9

5 2 0
                                    

zaraaaaa tu aku punyaaaa laaa"
"eyyhhh kau ni kongsi aaaarh"
"tk deee tk deeee"marah fieka.

Naura,aina,suha,fea,adellya dan mina hanya biarkan sahaja mereka berdua yg sedang bertengkar dan teruskan perjalanan.

"kau zara kalau rembat makanan aku lagi ko siap eih"kata fieka.Zara memutarkan bola matanya ke atas.Menyampah betul mintak sikit pun kedekut.

Sedang mereka berjalan mengelilingi mall itu tiba-tiba dengan secara tidak sengajanya Zara ternampak segerompolan lelaki.Dia menggosok ii kan dua ii belah matanya dia sangat mengenali lelaki-lelaki itu.

Ya yang dia nampak tu adalah Namjoon rakan sekerja naura.Pada mulanya dia hanya menampakkan kelibat namjoon sahaja tapi sangkaannya salah.Jimin boss adellya kembar matahari dunia si fea tu pun nk ade gak,pakcik bebel yg selalu perang mulut dengan aina tu pun ada,iman yoongeh tu pun ade sekali..yg paling tidak luas hati kenapa si biskut lemau tu pun ade jugak?

zara cepat ii menunduk dan berbisik kepada adellya perlahan.Adellya selepas mendengar itu terkejut sudah lah mereka keluar hari berkerja tnpa meminta izin.Mereka yg mencuri dengar apa yg dibisikkan adellya dengan zara ikut mula gelabah.keberadaan mereka dengan lelaki-lelaki sgt tidak jauh. Mereka berjalan perlahan ii sambil menutup muka dengan sebelah tangan untuk melepasi lelaki ii itu.

Mark yang sedang bersembang dengan bts itu tiba tiba membuat muka pelik seperti nampak sesuatu."woi mark ko pahal lak tiba tiba berkerut"kata hoseok.Mark teringat sesuatu." Itu macam..mina dengan...adellya?"kata kata mark membuatkan jimin yg sedang bermain fon itu beralih untuk memandang mark."apa?adellya?mengarut lh kau mark dia kat tempat kerja lh."kata jimin.hoseok juga mengangguk setuju."Entah kau ni mark tk kan lah pula mina pun ade situ"

Mark mengelengkan kepala "takkk betul aq nampak dorang makcik mulut murai yg selalu bebel mcm jin tu pu ade nyah,sini sini"kata mark dan menarik tangan jimin.

Mark menunjukkan keberadaan gadis ii yg mereka kenali."tu ha tu tu tu tanak caye lgi?"jimin buat muka tidak percaya selepas melihat adellya yg keluar tidak memberi tahunya.Jimin menyimpan fonnya kedalam poket dan pergi kearah adellya.

hoseok yg perasan fea pun ade disitu terus mengikuti jejak jimin.Yg lain? Mesti lh pergi jugak kalau dh nampak pekerja mereka disitu.

"Dell nk pergi mana ni.Cepat lhh nnt boss nnampak !"kata fea separuh berbisik.mereka masih menutup muka dengan sebelah tangan."kejap la aku nk pastikan-"

"pastikan apa hm?"

Adellya mendongak melihat seseorang yg berada dihadapanya sambil menyilang tangan."arkk.."

O.M.G

jimin mengankat keningnya memandang adellya yg sudah semestinya pendek dari dia.Yoongi juga buat perkara yang sama pada nasuha.

♡︎♡︎♡︎

Masing masing menyilangkan tangan kecuali mina dan mark.Meh cini author terangkan macam mana skarang ni dorang duduk ocey!

Dekat meja tu jimin depan adellya,jin depan aina, tae depan fieka,yonggeh depan nasuha, namjoon depan naura,kookie depan zara dan hoseok depan soffea paham kan?macam mana dorang saling kenal kecuali jimin hoseok dan yoongi? NANTI AUTHOR BAGI TAU.

"kenapa awak keluar tk bagi tahu!"
"Eh kenapa nk kene bagi tahu awk pulak suka hati saya lah!"
"Sepatutnya awk kena bagitahu sy dulu!"
"Sejak bila saya nk keluar kene bagitahu awk!"

"kau kenapa pulak tk bagi tahu aku"
"Eh kenapa pulak aku nk kene bagitahu kau!"
"Kau kene lah bagitahu aku ni boss kau"
"eyhh lambat lagi aku nk bagitahu kau"

"kau kenapa tak bagitahu aku kau nk keluar kau tahu tak kau tu perkerja jagan keluar sesuka hati waktu berkerja kau nk kene aku bagi kerja kat kau belambak lambak ke ape kau tu kalau aku tak suruh buat kerja kau tak buat hapeee la nak jaadi ngan kau ni-"
"kau pun sama suka arah arah aku mentang mentang kau tu boss aku halah kau tu pun kalau aku tak cili mulut puaka kau tu pun tk boleh hengko ni and suka hati aku lah nk keluar ngan kawan kawan aku tu pun menyebok!"

MUALAF Where stories live. Discover now