-29-

3 0 0
                                    

"Aik? sejak bila sekolah ni ada dewan?"
Ujarnya berkerut dahi melihat sekeliling. Seram sejuk sudah muncul di separuh dari tubunya. Dewan ini usang dan berhabuk, mempunyai dua buah pintu di hadapan. Besar la sikit tetapi di dalam mempunyai dua tingkat.

Harrz yang berada di sebelah Nina itu sudah terseyum nakal, ada lah niat dia tu nak buat dengan apa dengan si Nina tu.
"Nina. uhm..kau tahu tak ni tempat apa dulu?" Tanya Harrz sengaja. Nia menoleh ke arahnya lalu mengerutkan dahinya sedikit. "Hospital?' Jawabnya spontan.

Harrz ketawa kecil. "Salah. Kat sini tempat dekat mana kitaorang semua jumpa leader pertama kitaorang." Balas Harrz tersenyum manis. Nina mengangguk faham. "Macam mana korang jumpa satu sama lain? sedangkan sekolah korang lain-lain?" Tanya Nina memandang tepat pada wajah Harrz ingin tahu jawapannya.

Harrz terkejut kecil tapi dia tidak begitu kisah dengan pertanyaan Nina,Harrz memimpin tangan Nina dan terus melangkah perlahan masuk ke dalam dewan tersebut. Dia bekerut dahi sekali lagi dan memberhentikan langkah mereka. "Kau..weh kau serious la nak masuk dewan ni...kau pimpin aku eh..?"
Ujar Nina pantas mengeratkan sedikit pelukan di tangan mereka.
Harrz tak payah royak, tersipu-sipu melihat Nina mengeratkan lagi pelukan mereka. berdehem Harrz dibuatnya,berpeluh sebab terlalu tersipu terus ia menoleh ke arah lain.

"Ehem..jangan r-..rapat.. sangat." Ujarnya perlahan. padahal dalam hati suka. berdegup kencang hatinya. "Apa kau cakap?" Soal Nina yang tak berapa dengar. "Aku cakap rapat lagi takpe aku suka." Balasnya. Nina memandang sepintas lalu. "Merepek" menghembus nafas perlahan dan mula melihat sekeliling dewan itu.

Gelap cuma hanya ada satu lampu yang tertumpu pada satu tempat ia dimana ada sebuah buku tebal yang di letak di atas meja tidak jauh dengan mereka.

Nina berkerut dahi melihat hanya satu tempat sahaja yang bernyala lampu di bawahnya ada sebuah buku. "Apa benda yang menyala tu?" Soal Nina ingin tahu.
Harrz tersenyum manis lalu berkata. "Itu semua maklumat tentang kitaorang dari kecil sampai la sekarang." Balasnya mesra lalu mempimpin lengan Nina ke arah buku tersebut.

Berhabuk serta ada sehelai daun di atas buku itu. "Takkan tebal ni kot buku maklumat korang?" Soalnya lagi was-was. Harrz hanya mergerling "Benda betul, tak caya baca la." Balasnya sedikit bengang. "Aku tak suka membaca tapi-" Terpotong ayatnya. "Baca je la. sepak kau karang." Terkedu nina dibuatnya, cepat-cepat dia menyelak kulit buku tersebut.

•The Mystery Of Elle's Thea•
Nina tersentak seketika kerana ada namanya di dalam buku itu. Namun, dia tidak lagi bersuara ke arah Harrz yang tajuk di dalam buku ini ialah namanya.
Nina jadi tertarik dan teruskan baca.

•The mystery of Elle's Thea?
°She's an angel at first but when she hear a strange voice make her scare a lot,that make her trauma a lot, she definitely lost control if she hear that voice...But,the way she treated us like our mom...like...her sons.. She'll do anything to us...But who us? Yes. The first person she meet ...Kaien Ming...Ozzy-°

"Buat apa dekat sini?" Suara itu menyentak Nina yang sedang membaca buku itu. "K-kaien...? Terdogak nina melihat Kaien berdiri di atas anak tangga besebelahan dengan mereka. Nina juga baru perasan yang ada tangga di situ iya lah gelap kan. "Kau dua orang buat apa dekat sini? macam mana Nina boleh masuk sini?" Soal Kaien berkerut dahi memandang wajah Harrz dan Nina tersentak.


-HAI SORRY FOR MY LONG HOLIDAYS HAHAHAHA! SORRY THEN MAKE YOU GUYS WAIT AND FORGOT ABOUT THIS DAMN STORY!-

•oh yes, agak² korang tahu apa jadi dekat Kaien???•

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 30 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

DOUBLE DATE?Where stories live. Discover now