Hyeong macam biasa au nnt dtg rumah"kata jimin dan menamatkan panggilan.Dia merasa sangat gembira.Tidak sangka yoongi akan membantu diri nya.
Dia ingin mengedail nombor adellya.Tapi dia membatalkan niat nya itu.Nanti sahaja lah dia memberitahu adellya.
Dia berjalan kedapur rumahnya dan memasak sesuatu.Ramen ramen ramen~~sape suka ramen angkat kaki.
Semasa menjamu selera dia terima call dari adellya,terus sahaja lebar senyuman dibibirnya.Dia juga pelik akan dirinya apa dia sedang jatuh cinta?.
Adellya yang baru sahaja selesai solat asar itu mengedail nombor jimin.Dia menekan butang speaker supaya dpt mendengar suara jimin dari jauh.Sementara mengedail dia membuka telekungnya.
"hello?"
"Hellooo jiminnn"sapa nya gembira.
"hai bukan main happy lagi ni kenapa awak tahu tk awak kacau saya makan"
"ouh sorryyy saya tak tahu"kata adellya.Dia melipat telekung dan menyangkutnya rapi.
"gwenchanna..sy makan ramen je.."
" aah arrosso..awak tk pandai masak ehhh tu yg makan ramen je tu,mama saya kata makan ramen nnt botak"
"kalau saya botak pun saya hensem jugak"
"Elele perasannyaaaa"
Sedang mereka bebual itu adellya juga mengemas bilik nya yg bersepah.Jimin juga turut habis makan.
Setelah hampir sejam berbual.Ape yg di bualkan pun tak tahu."awak saya nak end call dulu eh jumpa esokk"
Jimin meletakkan pinggan mangkuk nya kedalam singki."naeee"Jimin tersenyum melihat fon.Seperti dilamun cinta. Entah kenapa..seperti ada satu perasaan di hatinya.Perasaan yang tidak pernah dialaminya.
♡︎♡︎♡︎
Jimin memanggil areum dari panggilan telifon perjabat dan memberitahu semua perkerja untuk berkumpul di bilik mesyuarat.
Setelah semua berada di bilik mesyuarat.Adellya dan jimin segera ke bilik tersebut.Adellya dpt rasakan yang mood jimin hari ini tidak baik.Dia sendiri takut untuk menegur.
Setelah tiba adellya duduk di tempat sebelah jimin selepan memberi tanda kehormatan pada jimin dari semua pekerja.Semuanya sunyi.Jimin bangun dari duduk dan menghempas file dari tangan nya ke atas meja.
Tersentak semua yang berada disitu termasuk adellya."APA YANG KORANG BUAT!?"Jerkah jimin.Terhenjut bahu adellya kerana terkejut.
"TURUN MENDADAK DADAK!! KORANG BUAT KERJA KE TAK!?"ujar jimin dan menghempas file dimeja lagi.Nampak urat leher dan di dahi keluar.Tak tipu seram.
"HAEJI! TELL ME WHY?!"
"JIHOON!!!"
"MANA SAYA NAK LETAK MUKA!!?"
Semua disitu hanya menunduk.Tidak berani langsung untuk mengankat kepala."NEXT MONTH SAYA TAK NAK TENGOK LAGI BENDA NI BERULANG SEKALI LAGI!!"
"FAHAM TIDAK?!"
"faham.."kata semua pekerja perlahan.
"TAK DENGAR FAHAM TAK??!"
"FAHAM"
Entah apa yang merasuki jimin.Semalam adellya rasa jimin sangat mesra,tapi hari ni lain..mungkin sbb bisnes di syarikatnya turun.
"BERSURAI"ujar jimin dengan nada tinggi.Semua disitu cepat ii bersurai.Tinggal sajalah adellya dan jimin.
Jimin mengdongakkan kepalanya keatas sambil bersandar pada kerusi.Dia memandang ke arah adellya."Adellya"
Tersentak daripada itu Adellya terus memandang jimin."Y-ye"Jimin mengeluh.Dia tahu adellya takut dengan dirinya yang tdi.
YOU ARE READING
MUALAF
Romance[ SLOW UPDATE ] if mempunyai kesabaran yang cukup tinggi boleh baca. "ᴅᴀʜ sᴜᴋᴀ ᴛᴀᴋ ᴍᴇɴɢᴀᴋᴜ" "Iʏᴀ sᴀʏᴀɴɢ sᴀʏᴀ ᴍᴇᴍᴀɴɢ sᴜᴋᴀ ᴀᴡᴀᴋ,sᴀʏᴀ ᴄɪɴᴛᴀᴋᴀɴ ᴀᴡᴀᴋ" sᴇɪɴᴅᴀʜ ɪᴛᴜ ᴄɪɴᴛᴀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ?ɴᴀᴍᴜɴ ᴀᴘᴀ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴊᴀᴅɪ ʙɪʟᴀ sᴇᴏʀᴀɴɢ ᴘᴇʀᴀᴍᴘᴀs ᴍᴇɴᴅᴇᴋᴀᴛɪ? "ᴅɪᴀ ᴅᴀʜ ʙᴇʀᴜʙᴀʜ,ᴀᴡᴀᴋ...