12. BÖLÜM: Kahrolası Planlar

81 28 4
                                    

Saatler Önce...

Bazen sıradan biri olmayı dilediği oluyordu. Kaygıları aza indirgenmiş, elinde güç ve sorumluluk barındırmayan o enfes insanlardan biri olmayı dilerdi. Ne yazık ki insanlar soylu olmanın iyi bir şey olduğunu sanıyorlardı. Ne yazık ki evrenin hiçbir yerinde saray kadar korkunç bir yer yoktu. İmparatorluk ailesinin bir ferdi olmak, düşünüldüğünün aksine ömür boyu eli kolu bağlı kalmak demekti. Eğer babası ve klanı yok edilmeseydi, bir Orch değil, sadece Savaş Lordu olacaktı. Daha az kısıtlama, daha az sorumluluk ve belki e daha fazla kan...

Bir Orch olmasından dolayı Sitara'yı rahatlıkla terk edemezdi. Morheng'in itibarı söz konusuydu. Ne kadar acil olursa olsun, diğer imparatorluklar için alay konusu olabilirdi. O yüzden gün açar açmaz Petran hazırlıkları tamamlarken, Orch Khair soluğu sarayda almıştı. İmparatorla bizzat görüşme talebi edecek kadar cüretkâr değildi. Zaten görüşeceğini de sanmıyordu. Ama baş hizmetçi Zona'nın yardımıyla İmparator Yener'e bir mesaj iletebilmişti.

Saray duvarlarından içeri İmparatorluk ailesinin açıkça daveti olman giremezdi. O yüzden duvarların ardından Zona'dan gelecek haberi yaklaşık iki saattir bekliyordu. Kolayca sıkılan biri değildi, bu işlerin nasıl döndüğünü biliyordu. Ama yine de yola çıkmak için garip bir huzursuzluk içerisindeydi. Zona'nın hızlı adımlarını duyduğunda, nihayet bekleyişin sona erdiğini düşünüp sevindi.

Zonna, Orch'a yaklaşırken gülümsüyordu. Khair bunu iyiye yordu. Khair'e birkaç adım kala duran Zonna, Orch'u bir kez daha selamladıktan sonra "Majesteleri, Prensesimiz için kahramanca davrandığınız için sizi ödüllendirememekten ötürü üzgün hissediyorlar. Morheng'de ciddi bir sorun olup olmadığı konusunda biraz endişeliler. Ayrıca kesinlikle doğum gününe katılmanızı bekleyecek ve sizi kesinlikle ödüllendirecekler, Orch Khair" dedi.

İmparator Yener, kolay bir adam değildi. Son derece şüpheci ve öfkeli birisiydi. Ama prensesi o malum gece kurtarışından sonra İmparator'un gözünde gerçekten iyi bir izlenim bırakmış olmalıydı. Orch, Zonna'nın ardına bakıp karşısına İmparator varmış gibi selamladı. "İmparator'un güzel sözlerine nail olmak beni onurlandırdı. Henüz bir bilgim yok ama ne olursa olsun mejestelerinin doğum gününde olmaya çalışacağım." Zonna samimi gülümsemeyle Orch'u selamladıktan sonra ikisi de oradan ayrıldı.

Handan ayrılmadan evvel Petran ile kararlaştırdıkları yere doğru yanında korumalarından biriyle ilerlemeye başladı. Petran, Sitara'dan çıkışı şehrin farklı bir kapısından ayarlamıştı. Çünkü ana giriş ve çıkış noktasına varan her cadde kalabalık, geçişi zordu. Orch, Petran'ın planının yolunda gitmesini dilerken, belirlenen caddeye saptıklarında fark yaşamayacaklarını anladı. Uzakta, bir çay evinin önünde bekleyen Petran'ın sıkıntılı yüz ifadesi zaten her şeyi açıklıyordu.

Petran bu yüzden azar işiteceğini düşündüyse de, Orch bir şey söylemedi. Kalabalığa karışarak caddede bir süre ilerlediler. Ama kolayca çıkış mümkün görünmüyordu. Uzaktan kulağına konuşmalar çalındı. Hep duyardı ama bazen sanki algıları özellikle bazı konuşmaları seçiyordu.

"Bugün çok kalabalık, umarım iyi satışımız olur" dedi bir satıcı.

Konuştuğu kişi herkimse iç çekti. "Şu ünlü gösteri grubu var ya hani gezgin grup, o geldi. O yüzden kalabalık, herkes onları izlemek istiyor."

"Fastwell'en mi bahsediyorsun?" Sorunun muhatabı onaylama homurtusu çıkardı. "Çok garip..." dediğinde, Orch adamın sesindeki şüpheci tınıyı fark edip adımlarını durdurdu. "Fastwell çok eski bir gösteri grubudur. Ve yanlış hatırlamıyorsam buraya en son İmparatorluk Prensesi Naida'nın o yıllardaki Astrana veliahtı ile nişanından hemen sonra gelmişti."

Kaplan ve EjderhaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin