12

5 2 0
                                    

Hari ini Adellya berhasrat untuk masuk kerja lebih awal.Maklum lah jadi PA bukan senang kerja banyak weyy.
Seperti biasa Adellya masuk ke office dengan sapaan pekerja pekerja disitu.Sebelum dia masuk ke bilik kerja nya sempat dia menjenguk ke arah rakan rakai nya yg sedang berkumpul.

"Ape lah yg di bincangkan 4 tenuk durjana tu"

Dia mengendahkan hoseok,mina,mingyu dan soffea lalu segera masuk ke bilik kerja.

"Mingyu kau ni kalau nk kentut tu jauh lah sikit!" Ujar hoseok sambil menutup hidungnya.Kentut mingyu kalau boleh kalah bau petai

"aigoo"soffea mengeleng dengan perangai mingyu."aq tak tahan tdi so aku lepas je lah..mianhae la."kata mingyu yg sudah tersengih sengih.

"annyeong annyeong~~nannen jisoo yaapppp~~"Riak wajah mingyu sudah berubah tak kala melihat kecomelan jisoo."woi kau pahal"soal jisoo.

"Dia tu dh angau"kata soffea.Jisoo menjauhi mingyu dan beralih ke sebelah soffea."eoniee~"

Adellya yg sedang menaip itu tiba ii berkerut.haihh..masa ni juga dia nak berdenyut.Dia merasakan kepalanya mula sakit kembali."Arghh no adellya kau akan hilang fokus"katanya dan mengetuk kepalanya beberapa kali.

Apa kan daya usahanya tidak berkesan.Kepalanya menjadi berterusan sakit.Adellya mengambil pilihan untuk meletakkan kepalanya diatas meja.

Mina masuk kedalam bilik adellya dengan membawa file. Sudah memang tugasnya memberikan file ii ini untuk adellya

"Adellya ni file yang.."Katanya tergantung apabila terlihat keadaan adellya.Sedikit kusut dan pucat."Adellya? Kau okay tak ni?"soal mina namun tiada sahutan.

Perlahan perlahan lahan di menentuh tangan adellya.Suam.Kemudian sia mengalihkan tangannya pada dahi adellya.

"omo!panas nya!" Dia mengejutkan adellya berkali kali tapi tiada reaksi dari adellya.Mina segera berlari keluar memanggil soffea dan hoseok.

Soffea segera berlari kearah meja adellya."k-kenapa ni adellya?"soal nya cemas."jom tolong aku bawak dia kebilik rawatan,adellya demam"kata mina.Hoseok juga cemas.Dengan keadaan yang mengejut seperti itu.

Soffea mengetuk kepala hoseok."woi sengal tolong la angat adellya ngan mina!"kata soffea."tapi kan tak boleh haram"kata hoseok."Ini darurat!!"kata mina.Hoseok masih lagi tercegak disitu .Blur.Soffea sekali lagi mengangkat tangan setinggi yg boleh untuk memukul hoseok.

Hoseok yg perasan tangan fea terus membawa adellya yg separuh sedar ke bilik rawatan bersama mina.Bukan bridal style eh.Sangkut tangan kat bahu hoseok je..sebelah lagi mina.

Soffea mengemas barang adellya.Dia segera berlari mengikuti jejak hoseok dan mina.

Dlm darurat jgn sangkakan tiada pergaduhan.~~

Jimin dari pagi lagi sudah berada ni office yoongi.Yoongi memanggil nasuha melalui telefon office.Tahukan? Yg tak tahu buat ii tahu jelah eh.

"hyeong tq lah sebb ajar aku semua ni"kata jimin.Yoomgi menepuk bahu jimin berkali kali"no problem."

Nasuha mengetuk pintu dan masuk."annyeong~ha mikael kenapa panggil ada ape"ujar nasuha."sat lagi sy bgitahu"kata yoongi.

"okay lah hyeong aku gerak lu"kata jimin."Okay"

Nasuha meminta izin untuk menjawab call pada yoongi.Tapi hanya tetap disini tidak keluar atau pun dimana."nae?! Kat mana A-arosso!"

"Wae?wae ape jadi"soal yoongi pada nasuha."Mikael sorry sy kene pergi office jimin sekejap"kata nasuha.

Jimin yg masih disitu memandang nasuha pelik." Kenapa?"soal jimin."soffea call tadi kata Adellya pensan sbb demam panas"kata nasuha.

Jelas riak wajah jimin bertukar risau."hyeong aku pergi dulu"belum sempat yoongi berkata Jimin sudah bergegas keluar.

MUALAF Where stories live. Discover now