Bilgeliğin Yolu

83 31 2
                                    

Görünmeyen zincirler derisini çekiştirirken küçümsediği zayıf canlılar gibi aciz olduğunu bir kez daha hatırlattı kendine. Halbuki kibirli olmasaydı, bunların hiçbiri başına gelmeyecekti. O kusursuz bir varlık değildi. Eğer öyle olsaydı, göksel diyarın kapılarını ona korkusuzca açarlardı. Yalnız bırakılmıştı, çok yalnız kalmıştı ama bu zamana kadar hiçbir hata yapmamıştı.

"Yine gelmişsin" dedi henüz sesini işitmeden.

"Geldim" dedi Bilgelik. "Her zaman geleceğimi biliyorsun, ejderha." Hareket alanı kısıtlı olan ejderhayı zorlamamak için yanına oturdu. 

Ejderha o an fark etti ki Bilgelik eskisi gibi neşe saçmıyordu. "Bana neyin olduğunu söyle, Bilgelik." Zincirler gerginliğini anlayıp boğazını ve bileklerini sıktı. "Yeni bir şey oldu, değil mi?" diye sorarken sesi hırıltılı çıktı.

"Ejderhalarının zulmü bitmiyor, kaplanlar ise çoğaldıkça çoğalırken tüm varlıklara zarar veriyorlar."

Sarkayn ona baktı. Bilgelik en sevdiği suretinden ve rüzgârından bir parçayı insanlığa vermişti. Ama görünen o ki, yıllarca ezilen ve acıya sürüklenen insan güç eline geçtiğinde nefret ettiği zorbalardan daha beter bir hal alabiliyorlardı. İkisi de başarısız olduklarının farkındaydı.

"Ben kimse için bir şey yapamam" dedi Sarkayn. Kıpırdayınca görünmez zincirler şakırtı çıkardı. "Görüyorsun, O istemezse bunlardan kurtulamam."

Bilgelik onun bir şey yapamayacağının bilincindeydi. Ama tüm varlıkların iyiliği için bir adım atması gerektiğinin farkındaydı. O an yapması gereken şey zihninde belirdi, Büyük Tanrı'nın küçük yol gösterici ışıklarından biriydi.  Eğer doğru adımı atarsa her şey düzene girecekti. Doğruldu, son kez ejderhaya dönüp gülümsedi.

"Ne yapacaksın?" diye sordu ejderha tedirgince.

Bilgelik yoluna döndü, rüzgârı kucaklayıp gökyüzünde süzülürken cevap verdi: "Aklın kilidini açmalarını, Bilgelikten bir parça almalarını sağlayacağım."

Ejderha zincirlerin onu boğmasına aldırmayarak doğruldu. Ona doğru atılmaya yeltendiğinde zincirler öfkeli birer kol gibi onu çekiştirdi. 

"Yapmamalısın, Bilgelik!" diye haykırdı gökyüzüne. "İnsanlık, yaratıklardan bile daha korkunçtur!" dedi ama Bilgelik çoktan gözden ve gönülden uzaklaşmıştı. 


Kaplan ve EjderhaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin