, kenapa-"

pap* kepala Rizze ditampar shadu oleh tangan Ozzy. ha stepek kau kena.

"adoi! sakit la!"  kata Rizze mengusap kepalanya tempat yang ditampar oleh Ozzy itu.

"Ko gi tidur sebelum aku cabut mata ko. kalau takut sangat  Kaien nampak, pergi cabut mata dia."
Kilas Ozzy bercakap sambil matanya tertutup keadaan mengantuk kepalanya tertuju kearah Rizze.

"Eish...dah ah..esok kau merayu kat aku mintak sarapan siap kau."
Kata terakhir sebelum dia kembali ke katilnya semula.

15minit kemudian;;

Selepas Rizze kembali tidur di katilnya, Alif keluar dari bilik dan turun ke tangga untuk mengambil makanan, Alif ni tidur pukul 6.00. Time macam ni dia memang layan Kdrama dia dalam bilik dengan Zaydien. tapi Zaydien dah tidur, tinggal dia sorang jela jadi kelawar.

*Turun tangga

Mata Alif sekilas memandang ke arah sofa dan ternampak Harrz dengan Nina sedang tidur disitu.

"Huh? siapa lak yang lepak kat sofa malam-malam buta ni?" Alif melangkah kakinya pergi ke arah sofa tersebut.Dia mengecilkan matanya untuk lihat siapa di sofa kerana suasana di situ malap sebab malam lampu automatic malap

*Harrz dengan Nina berdengkur perlahan.

"Ma ai." Sepatah ayat dari Alif dan dia beredar pergi ke arah dapur untuk mengambil makanan ringan. Dia tidak kisah apa akan jadi esok kalau Kaien nampak, yang penting dia dah lapar cari makan ah kat dapur,kebuluh.
(Tak-tak aku gurau je).

Selepas dia mengambil makanan ringan dia terus naik atas dan kunci pintu lalu dia baring di atas katil bersebelahan dengan Zaydien dan sambung melihat kdrama.

Keesokkan;

Kaien berdehem. "Amboi sedapnnya tidur berdua atas sofa~" Ujar Kaien menatap mata Nina.

DOUBLE DATE?Where stories live. Discover now